Augustibebis 2012
godisbit - Jag känner igen den där rastlösheten i kroppen, det går bara inte att sova hur trött man än är. Är det inte benen så är det ryggen, bebisen som härjar, jobbiga tankar, hunger, kissnödig osv. Förvärkar på det är INTE kul eftersom det ger en hopp om att det kanske är något på gång och att det finns en mening med att vara vaken, sen visar det sig att det inte är det och man är bara helt slut. Hur som helst, sömnlösa nätter brukar för mig iaf leda till att jag sover som en stock nästa natt, hoppas det blir så för dig med, att du får sova i natt.
Mamma070912 - Jag har oxå känt mindre fosterrörelser idag, och liksom en svidande, sugande känsla i magen. Det känns olustigt och jag ångrar att jag inte ringde specmödra idag. Ska ringa imorgon ändå om överburenhetskontroll, hoppas jag får komma in och kolla tidigare än på tisdag då jag faktiskt börjar känna mig orolig över hur hon mår där inne.
Angående studierna så blir det ju då att jag "bara" skriver c-uppsatsen under hela höstterminen. På något vis har jag tänkt göra det under dagarna när hon sover (man kan ju alltid hoppas på en nöjd bebis) och sen blir det nog mycket kvällar och helger. Har ju två barn till och eftersom det nu bara blir halvtid så har jag ju bara 20 timmar/v på förskolan oxå så det kan bli lite svettigt. Skriver tillsammans med en annan tjej som är helt med på noterna och kommer att ställa upp på konstiga tider, så det känns jättebra.