• Svipp

Augustibebis 2012

Husmodern, jag har inte fått veta något exakt datum. Min bm på vårdcentralen sa att överburenhetskontrollen blir på tisdag (vilket jag oxå bokat) och om allt ser bra ut då (bf+15) så får jag vänta till torsdag och komma in på en till kontroll (bf+17 alltså) men då trodde hon att de skulle skicka mig till förlossningen sen. Men ingen har sagt något absolut sista datum så egentligen vet jag inte. Siktar på tisdag och så får vi se...

MEN, nu när jag var på toa hade jag brunt slem i trosorna...wihoo! Första gången något slemmigt visat sig så jag blev iaf lite hoppfull.

Hur går det för dig? Hinnsvepningen hjälpte inte eller känner du nå mer?   

• Svipp

RTR - Ja, borde kanske äta något lite oftare. Är dålig på att dricka oxå. Impad att du orkar färdknäppa! Det finns inte i min värld. Orkar knappt vara nära... nån liten puss kan han få nån gång...stackarn...

• Svipp

Å, nu blir jag ju riktigt förväntansfull!
    Det vore ju fantastiskt Husmodern!

• Svipp

Å vad roligt att höra mamma! Och stort grattis! Vad fort det gick.
    Ja, vad gjorde man utan denna tråd?!

Fyran, det är ju en massa tecken du har! Du hinner nog före mig iaf.

Inget mer slem, bara ont i ryggen av städningen idag. Jaja, nu blir det mys med familjen...

• Svipp

Och nu kom nog hela proppen tror jag! Det var en rejäl klump iaf. Tänk att man kan bli så glad. Hoppas bara det betyder något nu.

V3ritas - oj, du fick verkligen vänta länge. Jag hade ju som ställt in mig på samma, men nu har ju ett visst hopp tänts.

Fyran - jag hoppas oxå att du slipper det. Verkar vara ganska lika angående dagar iaf. Men på en hel vecka kan det hinna hända mycket.

Godsbit - vad härligt du verkar haft det idag (förutom foglossningen, gillas inte). Du är verkligen positiv! Tack för det!

• Svipp

RTR - å så härligt! Stort lycka till!

Vaknat av värkar hela natten men inte något allvarligt. Hoppas på dagen!

• Svipp

Olgaisback - Grattis!!

Fyran - wow! Nu är det verkligen på riktigt! Lycka till nu!

• Svipp

RTR, jättegrattis! Hoppas ni mår bra nu iaf och får mysa tillsammans. Hur stor är han?

• Svipp

Husmodern - jag förstår att du är desperat, det är jag med. Vandrade omkring här hela dagen igår och försökte få igång det men icket! Det fortsätter komma brunt slem och det moler på hela tiden och så dessa sammandragningar som gör riktigt ont, men kommer typ ibland med 5 minuter mellan och ibland en halvtimme. Det gör mig galen!

• Svipp

Eller hur??!! Det är visseligen min tredje, men det tar längre och längre tid för varje unge att hitta ut. Hur svårt kan det va? Det har liksom passerat två ungar där redan! Ghaa!

• Svipp

Nu är vi på väg till förlossningen, har ca 3-5 min mellan tror jag. Iaf när vi var hemma. Nu känns det som det är ännu tätare. Vi har ju en timme till förlossningen men mina tidigare har inte varit så snabba så jag är inte orolig. Men nu är det helt klart på gång! Hurra!!!!

• Svipp

Ja, nu äntligen är hon här, vår lilla Sigrid. Shit, vad ont det gjorde! Man glömmer det så fort. Hon är helt fantastisk. 4008 g och 52 cm, kom kl 01.27 i natt. Vi var inne vid 21. Kl 22 var jag bara öppen 2 cm och värkar var 4-5 min. Vi fick iaf ett rum, ingen annan på hela förlossningen så vi blev väl uppassade. Då satt det igång ordentligt med bara 1-2 min mellan. Kl 23 var jag öppen 5 cm, kl 24 7 cm och ca kl 1 kom krystvärkarna. Jag behövde inte sys något alls och mår oförskämt bra. Sigrid bajsade i vattnet och svalde en del så hon har inte mått så bra, men nu har nog det mesta kommit upp och hon bara sover. Sen ville lungorna inte riktigt vara med där i början så de tog i väg henne och puffade hennes lungor, var borta ca en halvtimme men det kändes länge. Ingen fara för henne alls, bara lite jobbigt i mammahjärtat. Nu vilar vi på Bb och är så lyckliga!

Tack för alla lyckönskningar och hejarrop! Ni är underbara! Kämpa på, blev det bebis för mig så blir det bebis för er!

• Svipp
    imorgon ska jag ta mig tid att läsa hur det går för er och lägga in några bilder i bildtråden men nu måste jag skynda mig att sooova...
    Det finns en bild på webbisar på nll.se på Sigrid om nån vill se. Gonatt!
  • Svipp

Nu äntligen har jag haft tid att läsa vad som hänt här sista veckan. Har tänkt så mycket på husmodern och godisbit och ser nu att ni tillslut fått era bebisar. Så underbart!  Det var segt där i slutet men det är redan glömt eller hur?Stort grattis till er!

Svar på tråden Augustibebis 2012