godisbit skrev 2012-02-29 13:51:40 följande:
Tack för input! Hur funkar det med de liggdelar som har höjbar huvuddel? Vissa tycks ju ha som ett ryggstöd så barnet kan sitta med stöd även i liggdelen?
Vi bor i lägenhet med rymlig hiss och även om det blir trångt i hallen så går det säkert att ta med vagnen upp om liten sover. Vi har även ett låst barnvagnsförråd i trapphuset så vi är inte tvungna att ta med vagnen in i lägenheten heller. Vissa liggdelar ser ju ut att enkelt kunna tas loss och bäras med om man hälsar på hos ngn annan... Fast de är nog tyngre än mjukliftar iofs.
Vi håller även på att kolla på bil eftersom sambon troligtvis kommer få tjänstebil under våren. Dvs att vi inte är så styrda av att vagnen ska rymmas i ett visst bagageutrymme. Många beslut att fatta på kort tid

Jag har med sett sådanna, men man har ju inte sele i liggdelen väll? Och då kommer ju bebisen bara glida ner i liggdelen, med en liten sele så kan ju lillen få lite stöd från selen att halvligga (när den är lagom stor)
Tycker nog speciellt om man bor i lägenhet att det är smidigare med en vagn än "två vagnar" det nästan blir när man har 2 insatser eller vad det heter..
Det viktigaste är ju att man hittar en vagn man trivs med och har man inte haft en annan sort så vet man ju inte vad man saknar.. "det man inte vet, har man inte ont av"
Jag tänker mig att en liggvagn och en sittvagn är ok om man bor på landet och har gott om plats och utrymme men i stan måste jag säga att lift är otroligt skönt, vi brukade alltid äta på ett fik där man kunde ställa vagnar på nedervåningen där man beställde och åt en trappa upp, vid sånna tillfällen vill man ha lift ;)
Liftarna i sig väger ju nästan ingenting,,
Men har du vart inne och klämmt och kännt på vagnar i en affär än?
Gör det annars! Det är om inte annat väldigt kul =)