sally12 skrev 2012-07-02 18:45:15 följande:
Fransyskan, tack för ditt medlidande :p Dock vill jag fortfarande bara gråta, känner mig så oattraktiv och ful. Jag är nog nära +30 kg nu, +22 sist jag vägde mig. Inte konstigt att skinnet sprukit över hela mig, men det gör mig ändå väldigt ledsen :(
Någon som har bra tips för att peppa upp sig?
Vet inte mycket om bristningar tyvärr men... du, vikten? Det ordnar vi lätt till hösten!
Det kommer finnas en "Augusti mamma" tråd där vi kan dela nyttiga recept, peppa varandra till att gå på långpromenader och rent allmänt hjälpa varandra att hitta tillbaka till ett hälsosam livsstil. Eller hur...?!

Sommaren12 skrev 2012-07-02 18:39:33 följande:
Fransyskan: jag å min man har det också så bra, tänker med som du ibland. När ska det ändras? Finns en liten gnagande oro att vi ska förlora det när vi blir föräldrar, antar att man får vara vaksam å vårda sitt förhållande.
Antar att det blir mycket "balansövning" i framtiden. Och dialog. Och team work.
En arbetskamrat gav mig rådet att aldrig fastna i "jag kan bäst"-tänket utan lugnt kliva åt sidan och låta maken ta full del av det hela. Hon sa att det var helt underbart att kunna kliva ut ur huset i två timmar och veta att maken skulle kunna hantera allt lika bra (om inte ibland bättre) än hon själv.
Ultraljud i eftermiddag. Hoppas allt går bra; insåg just att jag inte fick något "recept" -- vad heter det? 'prescription' på engelska, 'ordonnance' på franska, helt blankt på svenska :( -- på ultraljudet utan doktorn sa bara att vi skulle boka en tid och ordna det innan nästa läkarbesök. Vore ju otroligt trist att fara dit och bli tillsagd att gå hem... vi vill ju se lillpojken igen...