• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • A R

God morgon,
    Jag var på sjukhuset med sonen i går och en av sköterskorna sa men nu syns det till och med i ansiktet att du lagt på dig. Hon sa det inte elakt men jag har känt mig fet efter det. Tycker som många av er andra att det är ok att fokusera på magen men resten kan man låta bli att kommentera.

Vi kommer att ha bebisen i vårt sovrum i spjälsäng. Vi har ett ganska stort sovrum men problemet är att det är snedtak så jag vet inte riktigt var den ska stå och hur bra det kommer att bli. 
    Första sonen fick sova i sin egen säng, vi hade en 120 säng så det var för trångt helt enkelt.
    andra sonen ville vi ha mer i vår säng men han slog sig aldrig till ro hos oss utan ville sova i sin egen säng i vårt rum. Han är elva nu och sover två till tre nätter i veckan hos oss på madrass så vi har tagit igen det, hihihi.
    Vi får helt enkelt se vad trean föredrar, egen säng eller i vår säng?

Sov till halv åtta i morse (händer aldrig) och tagit långfrukost och fått iväg barnen till skolan, sitter i köket i pyjamas och inser att arbetsdagen faktiskt börjat (kontoret hemma), dags att hoppa in i duschen.

• Sommaren12

God morgon tjejer!! Tillbaka från New York! Var det inte nån mer som skulle dit?
    Har inte orkat läsa allt här men lite om det senaste. Apropå tjockissnacket så frågar min svärmor mig varje gång vi ses ifall jag följer den satans viktkurvan (vilken hag för övrigt ligger exakt mitt i prick på!). Tyvärr är jag inte så rapp å blir så snopen varje gång hon är så fräck så jag har aldrig nåt bra svar på tal. Vet att hon gick upp åtta kg med alla sina tre söner... En vikt jag redan passerat.

Anyways... Storstaden var jobbig som gravid. Är väldigt trött i fötterna efter allt gående och min rygg har låst sig varje kväll. Flygresan var också jobbig, magen tryckte mot revbenen i åtta timmar. Men det var ändå värt att åka dit. Har ätit gott (hoppas bara inte man får en vågchock!) och mest strosat runt. New York-borna gillar MacLaren och iCandy men framförallt Bugaboo. Skulle tippa på att 60 % av alla småbarnsföräldrar vi såg hade en Cameleon.
    En söt tant stannade mig på stan och sa att jag hade den finaste babybellyn hon sett på hela Manhattan hihi. Väldigt gulligt!
    En annan rolig händelse var att expediten på Footlocker av missförstånd trodde att jag var surrogatmamma åt min bror.........
    Annars har jag shoppat en del bebiskläder såklart! :) Bara märkes för det var så himla gulligt och billigt, typ H

• elfsan87

Hej alla blivande föräldrar! 
    Vi väntar en flicka den 14 augusti och tänkte gå med i denna tråden! Imorgon väntar 3D ultraljud och längtar sååå!! :) Börjar bli klar i barnrummet och har köpt massa kläder redan! Nån mer som inte kan hålla sig?? :)   

• 7eHimlen
    elfsan87 skrev 2012-05-08 09:36:46 följande:
    Hej alla blivande föräldrar! 
    Vi väntar en flicka den 14 augusti och tänkte gå med i denna tråden! Imorgon väntar 3D ultraljud och längtar sååå!! :) Börjar bli klar i barnrummet och har köpt massa kläder redan! Nån mer som inte kan hålla sig?? :)   

Hej & välkommen elfsan!!! Förstår att du inte kan låta bli, det är ju helt omöjligt! :D :P

Vi väntar en pojke 25 augusti (första barnet) och har redan handlat allt utom vagn!! Kunde verkligen inte hålla oss!! :P Det enda vi annars behöver fylla på hemma innan bebis kommer är blöjor/salvor och lite barnapotek :)* Vi bor "dessvärre"i en 2:a så något barnrum blir det inte än, men spjälsängen står redan i sovrummet! :P

Gud vad roligt med 3D, lägg uppbilder i bildtråden sen, är ju så roligt att se! :D Vi har redan varit på 3 ultraljud, så vi skippar 3D, men det är kul att se alla andras!  
  • lillakotten

Alltså den här freakin mobil appen driver mig till vansinne! Dagens 3:e försök att bli hörd påbörjas nu!

Jag är rent allergisk mot att höra "tjockis". Jag är gravid, inte tjock och det är en jäkla skillnad! Jag har mest fått mage och bröst så jag är verkligen inte tjock men man känner sig jävligt ful av alla pikarna!

Ang bebis i sovrummet så kommer lillebror få sova i en korg hos oss. Sedan får han byta till spjälsängen. Om han föredrar vår säng så går det med bra. Sedan får han sova hos oss tills han slutar äta på nätterna, då får vi se hur vi gör.

• 7eHimlen
    lillakotten skrev 2012-05-08 10:08:58 följande:
    Jag är rent allergisk mot att höra "tjockis". Jag är gravid, inte tjock och det är en jäkla skillnad! Jag har mest fått mage och bröst så jag är verkligen inte tjock men man känner sig jävligt ful av alla pikarna!

Jaaa jag förstår inte heller varför alla verkar tycka det är okej att kalla en för tjockis så fort man får lite gravidmage! Okej om de fokuserar på magen, visst, men nej, jag tycker bara det är oförskämt! Hah, låter som värsta prudentliga fröken nu, men kan man inte bara säga "åh vad söt mage du har" eller når annat trevligt kan man väl bara låta bli att säga nåt alls? Man blir ju extra känslig oxå, så klart man tar åt sig! Jag var väl inte speciellt smal innan jag blev med barn, och har bara gått upp ca 4 kg magen, inget annat (och då är jag ändå i vekca 25 nu) så jag tycker inte att det är begfogat att kalla mig tjockis. ingen gjorde det ju förut så varför är det okej nu liksom? :P
  • Something01
    7eHimlen skrev 2012-05-08 10:14:18 följande:
    Jaaa jag förstår inte heller varför alla verkar tycka det är okej att kalla en för tjockis så fort man får lite gravidmage! Okej om de fokuserar på magen, visst, men nej, jag tycker bara det är oförskämt! Hah, låter som värsta prudentliga fröken nu, men kan man inte bara säga "åh vad söt mage du har" eller når annat trevligt kan man väl bara låta bli att säga nåt alls? Man blir ju extra känslig oxå, så klart man tar åt sig! Jag var väl inte speciellt smal innan jag blev med barn, och har bara gått upp ca 4 kg magen, inget annat (och då är jag ändå i vekca 25 nu) så jag tycker inte att det är begfogat att kalla mig tjockis. ingen gjorde det ju förut så varför är det okej nu liksom? :P
    Åååh, ja håller med. Har ungefär samma viktuppgång som du. Har en på jobbet som är super snäll å hon har då bara gett komplimanger för magen å sagt  att "du har så fin gravidmage" å sånt är juh faktiskt kul å höra :D

Synd bara att man inte kan vara taskig tillbaka (till dom som säger tjockis)å säga "du är inte speciellt smal du heller".,. Ja önskar ja hade krut i mig å säga så. Men tyvärr.
  • Kampis

Vad jobbigt för er som får höra "tjockis" och tar illa upp =(

Jag får också höra det men jag bryr mig inte, flinar tillbaka att jag snart är uppe i deras klass eller nåt sånt. Antar liksom att de syftar på magen, och jag har ju blivit större så jag kunde faktiskt inte bry mig mindre när folk säger nåt.. de allra flesta (alla jag mött) säger det ju på ett skämtsamt vis.  

• Sommaren12

Min man kallar mig för tjockis men det gör inget, tycker det är lite gulligt faktiskt. Vet att han inte tycker att jag blivit tjock. Vet inte hur jag skulle reagera ifall nån annan sa det. Troligen inte så mycket, tror folk menar det med glimten i ögat men det kanske är situationsberoende.