Letade ekologiska vindruvor idag men kunde inte hitta några. Sonen har varit magsjuk sen i tisdags och han har knappt fått behålla något. Han fräser åt nästan all mat, vill ha en brödskiva emellanåt. En kille som normalt sätt äter allt och är väldigt matglad. Var och köpte allt möjligt gott till honom idag men han ratade det mesta. Men vindruvorna åt han gärna, dock ej ekologiska. Sen gillar han bubbelvatten så det har han fått och fått behålla, en halv päronmer. Sen ville han ha lite kex. Han vill ha välling med men man ska ju inte ge fullkornsvälling när de är magsjuka så köpte majsvälling och 6-månaders havrevälling. Majsvällingen spottade han ut men havrevällingen gick bättre, men han ville inte ha så mycket. Vad jag har försökt få i honom vätskeersättning, men det är helt omöjligt. Han fräser ut det, försökte även blanda det med saft, men det fräste han ut med. han gick till och med och hällde ut det. Men idag har han inte kräkts upp det han har fått i sig så jag hoppas han är på bättringsvägen.
Så jobbigt att se när de mår så dåligt och inte vill äta något, tycker så synd om honom. Han är den ende i vår familj som brukar bli magsjuk, han har haft magsjuka tre gånger det senaste året men resen av familjen har inte fått det. Denna gången så har han kaskadkräkts på mig så borde ju blivit utsatt för smitta.