• Svipp

Augustibebis 2012

godisbit - Jag känner igen den där rastlösheten i kroppen, det går bara inte att sova hur trött man än är. Är det inte benen så är det ryggen, bebisen som härjar, jobbiga tankar, hunger, kissnödig osv. Förvärkar på det är INTE kul eftersom det ger en hopp om att det kanske är något på gång och att det finns en mening med att vara vaken, sen visar det sig att det inte är det och man är bara helt slut. Hur som helst, sömnlösa nätter brukar för mig iaf leda till att jag sover som en stock nästa natt, hoppas det blir så för dig med, att du får sova i natt.

Mamma070912 - Jag har oxå känt mindre fosterrörelser idag, och liksom en svidande, sugande känsla i magen. Det känns olustigt och jag ångrar att jag inte ringde specmödra idag. Ska ringa imorgon ändå om överburenhetskontroll, hoppas jag får komma in och kolla tidigare än på tisdag då jag faktiskt börjar känna mig orolig över hur hon mår där inne.
    Angående studierna så blir det ju då att jag "bara" skriver c-uppsatsen under hela höstterminen. På något vis har jag tänkt göra det under dagarna när hon sover (man kan ju alltid hoppas på en nöjd bebis) och sen blir det nog mycket kvällar och helger. Har ju två barn till och eftersom det nu bara blir halvtid så har jag ju bara 20 timmar/v på förskolan oxå så det kan bli lite svettigt. Skriver tillsammans med en annan tjej som är helt med på noterna och kommer att ställa upp på konstiga tider, så det känns jättebra. 

• Svipp

Bröööl...jag kommer aldrig få nån bebis! BF+10 idag. Varför, varför?!?!

• Svipp

Tack allihopa! Ni är så bra på att peppa! Vet inte vad jag skulle göra om jag inte fick gnälla av mig här. Betyder jättemycket. Är ju lite konstigt med tanke på att jag inte har en aning om vem ni är, men det kanske är det som är grejen.

Godisbit - så skönt! Lite lättare att klara dagen då....

Fyran - Känner med dig...hoppas bm ändå tar sig tid för dig och du kan ju alltid be henne undersöka dig och reta/peta lite om det är möjligt. För annars kollar de bara blodtryck och mäter SF på den där kollen, så nog borde hon hinna det.

Håller med sommaren, nu måste vi få en sista liten babyboom här!!    

• Svipp

RockTheRebell - det kan ju inte va långt bort för dig då. 4 cm! Kan man alltså vara det utan att vara i förlossning?! Hoppas värkarna startar snart!

Jag sitter utanför min mans jobb och väntar på att han ska komma så åker vi till förlossningen och kollar hur gumman mår. Jag känner mig orolig pga förändrade fosterrörelser och på specmödra fick jag inte tid för överburenhetskontroll förrän på tisdag kl 14.40. Vägrar gå och oroa mig hela helgen så det får bli förlossningen även om det är långt att åka. (specmödra finns i stan, förlossningssjukhuset är det en timmes resväg till).

• Svipp

Hemma igen. Fick kolla med ul och allt såg bra ut. Vatten och flöde var bra. Sen låg jag en timme med ctg och det var bara bra oxå. Hade två ynka sammandragningar på den timmen. Sen kom en annan bm, hon jag hade under min första förlossning och det var så kul! Rätt person på rätt plats verkligen! Hon undersökte mig men hittade inte tappen och ingen ingång heller hur mycket hon än grävde. Ajaj! Hämtade en annan bm med längre fingrar och hon hittade rätt. Tappen var två cm men hon kunde få in nästan två fingrar och röra om lite. Nu blöder jag lite och det moler på ordentligt. Hoppas verkligen det hjälpte till lite!

Känns iaf mycket bättre nu när jag vet att allt är bra och de var så positiva och omtänksamma på fl så jag ångrar inte att jag åkte in. Gör det du oxå mamma 070912, om du känner sådär. Det är värt det, att känna sig lite besvärlig.

• Svipp

Samma som er tjejer, förutom slempropp. Idag är det coollugnt...hur tråkigt som helst! Önskar nästan att jag hade haft lite skådespelartalanger och kunnat överdriva lite där på förlossningen igår så att de hade satt igång mig. Men som vanligt är jag så där hopplöst trevlig och säger saker som: huvudsaken bebisen mår bra och hon kan ju inte stanna för alltid och snart måste det ju vara min tur. Blää...blir less på mig själv!

• Svipp

Skriver av mig lite bara....
    Igår blev vi bjudna på middag hos goda vänner och jag hade nog inte orkat åka dit om det inte vore just dom. Det var såååå skönt att få tänka på något annat och surra om allt mellan himmel och jord (eller det var mest de andra som surrade och jag och min man som lyssnade då de drack vin, men det spelar ingen roll... ) Idag är min man och barnen på kalas och jag ville stanna hemma och städa. Bröt ihop imorse och grinade, sen var det bra. Mitt humör är verkligen berg och dalbana men huvudsaken man kan komma upp igen efter gråtattackerna.

Bebis verkar då må hur bra som helst i magen, själv är jag väldigt matt, blek, yr och svettig. På fl i torsdags hade jag mycket högre blodtryck än jag haft tidigare men det var tydligen ingen fara. Känner verkligen att kroppen är helt slut av denna graviditet. Jag har försökt ställa mig in på igångsättning till veckan men det känns väldigt tråkigt. Har ju längtat efter hela karusellen när det startar av sig själv.  

Jaja, nu ska jag plocka fram dammsugaren och i sakta mak ta mig runt i huset. Kämpa på tjejer! 

Svar på tråden Augustibebis 2012