Augustibebis 2012
Heja Lindhaz!! Snart har du din bebis i famnen! Lycka till!
Heja Lindhaz!! Snart har du din bebis i famnen! Lycka till!
Jguz - känner igen mig. Vill aldrig vara till besvär och har väldigt svårt att be om hjälp. Det har blivit bättre ju äldre jag blivit, man orkar liksom inte ta hänsyn till alla andra jämt och ständigt längre. Men det är så förargligt när man tänkt be om hjälp och sen inte lyckas kläcka ur sig det. Du skulle kanske kunna ringa och prata med din bm? Kanske känns lättare?
Hejar på dig oxå LiJon! Lycka till!
Å Nej!! Det värsta tänkbara! Jag är så ledsen för er skull...har heller inga ord, det går inte att föreställa sig...
sommaren - min svägerska hade hennes son sovandes på bröstet hela första året, det var det enda sättet någon fick sova. Själv har jag somnat från liggamning och alltså haft min dotter tätt bredvid mig hela nätterna, med ena armen ovanför hennes huvud. När hon vaknade ställde jag mig på alla fyra och sköt henne under mig och lade mig på andra sidan och ammade där tills vi båda somnade igen. Men det var andra barnet, då orkar man inte vara så noga. Första barnet satt jag upp och ammade på nätterna för att inte somna och sen sövde jag honom i sin säng...skitjobbigt! Men alla måste hitta sitt sätt som funkar....man får prova sig fram. Det Kampis skrev är väldigt bra råd.
Vad kul att höra Lindhaz! Grattis!
Grattis Lilja!
LiJon - Kan de inte hjälpa till på traven så det sätter igång snart? Det måste ju vara jättejobbigt med oron.
Själv har jag liksom gett upp. Försöker ignorera förvärkarna och tänka på annat. Det värsta är svärfar som kommer förbi varje dag och frågar: "Och hur är det med dig då? Trycker det på något?" Idag ska jag säga, "jo, jag håller på att bajsa ner mig hela tiden, hur går det själv med avföringen?".
Ska hos bm idag 10.30...hoppas det blir sista besöket.
Sommaren - Jag är en av de som får mens hela tiden med kopparspiral. Jättesynd, för jag vill inte heller stoppa i mig hormoner, mår dåligt av de. Men det är värt att testa tycker jag, det kanske funkar bra för dig. Kostar ju inget och gjorde inte alls ont att sätta in tyckte jag. Sen måste man väl ge det några månader oxå, innan kroppen vant sig.
Hatar min dumma dator som bara hänger sig. Skriver igen.
Hahaha!
Godisbit, du skriver så bra, jag får värsta roliga bilderna framför mig! Tack för dagens skratt!
Nyss hemkommen från bm. Hon erbjöd sig att undersöka status i underlivet och jag tackade ja utan några större förhoppningar. Precis som i helgen när vi var till förlossningen så är tappen så bakåtlutad att det inte går att få tag i den hur mycket hon än grävde (dock förkortad och mjuk). Hon sa att det beror på att huvudet är så lågt ner, nedanför spine, att det trycker bak tappen så mycket. Jag tänkte inte på att fråga där, men kan huvudet verkligen vara nedanför spine eller vad det heter utan att förlossningen startat? Jag kan iofs känna huvudet om jag sticker in fingrarna några cm, men ändå. Kollade mina gamla journaler och då var barnens huvud "nedom spine" som det står, bara en timme innan de kom ut.
Hon sa även att det är därför jag har så liten mage, för att jag är lång och bär barnet så långt ner.
Hon måste ju ha sagt ovan spine...väldigt konstigt annars.
Grattis till bebisarna!
Här händer inget heller (förutom förvärkar som bara tar knäcken på mig), och jag är så less!! En bekant lade just upp en bild på sin bebis på facebook som hon fått i natt och hon skulle inte ha förrän i mitten av september. Ghaa! Glad för hennes skull såklart men jag blir så avis!
Jag har BF på måndag och borde väl inte klaga än men med alla dessa förvärkar som jag haft i många veckor nu, som bara lurar mig, håller mig vaken och är jobbiga, så orkar jag snart inte mer. Blä... (förlåt för klagoinlägget)