• Svipp

Augustibebis 2012

Grattis Mita1973!! Vilken fantastisk present!

Jag umdrar lite vad som menas med yttre och inre livmodermunnen? Man har alltså två öppningar? Har försökt googla och sett på bilder men jag fattar inte. Minns när jag väntade 2:an och bm sa att jag var öppen 2 cm i yttre men det var bara den inre som var intressant. Då var min livmodertapp oxå bakåtlutad. Önskar jag förstod lite mer hur det ser ut där inne och vad som ska hända...    

• Svipp

Hittade äntligen en bra sida som förklarade det jag undrade om och mycket mer därtill, så nu fattar jag förloppet lite bättre.

• Svipp

mammsen - aaa...nu fattar jag bättre! Tack! Tänk att det är tredje ungen som ska ut och jag som inte tycker att jag gör annat än läser om detta, jag har inte fattat hur det funkar där inne.

millas - Jag läste här: http://www.babyboom.nu/guider/GFAQ/Dags.html
    Skrolla ner lite till förlossning. Men mammsens förklaring var bättre.

• Svipp

Jag har nyss kommit hem från bm oxå. Allt var fint med mig och bebis. Jag bad aldrig om någon undersökning eftersom jag tycker att hon är så våldsam när hon kollar bebisens placering och inte är min ordinarie. Tänker att hon säkert är våldsam mellan bena oxå då. Dessutom kommer ju inte ungen ut nå fortare för det. Nästa gång (om två veckor) är min ordinarie tillbaka, har inte ungen kommit då så ska jag fråga.

Hon hade däremot en lång föreläsning om hur vi skulle göra om bebisen föds i bilen!! Det som är min stora skräck! Att jag skulle packa bilen med handdukar, plastad frotté och väskan skulle vara klar och vi skulle åka in så fort vi anade något. För trean går så fort. Och min man skulle förlösa mig och hur han skulle göra osv. Dessutom är det Stora Nolia här nu och det innebär att telefonnätet är överbelastad och bilköerna är långa. Det håller på hela veckan och nästa helg. Usch, nu är jag nervös.

• Svipp

Jag har haft det jättelugnt i nån dag nu, bara nån enstaka förvärk per dag/natt. Ganska kraftiga men inget som tyder på att något är på gång. Men nu ikväll, efter en hel dag med städande har det börjat mola på nå så hemskt, så där så man börjar undra. Men...jag kanske bara är skitnödig....

• Svipp

Bullen - Jobbigt för er med oron och så men skönt att höra att han är piggare!

DetGodaLivet - Stort grattis!   

• Svipp

Å vad jag är dålig på att vänta. Det enda jag gör hela dagarna är att städa och kolla om någon skriver något här, vilket ni som tur är gör hela tiden. Vill inte åka bort eller ha besök. Huset har aldrig varit så fint och det är ju ett plus men dagarna går väldigt långsamt...

Svar på tråden Augustibebis 2012