Augustibebis 2012
Hej!
Jag hoppar in här oxå! BF 9/8. Känner några av er från andra trådar ;)
Hej!
Jag hoppar in här oxå! BF 9/8. Känner några av er från andra trådar ;)
Oj vad ni skriver!
Bullen85: om man värmer upp laxen i en pastasås är det väl ingen fara?
Ellenbmt: min BM sa att sushi är ok om den är nygjord. Har du nåt bra ställe att köpa på så bara ät! Vi har en lokal fiskhandlare som BM rekommenderade och sa att sushi därifrån är absolut inga problem. Man kanske inte ska köpa färdigpackad sushi på Ica?
Randiga Rut: Det har gått väldigt bra att dölja faktiskt. Smugit med alkoholfritt vin så det har sett ut som om jag druckit "riktigt" vin :). Nyår blir lite svårare, men ska fira med de två vänner som är de enda som vet + några som vi inte umgås med och inte känner våra familjer så blir nog att jag är öppen med att jag inte dricker.
Bullen: Aha! Då fattar jag :)
Bullen: haha. Vi ska ha tacos imorgon bara för att det är mannens favorit. Jag har inte kunnat tänka på det på ett par veckor men nu sa jag att jag kan testa om han lagar det och vi har nachochips till :) Vad pluggar du?
Bullen: Det låter intressant och du kan säker få ihop det med plugg och familj.
Träning, ja... Brukar träna 2-3 gånger i veckan och tänkte fortsätta med det. Har precis kommit igång igen efter förkylning och julstress. Men så har jag börjat få ont i ländryggen :( Har aldrig haft ryggproblem tidigare. Skulle ju va skit att få såna åkommor redan! Får ont när jag står länge och idag gjorde det ont när jag hade sprungit på löpbandet 10 min. Kändes bra att styrketräna dock.
Nån som har erfarenhet av ryggont vid graviditet? Ska man försöka stärka musklerna eller ta det lugnt?
Jaså, växtvärk? Jo, magen ska man ju inte träna. Iaf inte situps. Mina magmuskler har dessutom delat på sig (skitläskigt) vilket de tydligen ska göra och när de gjort det ska man inte träna mage. Får väl köra på ryggträning då!
Då hoppas vi på växtvärk, Gadget! Vill inte ha foglossning så här tidigt!
Nyköpings bo: Bra att du äter frukt och sång som är nyttigt. Själv har jag krängt glass ;)
Haha! Glass är gott! Mannen kom hem och var sugen på nåt gott och undrade vad jag ätit. "Hrm, ja glass men den är slut..." Oops! Sias gräddkola!
Gadget: Ja, mitt första barn. Trodde oxå det skulle hända senare men nåt har hänt med min mage iaf! Lutade mig bakåt när jag skulle ta på en tröja el nåt och såg hur något putade ut i mitten av magen, hela vägen från en bit under bröstkorgen till naveln. Såg skumt ut. Och då kunde jag oxå känna ett större gap än vanligt. Mannen har oxå känt och håller med om att musklerna har flyttat sig. Märkligt!