• trossan

Augustibebis 2012

Har ni plats för en till nygravid med bf augusti 2012?!
    Finns ju flera augustitrådar men nu hittade jag er också och här var det ett massa liv, kul!

Tog första testet med plus i tisdags, bf ca 15e aug.
    Första barnet, första försöket :)

herreguuuuud vad spännande!!

• trossan
    AnnaSv skrev 2011-12-15 21:01:43 följande:
    Tossan: ja här är det verkligen livat! Svårt att hänga med ibland :) grattis och välkommen :)
    haha, det låter härligt tycker jag. ska försöka hinna läsa ikapp ikväll, innan jag däckar :)

och tack!! 
  • trossan
    Augustimamman skrev 2011-12-15 21:38:59 följande:
    En tanke slog mig precis som jag inte funderat över innan...

Känner mig så orolig. Orolig för missfall och orolig över att bebisen inte är frisk. Så tänkte jag att man kommer oroa sig hela graviditeten över detta. ....och sen kommer man väl börja oroa sig över sitt barn och dess framtid när man väl står där med sin nyfödde.

Alltså; Det är NU man aldrig kommer sluta att oroa sig!! Obestämd

Jobbigt läge att verkligen inse det... 
    haha, jag har tänkt precis samma tanke!
    att detta är BARA början. 
    För även om man delar upp det i v 12, första ul etc etc så finns det ju Alltid något nytt att oroa sig över.
    Jag kommer vara superstissig med en liten bebis sen när det väl händer.
    Förhoppningsvis producerar man något hormon så man överlever oron :)

• trossan
    Poison82 skrev 2011-12-15 21:44:24 följande:
    Ens barn är ens glädje men också ens oro. Och det börjar i magen och slutar ... ALDRIG....  Så är livet helt enkelt. jag nojjar också över missfall. Har aldrig hört talas om ofostrigt förr men nu när jag läst om det här så börjar jag fan nojja över det också. Tycker det är dumt att man inte kör rutinultraljud förrän vecka 18. Dom gjorde göra det i vecka 13 då det ska vara "säkrare" att berätta för folk för missfallsrisken avtar så pass mycket. Kul att berätta liksom och sen 5 veckor senare vid rUL så är fostret dött sedan länge.
    Jag vet, man ska inte tänka så men kan ej låta bli
    Men, kan man inte få ett ul tidigare? Om man betalar för det...`?
  • trossan
    FruFoxy skrev 2011-12-16 10:45:58 följande:
    God morgon föresten? Haha, God förmiddag kanske man ska skriva
    Skönt om man går upp nu!

Tror inte det är någon som blir missnöjd med köpekakor eller köpeköttbullar till jul, det är ju andra saker som gör julen! ( tex en glad och utvilad och inte sönderstressad mamma / fru :) )
    Annar kanske du kan köpa kakor på ett bagrei istället för ica om det känns bättre..!

Vilken vecka är du i?
    jag mår inte alls så illa än, i vecka 6, men har fått för mig att det är i vecka 7 som det brukar slå till, så jag är livrädd för nästa vecka, då jag har en massa presentationer på jobbet också.

Får bulla upp med småkakor ( hemmabakta eller ej) att ha under mötena :) 
  • trossan
    Augustimamman skrev 2011-12-19 14:11:35 följande:
    Hmmm borde du inte vara i v 15 första söndagen i februari ifall du är 7+1 idag? Kunde inte låta bli att reagera för jag är i v 7 nu och jag går in i v 14 på fre 3/2, då ska vi berätta för svärfar som fyller år den helgen. 
    I vilken kalender kan ni gå in och titta på de här spännande sakerna?

En till fråga- vid vilken vecka är det man kan se ett hjärta slå på vul?

Om jag är 5+5 nu, är det helt meningslöst att tjata till sig ett vul denna vecka då för man kommer ändå bara se en tjock hinnsäck..? 
  • trossan
    AnnaSv skrev 2011-12-19 10:45:48 följande:
    Nu har vi gjort vul.. Känner mig dock inte lugnare.. Vi fick se ett litet hjärta som tickade men han sa att jag var i vecka 6+1 eller +0 vilket innebär att jag då fick mitt första positiva test 1-2 dagar efter ÄL och det tror jag inte på så nu är jag snarare oroligare än jag var innan läkaren var nonchalant i sitt sätt och verkade inte ta sitt jobb på allvar, skyllde också på dåliga apparater att det kanske inte stämde exakt.. Ajja jag vet inte... Hjärtat slog iaf
    Jätteskönt att hjärtat slog! Det måste väl ha varit det viktigaste!
    Men är du orolig för att den är liten?

Jag är glad för att du kunde se den i 6+0 för det kommer jag vara om jag får till ett vul denna vecka :)

grattis till hjärtat!! 
  • trossan
    strongenough skrev 2011-12-19 14:46:12 följande:
    I v.5+2 såg jag bara fostersäcken inget annat. Så tror du ska vänta någon vecka!
    Åh. Jag vill se Nuuuu. :(

:) men tack för svar. Jag trodde nästan att det va så, men det hade kännts så skönt att veta att det var något där och att jag inte bara inbillar mig. 
  • trossan
    Augustimamman skrev 2011-12-19 14:46:05 följande:
    Hjärtat börjar väl slå i v 6 men jag tror det är lite tidigt att kunna se det på vul. Vecka 7-8 tror jag de kan se det. Men jag är osäker på det.

Jag förstår inte riktigt din första fråga. Jag har räknat ut vilken vecka jag är eftersom jag vet min senaste mens och när jag hade ÄL sen e det ju bara att räkna i sin vanliga kalender. Men nåt jag är beroende av är mina gravidappar i iphonen. Har du en smartphone så kolla ifall du hittar några trevliga gravidappar, där får man dagligen eller varje ny vecka lite trevlig info om vad som pågår i magen. :) 
    Ah, nä men jag ska testa om jag hittar några appar. Det lät som om ni hade just något sånt istället för att behöva sitta och bläddra i en kalender bara. :)

Sen har jag ingen aning om när jag hade ÄL så jag känner mig väldigt osäker på när jag egentligen blev gravid. Dels har jag haft lite oregelbunden mens och dels tror jag faktiskt att jag blev gravid men fick tidigt missfall förra månaden för då var jag två dagar försenad mot vad jag borde vara och hade väldigt ont i brösten innan.

Så jag väntar nog helt med att gissa på vilken vecka jag är i tills jag har gjort ett vul/ ul tror jag. Och hoppas att jag är flera veckor fram ;) 
  • trossan

Nu har jag följt er i ett par veckor, så det känns som om jag bör ge mig till känna :)

Jag var i början av graviditeten med i några andra augustitrådar, men alla verkar ha kommit av sig och så även jag. Men nu börjar ju allting kännas väldigt på riktigt ( vecka 23 imorgon!) och jag börjar inse att det kan nog bli en bebis av det här!

Så, jag vill också väldigt gärna vara med i er fina tråd, om jag får...?

31 år, bor i stockholm, 1a barnet.
    BF 17e augusti

och det ska bli en TJEJ!! :)

Kram! 

Svar på tråden Augustibebis 2012