Inlägg från: fransyskan |Visa alla inlägg
  • fransyskan

Augustibebis 2012

Bra att jag upprepar exakt vad andra redan skrivit :P

• fransyskan

Var ni tvunga att prata om bensinlukt? Skrattande

Jag har blivit helt tokig sista månaderna; om jag inte visste bättre skulle jag veva ner rutan och djupandas var gång vi fastnar i trafiken eller måste ner i ett parkerings-garage! Har blivit lite av ett skämt och det slutar alltid med att maken säger; "Du vet att om han (sonen) behöver extra hjälp med sin matte-läxa i framtiden, är det du som får sitta där och lida!"

• fransyskan
    bez imena skrev 2012-07-12 17:44:04 följande:
    Haha herregud, suga på stenar! Hört om folk som knaprar murbruk och en väns mamma sög på det rödbruna på tändstickor!! Knasigt :) kroppen säger ju vad den behöver! Men bensin lär den inte behöva!?! Tänk en ångande bensinmack i solsken, thats heaven ;)
    Googlade lite och det verkar som om vissa tror att "bensin-lukts-cravings" kan bero på järnbrist. Skulle stämma in bra på mig men hittade inte någon riktig källa, bara en massa påståenden.
  • fransyskan
    olgaisback skrev 2012-07-13 13:51:00 följande:
    Och det är väl tyvärr de som män tycker är kul. Att dom vet att deras sambo inte gillar det.
    Detta stämmer säkert på vissa män/kvinnor och deras förhållanden... men tycker det är viktigt att komma ihåg att det inte gäller alla män. Dom kommer, tack och lov, i precis lika många olika modeller som oss kvinnor!
  • fransyskan
    Gadget skrev 2012-07-13 18:05:45 följande:
    Men nu i regnet saknar jag svenskt lösgodis. Hade gärna krupit upp i soffan med en påse nu.
    Salt-lakrits... och skumsvampar... och ferrari-bilar.... och... och... Gråter

Sa till maken att jag var godis-sugen häromdagen och han kom hem med en låda Jeff de Bruges choklad. Inte alls samma sak men han har aldrig riktigt fattat det här med godis...
  • fransyskan

Vi plussade dagen efter engelska julafton; samma dag vi skulle åka till Sverige på semester. Minns att den kvällen satt vi inne på vårt rum i Hilton vid CdG och bara stirrade på varandra. Vi var otroligt glada men det var ju tusen frågor; var det öht okej att flyga, vad kunde jag äta och vad skulle jag undvika, när skulle vi berätta för andra...

Blev mycket mer googlande och mindre mys än vi tänkt när vi bokat rummet

• fransyskan
    capy skrev 2012-07-14 18:11:28 följande:
    Nu är hon här! Ebba föddes 06.31 imorse i v 36+5. 3275 gram och 50 cm ren kärlek.
    Grattis, grattis, grattis!{#emotions_dlg.flower}
  • fransyskan
    bez imena skrev 2012-07-15 02:22:58 följande:
    Jaha vaken igen.. Regnet öser ner och magen kurrar. En pizza vore gott nu.
    Mmm, jag har pizza! Vi stor-städade i sovrummet igår; eller, ja, jag säger vi men var mest maken, men jag sorterade kläder och papper och höll honom sällskap medans han gjorde grovarbetet. Blev tre sopsäckar med "kasta bort" och två socksäckar med saker som ska freecyclas. Det hela tog "bara" sex timmar så istället för att fixa middag beställde vi varsin pizza. Hur gott som helst!
  • fransyskan

Vi har en hel drös med pyjamaser som vi fått och som jag tror vårt stackars barn kommer ha på sig på dagen lika mycket som på natten -- lär bero mest på vädret.

Ja, som ni hör är jag rejält mode-medveten! SkrattandeSkäms

• fransyskan
    jguz skrev 2012-07-16 20:58:08 följande:
    Jag vågar inte pilla där inne men jag e nyfis.... Kanske man skulle prova ändå...
    Här pillar dom ju på tappen vid varje besök så tror inte det kan vara så farligt.

ellembmt
    : Usch vad rädd du måste blivit! :( Jag hoppas allt ordnar sig!
    LiJon skrev 2012-07-16 21:10:55 följande:
    Hur pass förberedda är ni andra (kanske mest ni förstföderskor) inför förlossningen?
    Jag känner mig ganska lugn faktiskt. Har gått en 2-dagars kurs hos en doula med maken, har en CD ("Healthy Pregnancy and Successful Childbirth") som jag tycker är riktigt bra och funderar på online profylax-kursen som vi pratat om tidigare i tråden. Tänker ofta att det är bara en dag, att vi kvinnor klarar detta samt att min kropp faktiskt klarar detta... precis som den klarade av att skapa ett litet barn utan att jag behövde ge instruktioner, klarar den av att föda ett litet barn bara jag håller mig lugn och sansad.

(Och om sedan något går fel och mitt flummiga tänk inte funkar, så finns ju läkarna där! )
Svar på tråden Augustibebis 2012