• Svipp

Augustibebis 2012

Skönt att höra mijja12!

• Svipp

Jag har oxå haft rejäla förvärkar igårkväll och i natt. Vi körde en färdknäpp och sen såg vi en film men jag hade så mycket förvärkar och sd så jag kunde inte koncentrera mig. Tänkte att det kanske blir något i natt. Gick och la mig och då slutade det! Konstigt, det är ju då det brukar börja. Somnade men vaknade en timme senare av världens värk. Sen var det omöjligt att sova för då fick jag myrkryp i benen oxå. Så jag är väldigt trött idag och har mycket träningsvärk i magen. Fy för jobbiga förvärkar som bara luras!

• Svipp

7ehimlen - jag ska oxå till bm på onsdag. Har du tänkt be henne undersöka dig och se om det händer något? Jag funderar oxå på det men det är ju liksom inte till någon nytta och jag vet att jag skulle bli sjukt besviken om hon sa att ingenting är moget, bara att vänta.

• Svipp

LindaPernilla - haha, ja, det är ju det jag förväntar mig att höra om bm undersöker mig. När jag väntade 2:an fick jag typ en sån kommentar. Nä, inte riktigt, men jag hade haft massor med förvärkar/sd och fick veta att det inte hade påverkat något. Så jag bröt ihop och stortjöt i några dagar. Sen startade det ju ändå några dagar senare men just då var det som ett bevis på att ungen hade tänkt bo kvar i magen resten av mitt liv!

Var glad att ni kan spela lite spel eller fördriva tiden på något sätt. Jag är helt fixerad vid förlossningen och kan inte tänka på annat! På nätterna när jag inte kan sova ligger jag och fantiserar om hur det ska bli i detalj...helt sjukt!

• Svipp

Sommaren - precis vad jag tänkte idag. Känns som när vi försökte bli gravida. Man letar tecken och kollar i trosorna och toan hela tiden...och håller på att bli sinnessjuk.

Vi fick iaf oväntat barnvakt ikväll då mina föräldrar kommit hem från sin semester och barnen så gärna ville sova över där. Så vi har varit på restaurang och sen tog vi en glass nere i hamnen och satt och pratade om framtiden där i solen. Underbart att komma iväg lite bara jag och gubben. Nu ska vi se film...

• Svipp

mammsen - alldeles riktigt. Gäller att komma ihåg att det ju faktiskt är så även om tiden går extremt sakta just nu. Jag behövde nog "höra" det...tack!

• Svipp

Grattis till TantLjusgrön och Grizabella!!

Jag har sovit helt fantastiskt bra i natt! Vet inte hur länge sen det var jag fick sova så bra. Bara varit upp och kissat en gång och sov mellan 24 och 10! Bestämmde mig igårkväll att inte grubbla och skulle jag grubbla fick det inte ha något med bebisen att göra. Mammsens ord hjälpte mig!   Bebisen kommer när den kommer, inget jag kan påverka och jag blir inte utan. Dessutom hade jag inga förvärkar i natt och barnen sov hos mamma och pappa. Så det var nog kombinationen.

Ja, humöret går verkligen upp och ner för oss alla nu....det är en tröst att läsa här att man inte är ensam om sina tankar och besvär.  

Svar på tråden Augustibebis 2012