• oxle bo

Augustibebis 2012

blä
    min  töt på 3,5 har schalakansfeber, haft sen i tisdags o legat dekad typ, men idag är hon sigsjälv..
    var till vårdcentralen igår så fick hon kåvepenin 3*10
    men hon vägrar spotter ut o bar  vägrar, ingen muta fungerar..
    utan den så smitar man 2-4 veckor.

jag blir tokig!!!

100 dagar kvar, i morgon är de 2 siffrigt
    ,

• oxle bo
    DetGodaLivet skrev 2012-04-20 12:13:36 följande:
    Tycker det är galet att penicilin inte finns som supp, och smaken är ju vansinnigt svår att dölja med något också.
    ja försökte göma den i välling men nix, on spotta ut..
  • oxle bo

angående stödstrumpor, så ska ni möta vristen(smalast) o vaden (bredast) på morgonen innan ni kliver upp.
    ta med måtten till apoeket, så får ni hjälp..
    mäter rätt ofta på jobbet :)

klaga ju på min dotter här om den,,, men nu är hon så duktig, tar sin medicin utan protest

• oxle bo

varit hos BM idag,
    sf 25 i v27+3 men de var bra sa hon
    <3 132
    järn 113 är inte de lite dåligt? jag äter tablätter.
    socker 6,2 precis efter lunch o glass  :)

orkar inte jobba mer, vill att maj ska gå o jag får gravidpeningen beviljad, så jag får gå hemma med gott samvete.
    är så trött o känner mig stor o tung, tunga ben,
    får samandragningar när jag anstränger mig, gör inte ont. men käns lixom obehagligt..

• oxle bo

Grattis till dom små liven som kom lite tidigare än väntat..

angående gravidpening, så har jag ringt o tjatat på fk, är drygt en månad sen dom fick in paprena, men dom ligger efter,grrr så typiskt.
    jag har sökt från 1 juni,
    med min son gick jag hem utan o fått något svar..

har fått så ont i fogarna o smandragningar när jag anstränger mig,
    ska jobba nu fre-sön
    sen har jag lagt in sem sista två veckorna, (om jag får en en vikarie )

någon mer än jag som har ont undertill,typ junskarna,fast mellan benen.. är i v30

• oxle bo

hemkommen från BM,
    <3 130
    hb 120
    sf 27-27  är i v32

så ska till baka nästa vecka för ny mätning då magen var så liten, ligger på nedersta sträcket.
    men hon trodde den låg med rumpan neråt, o då blir magen mindre tydligen

ikväll blir det utflykt med dagis, åka tuftåg o grilla o leka, inget regn tack..

• oxle bo

kramar till er alla som har de svårt..

väntar på att klockan ska gå en timme, så ska jag o min son till stan.
    blir o cykla(gå i bakarna)
    han har 2års kontrol. blir 2 på söndag :) min lilla kille.

o jag ska till BM o se om magen vuxit något sen föra veckan, lite nervös. v33 nu. SF var 27 då..

sen skynda oss hem, hämta vagn, springa till dagis o hämta stora syster.sen skynda till bussen,
    måste ner på stan. NYköping..

Har så ont under fötterna att jag knapt kan gå, hälarna är värst,får gå på tå ibland.
    ska köpa gele inlägg i ha i toflorna,

någon mer som har ont??

hade ont i smalbenen med sonen också på slutet, kunde inte gå en dag sen kände jag inget på två veckor sen kom de igen.. skumt

• oxle bo

helt slut, gick till stan, putandes på vagn o dotter på cykel.
    lekte på öppna luncha på long (kina mat) o sen en lakpark. nu hemma, aj mina fötter.
    längtar tills man får ha bebisen i vagn i stället..

Tjockbullen: var beställde du ifrån?

jag har ju get bort allt som har med bebis o göra, men känner att jag vill ha en babysiter, o kanske en mobil..

• oxle bo
    Sommaren12 skrev 2012-06-13 16:59:05 följande:
    Dum fråga kanske men får ni också kissa hos bm och stoppa i stickan själv? Min bm sa till mig "stoppa i den och vänta 60 sek" men ska man ha den i urinen 60 sek eller ta upp den direkt och vänta 60 sek? Har gjort det sistnämnda men nu kom jag på att det kanske ska va på andra sättet? Resultatet blir ju olika beroende på hur man gör. Känns pinsamt att fråga bm nu efter alla gånger...
    BM gjorde på inskrivningen, hmm har inte lämnat urin sen dess ,,,
  • oxle bo

45 dagar kvar, jisses vad fort det går (läskigt, hinner inte med)

lämnade barnen på dagis, tittade lite på bebiskläder i källaren, tog fram lite rosa lite brunt o lite blått, el ja de blåa jag fick tillbaka,typ inget. var så snäll o "gav bort " allt till en som vänta sitt tredje o inte hade råd med något typ..
    men ny vagn kunde hon köpa när den hon hade inte dög, :/

beställde bilstol på nätet igår, då vi inte värkar få tillbaka våran(sa att jag ville ha den)
    orkar inte bråka, vill inte åka 12 mil för o hämta den argt...

klämde lite på vagnen i källaren med, (våran Nya Babytravle dublin) så fin längtar....

tänkte köpa en babysitter med. någon som hört något om den här:??

www.ladida.se/babysitters/babysitter-monkey-fishing-bouncer

Svar på tråden Augustibebis 2012