Inlägg från: lillakotten |Visa alla inlägg
  • lillakotten

Augustibebis 2012

Mammsen: jag kunde inte annat än fnissa åt din kommentar om att barn var för stora för att börja med tummen vid 6 månader. När min mamma tig min napp så var jag 2 år och då hittade jag tummen på en gång ;).

Napp använder min dotter än, hon är 2,5 år. Det känns inte som hela världen då hon precis slutade med blöjan. Dock så tänkte vi senast ta bort den till jul. Man vill ju inte ställa allt för stora krav när det kommer en liten snart. Lillebror kommer att få ha napp om behovet finns och då är väl tanken att vi tar bort den tidigare än med dottern.

• lillakotten

Jag födde dottern med snitt på Danderyd 09 och då fick man stanna 2 dygn om allt var som det skulle.

• lillakotten

Katten: här är en till med jätte kort stubin. Visst känner man sig hemsk när man skriker på sin lilla älskling :/. Jag försöker lämna över så mycket som möjligt till min man när jag känner att det rinner över men det är inte lätt. :(

• lillakotten

Ellen: jag får också panik av tanken på att lillan ska få dela första platsen hos mamma (hur är det ens möjligt?!). Jag får liksom dåligt samvete av att veta att Jon kommer få vänta och att hon får mindre uppmärksamhet. Det känns inte rättvist. Men jag antar att det hör till hormonerna ;)

• lillakotten

Livelovelaugh: stort grattis till flickan! Det ska bli spännande att få höra vilket namn ni valt åt henne!

• lillakotten

När vår dotter kom så hade vi planerat att inte ha något besök första veckan. Men när hon väl kom så ville vi inget annat än att visa upp henne och vi tog emot besök så snart vi var hemma. Så det kan ju bli så att ni vill ha besök med. Man vet ju aldrig :)

• lillakotten

Naimis: födde du honom själv i badrummet eller hann ambulanspersonalen fit? Shit vad grym du är! Gick allt bra?

• lillakotten

Ninime: jag har också som växtvärk/träningsvärk i magen till och från hade det med dottern med. Antar att det är förvärkar

Svar på tråden Augustibebis 2012