• oxle bo

Augustibebis 2012

Ellenbmt skrev 2012-03-06 18:53:58 följande:
    Här blir det Nyköping. Åtta mil. Spännande!
    var bor du? när har du BF
    blir nycköping för mig med, BF29/7 
    bor i oxelösund..

andra barnet blev snitt då fick både gubben o jag stanna så länge vi ville,eget rum.
    första en fyr sal som vi var själva i..
  • oxle bo

jaha, sitter i soffan o får massa spakar :)
    idag var jag hos gyn, angående min svamp. har ju behandlat3 gånger o den bara kommit tillbaka.
    ringde i måndags o då sa dom att dom inta har hand om sånt,hmmm??? ringde idag o då var de inga problem..
    men läkaren ville inta att jag tog tabletter pga graviditeten, så vagitorier i 6 dagar sen 1-2 veckan restan av graviditeten.. hoppas det fungerar för det KLIAR

härligt med lyckade ul,
    AR: inte kul med blödningar, vet presic, hade floder dagligen med min första. du kanske ska ta järntablätter..

• oxle bo

måste bara, angående amning, ni som väntar första barnet. det behöver inte göra ont, jag har ammat mina barn och har aldrig haft ont, allt har fungerat från första dan,
    har haft mycke råmjölk har dom sakt på bb, de ända onda jag upplevt är sen när mjölken rinner till precis i början av varje amning, men de är inge som gör ont direkt :)

jag hoppas på o kunna amma den här bebisen med, då mysigt o praktiskt :)

• oxle bo
    Blomsterfröna skrev 2012-03-15 06:38:04 följande:
    Hur hade ni gjort ang vagn., min dotter är 21 mån när barnet e fött. Hade ni skaffat tvillingvagn?? Första gången jag har tätt mellan barnen så aldrig haft en tvillingvagn
    min son blir 2 år någon månad innan bebbisen kommer, o vi kommer köpa syskonvagn,
    jag har inge körkort, har hund, o går jämt.. + att tösen är 3,5 när bebisen kommer ( räcker med en som går jämt) om de inte blir en stå bräda med???

beklager era RUL, hoppas att bebisarna är riktiga kämpar o fajtas..

o grattis till alla lyckade rul.

blä har inte sovit i natt, vänt på mig hela natten, förkyl. o mår allmänt piss,,
    ska försöka ge barnen frukost
  • oxle bo
    lillakotten skrev 2012-03-16 11:37:47 följande:
    Hjälp! Är det någon som vet om det är ok att äta sushi under graviditeten? Jag är så himla sugen på lax sushi!
    inte från ica typ.
    men på riktig resturang, så har dom mamma sushi .mmmm
    nu vill jag med ha
  • oxle bo
    Challelotten skrev 2012-03-20 14:34:27 följande:
    Är det någon som har haft brios babbyskydd primo? De har nedsatt pris på lekmer.se. Babyskydd plus bas för 1300:-. Tänkte att barnet skulle ha det i ca ett år. Tänkte om det är ett liten eller bra med utrymme? Sen får man betala efter midsommar.. Perfekt när skattepengarna kommer :D
    vi har haft till våra två barn,
    tycker den är jätte bra har man basen till så gör det inget om benen sticker ut, då får dom plats.
    utan bas så trycks ju den delen mot sätet.

vi ska ha den nu igen, bara +++ från mig.
  • oxle bo

lycka till på rul idag,
    själv blir jag hemma med magsjuka :( sonen spyde igår o i natt.
    så mysigt med alla buffar :)

jag börjar få lite panik angående vagn, vi har inte tittat än, behöver syskonvagn. BF 29 JULI gaaa..

• oxle bo
    capy skrev 2012-03-22 16:44:39 följande:
    Sitter och är så irriterad. Minns att jag för nån månad sedan surfade runt bland olika sidor med barnkläder och stötte på nån typ av body/sparkdräkt som kunde anpassas allteftersom bebis växer (hade långa muddar bland annat har jag för mig). Retromönstrade och jättefina. Nu kan jag dock inte för mitt liv komma på var jag hittat dem eller vad märket hette.

Nån som känner igen? 
    jag har en pyjamas från pop med långa muddar som barnet kan växa i...
  • oxle bo

En fråga tjejer, Är det farligt o sova på magen? Jag är i v23 o har ganska stor mage. Men brukar vakna av att jag ligger på magen..

• oxle bo

hej tjejer, skriver inte så ofta men tittar in ibland,
    var hos BM idag v24 nu..
    de första hon sa var att jag måste börja äta järntablätter,det såg hon på proverna vi tog på inskrivningen, grrr varför har hon inte ringt...
    hjärtat låg på 140 magen mäte hon inte tyckte de var för tidigt :-O  
    jag har mät såhär dax med dom andra barnen :( är ju lite kul ju

någon som är känslig för dofter??
    jag tål inte gubben när han dricker öl, o han dricker bara 2,8
    han drack några för 2-3 dagar sen o han lucktar fortfarande :-O
    gick inte o vara i sovrumet den  natten, nu är det milt, han har duchat o borstat tänderna 100 ggr.

ni som ska ha syskonvagn, vad ska  ni ha??
    jag vet inte..
    anton blir precis 2år
    funderar lite på P&T el babytravlle

Svar på tråden Augustibebis 2012