• Svipp

Augustibebis 2012

Spännande kampis! Lycka till!

• Svipp

Challelotten - hur orkar du hålla igång så mycket?!? *impad* Jag får oxå mycket fler och starkare sammandragningar/förvärkar när jag lägger mig ner på sidan (enda sättet jag kan ligga på). Så har det varit i många veckor. Eller så är det så att man känner dem mer väl eftersom man inte gör något annat. Känner oxå att det blir svårare att andas när man ligger ner och får dem.
    Är iaf less och har just talat om för magen att i natt kan den antingen låta bli och "öva" eller så ger den mig lite riktiga värkar!

• Svipp

Härligt mijja12! Då är det ju nära! Men vad menar du, rör bebisen sig inte alls? Har du pratat med förlossningen? Vill de inte ha in dig direkt när vattnet gått?

• Svipp

Så du har inga värkar än då?
    Känner du dig orolig så åk in ändå. Det går ju ändå inte att sova när något sånt här har hänt. Hoppas det sätter igång ordentligt så du får åka in av den anledningen! Håller tummarna för dig! Lycka till!

• Svipp

Jag har ju fått två barn och åkt in lite för tidigt med båda eftersom jag är så rädd att det blir försent. Bara man är inställd på att man kan bli hemskickad så tycker jag personligen att det känns tryggare att åka in och kolla. Sist var jag bara öppen 2 cm så vi tog in på patienthotellet och det var superskönt! Ha nära till förlossningen men fick ändå vara i fred. Vi har ca en timmes resväg. Men alla är olika och många är mer tålmodiga än mig.

• Svipp

Oj, glömde säga GRATTIS till bebisarna! Så roligt att så många tänker på att gå in här och uppdatera oss när deras småttingar kommit. Och superkul att ni delar med er hur det har gått till. Det finns verkligen alla varianter på förlossningar. Man blir så taggad och känner spänning när man läser och fortfarande har det framför sig!

• Svipp

Oj vad ni går över bf. Stackars er! Men det är väl iofs vanligare än att få innan bf. Själv har jag två veckor kvar till bf och det innebär ju att det kan vara en månad kvar...hur kul är det att tänka så....inte mycket! Roligare att tänka att det kan ske imorgon.

• Svipp

7eHimlen - så hade jag dagen innan mitt andra barn föddes och även igår kväll. Superjobbigt och obehagligt. Men nu har det iaf slutat för mig. Vet inte varför det blir så där...

Har även vaknat många gånger i natt med förvärkar som gör ganska ont, framförallt i ryggen, nedre delen av magen och ner i benen. Det får ju en att tro att det är riktiga värkar, men inget är regelbundet. När det väl blir dax kommer jag ff tro att det är förvärkar...

• Svipp

Har inte riktigt koll känner jag men vill i alla fall säga grattis till er som nyss fått er efterlängtade bebis och så vill jag heja på er som verkar vara på gång idag!

Ställer mig till skaran som borde ha hängt i septembertråden för det verkar dröja det här. Har bara förvärkar på kvällarna och så brukar jag vakna kring 1 på natten av en ordentlig som sen håller mig vaken till 2 för att jag hoppas på fler, men se de kommer inte. Sen kissar jag och sover till 5, kissar och sover till 9. Det har blivit som en rutin som känns som jag kommer att ha för alltid. Och till veckan börjar skola, förskola och jobb om för hela familjen och det inkluderar mig eftersom jag ska läsa min sista termin i höst och det känns väldigt stressande när jag inte vet när bebben behagar att komma ut. Jaja, inte mycket jag kan göra åt det och det mesta brukar lösa sig. Bara att vänta...

Svar på tråden Augustibebis 2012