• fru Elle

Augustibebis 2012

Babyhummingbird, tack för länken, det var det jag menade .

Har haft en upprätt position och rört mig mycket under värkarbetet. Kan inte ligga still när värkarna är som intensivast. Det har säkert hjälpt barnen ner i förlossningskanalen. Men fött halvsittandes eller på sidan. Sommaren 12 ja det är så jag menar med halvsittandes.

Albasmamma; låter som en toppenhelg, behövs ibland. Ska på spa med maken nästa helg, dottern som ska sova över hos mormor och morfar ser fram MIT detta lika mycket som vi gör

• fru Elle

Att föda som BM Gudrun A har skrivit har jag med läst. Inför första barnet så läste jag hela och inför andra barnet så läste jag vissa delar.

• fru Elle

Ringde och pratade med Auroramottagningen i Varberg där jag vill föda denna gången. Var inga problem att få en planerad igångsättning pga att jag har haft snabba förlossningar. För deras del så behövde jag inte gå via Aurora utan vi kunde boka in en kontroll när jag var i vecka 38 + 0 . Så skönt att det inte var några problem .

• fru Elle
    lovisen01 skrev 2012-02-20 15:18:56 följande:
    fru Elle - var bor du någonstans? Jag bor i Varberg och kommer också föda här :)

Min bästa kompis fick bebis i lördags och jag bara längtar tills det är vår tur! Imorgon är det iaf dags för RUL, hoppas hoppas att allt ser bra ut. Är redan nervös..
    Jag bor i Göteborg men kommer från Varberg. Mitt första barn födde jag på förlossningen i Varberg och mitt andra på Östra i Göteborg. Kommer att välja Varberg denna gången, gillar att man får välja själv när man vill åka hem. Mina föräldrar bor i Varberg och barnen och min man kommer bo där när är dax för förlossning. Men har ingen lust att bo hos mina föräldrar i  flera veckor innan det är dax för förlossning. Så det känns väldigt skönt att jag kan komma in för bedömning från vecka 38 + 0 och välja att göra en igångsättning när kroppen är mogen. 

Härligt att få se bebisen på RUL, hoppas att allt ser fint ut med bebisen. 
    Molly 2008, Harry 2010 och BF 8/8 2012
  • fru Elle

Vet en del som har friat när de har varit på förlossningen och BB. Så vem vet kanske är någon här som kommer bli friad till när ni är inne på förlossningen.

• fru Elle

Vi gifte oss borgerligt med den närmsta familjen när dottern var lite över ett år. Vi har inte varit intresserade av att gifta oss tidigare. Men när vi fick barn så kändes det viktigt.

• fru Elle

Tror att nya prinsessans namn kommer bli ett populärt namn i år. Samt barnvagnen de väljer.

• fru Elle

Ikväll har bebisen levt om inne i magen, har varit sparkar överallt.

Till vårt första barn hade jag Estelle och Stella på vår namnlista, men mannen gillade inte de namnen. Men jag tycker det är fint.

• fru Elle

Har varit på spa i helgen med maken, var väldigt trevligt. Barnen sov över hos mormor och morfar och de hade det bra där med. Var ganska länge sen vi fick äta en middag på restaurang utan barnen. Till maten tog jag en alkoholfri öl från san miguel, den var god. Har inte sett den i butik själv men den kan jag rekommendera.

Imorgon blir det Vab igen, sonen har blivit väldigt konstig i magen. I början på februari var han magsjuk men nu är det något annat. Hans bajs är konstigt, har varit allt från svart till spenatgrön färg, slemmigt och han bajsar oftare än vad han brukar. Har inte varit med om det tidigare. Ringde 1177 och de tyckte vi skulle söka, varken bra med slemmigt eller svart bajs, svart kan tyda på blod. Men han är ganska pigg så vi går till vårdcentralen imorgon. Men om han fick ont och blev hängig skulle vi söka akut.

Svar på tråden Augustibebis 2012