Inlägg från: fransyskan |Visa alla inlägg
  • fransyskan

Augustibebis 2012

NiniMe skrev 2012-07-08 05:01:08 följande:
    Men det positiva e ju att det är ju faktiskt snart hon ska komma
    Vi håller tummarna att det inte dröjer alltför länge!!!

Jag hade mitt läkarbesök i fredags. Han tyckte också att bäbisen var stor och ville göra en undersökning för att se om -- googlar lite för att hitta rätt ord -- pelvisen (?) var stor nog för huvudet. Han lyckades dock inte med det då bäbisen låg så lågt redan. (Hans försök var inte direkt smärtfria...)

Blev sjukskriven sista två veckorna innan mammaledigheten normalt skulle ha startat och blev tillsagt att ta det extra lugnt eftersom han inte ville att trycket av huvudet mot livmoderhalsen skulle sätta igång förlossningen tidigt. (Mer fransk nojja eller...? Vet inte riktigt om detta, återigen, är något att ta med en nypa salt.)

Minst fyra veckor till tyckte han att i alla fall bäbisen skulle stanna; sedan var det tydlig "okej". Kommer dock inte bli det minsta förvånad om bäbisen väntar till september bara för att alla nu verkar gå runt och tycka/tro att han ska komma tidigt...
  • fransyskan
    godisbit skrev 2012-07-08 09:57:40 följande:
    bäckenet
    Tack! {#emotions_dlg.flower} Jag lovar att jag kunde svenska riktigt bra en gång i tiden... :-P
  • fransyskan
    fru Elle skrev 2012-07-09 09:19:03 följande:
    Har plockat fram min profylaxbok så jag kan uppdatera mig lite. Passar på att öva mig när jag får förvärkar och känns bra att jag lyckas vara avslappnad när jag får sammandragningar. Vet ju att mina förlossningsvärkar brukar kännas av lite mer, men har ju klarat mig ganska bra på profylaxandning, avslappning i någon kombination av dykmetoden tidigare.

Älskar att bada i havet och gillar att följa med vågorna. Ser varje värk som en våg som jag bara ska följa med. Men inbland kan man bli överraskad av en våg och det har hänt några gånger att jag har stått på huvudet i sanden och fått fullt med sand i badkläderna. Men det är bara att se till att vara lite bättre förberedd på nästa våg eller värk. Har inte läst på om dykmetoden sen min förlossning men det är så jag möter mina värkar. Försöker vara så avslappnad som möjligt och bara låta kroppen sköta värkarna.
    Detta tyckte jag var värt att läsa både en och två gånger.

Annars sitter jag hemma och filosoferar. Känns konstigt att inte vara på jobbet. Finns massor jag borde göra hemma egentligen, men har inte riktigt orken. Funderar på att sticka eller läsa men till och med för det känns det ju som om jag skulle behöva mer energi...
  • fransyskan
    Sommaren12 skrev 2012-07-09 15:52:17 följande:
    Är det fler som möter självgoda typer som vill trycka till en lite för att man tar upp "det privata" här på Familjeliv? 
    Jag misstänker starkt att dom sitter och tjuvläser FL hela tiden... utan att våga skriva själva!

För mig har den här tråden varit en del av min graviditet och jag tycker verkligen det är jättehärligt att ett antal kvinnor som aldrig träffats kan bilda en grupp där man delar information, stöttar varandra, ställer frågor, etc.
  • fransyskan

Ligger klarvaken och glor i taket.

Har blivit myggbiten och franska mygg är inte att leka med. Varje bett blir till en pingisboll. Brukar aldrig bli biten men dom tycks gilla mig bättre nu när jag är gravid. Kanske smakar/luktar godare? :P

• fransyskan

På tal om ingenting, vet ni vad jag kommer att sakna när jag inte är gravid längre?

Att folk -- inte alla, men många -- blir glada bara av att se en. Gamla tanter kan helt plötsligt ge mig ett riktigt solskensleende när de ser magen, bekanta (grannar, städtanterna på jobbet, osv) frågar glatt om det inte är dags snart och just nu så fick jag ett jättefint leende av post-gubben när han kom med ett paket.

(Antagligen såg jag rolig ut också; nyvaken, oborstat hår, magen som putar ut som vjärsta badbollen... men det bjuder jag på )

• fransyskan
    Sommaren12 skrev 2012-07-10 13:35:40 följande:
    Måste säga att jag faktiskt inte fått speciellt många kommentarer från okända människor. På gymmet stirrar folk, det är väl typ det då. Väldigt svenskt. När jag varit i London och New York under graviditeten har dock folk varit rara. Flyttat på sig så jag får sitta på tunnelbanan, på flygplatsen på Gatwick kom en hel familj fram och nickade och log mot mig och sa nåt på arabiska som jag inte förstod men det var säkert nåt trevligt haha och på Manhattan stoppade en tant mig och sa att jag hade den finaste bulan hon sett i hela New York. Men där är det stopp.
    Vi kanske äntligen har hittat något som är "positivt" (ja, allt är ju subjektivt) med Frankrike! Skrattande

"Finaste bulan i hela New York" tycker jag dock var en riktigt härlig komplimang!
  • fransyskan

Grattis FruMii!

Angelica -- jag tycker det någon skrev om instruktionerna man får när man flyger verkligen slog huvudet på spiken. Ta hand om dig själv! Om det tar emot att äta kanske smoothies/shakes/soppor slinker ner? Och om möjlighet allt finns, sträck på benen lite. En kort promenad kan rensa huvudet och ge dig lite extra energi!

• fransyskan
    Gadget skrev 2012-07-11 10:21:18 följande:
    En fråga tjejer: jag har känt mig yr sedan jag var på toa inatt/i morse. Har försökt dricka massor och äta frukost men det ger sig inte. Blodtryck var bra förra veckan. Något man bör fundera över så här i slutet? I början var jag ofta yr men det är länge sen nu...
    Provar med en förmiddagslur och ser om det hjälper.
    Vet du hur ditt järnvärde ser ut? Mitt har varit riktigt lågt vilket lett till att jag varit otroligt yr (och andfådd). Jag skulle nog ringa och kolla om det inte går över dock eller om du får andra känning av att något är fel.
  • fransyskan
    Sommaren12 skrev 2012-07-12 11:54:37 följande:
    Ska ut och äta ikväll. Är sugen på en hamburgertallrik men den serveras med ädelostcreme. Kan man äta det?
    Hm, det är gjort med mögelost antar jag -- då bör man nog undvika den, eller ja, det är i alla fall vad dom säger här. Men man kan ju säga till och så ger dom dig en hamburgertallrik utan ostcreme?
Svar på tråden Augustibebis 2012