• Svipp

Augustibebis 2012

I min mage knäpper/klickar det oxå och har gjort det nån vecka. Det är i samband med att hon rör sig så jag tror oxå att det har med lederna att göra. Har googlat en massa oxå och det är den enda förklaring jag hittat.

Jag försöker också att inte längta allt för mycket, alltså gå och vänta på att det ska sätta igång och hoppas att få i v 38 eftersom jag vet hur hemskt det kan vara att tro att man ska få tidigare eftersom första kom tidigare och sen få gå tre veckor till med bebisen i magen. Man börjar tro att bebisen återbildar sig till embryo och försvinner eller att man helt enkelt ska gå med bebisen i magen i resten av sitt liv. Jag höll iaf på att bli galen. Så jag tror och hoppas inte att barnet kommer snart!

• Svipp

Ååå, vad spännande läsning idag! Grattis till dig FruMii! Tänk att det kan gå så fort! Lycka till Capy!
    Angelica- tänker oxå på dig och hur ni kämpar.

Jag är ännu mer förkyld idag men pallrade mig till bm i förmiddag. V. 34 nu, inom parentes var v. 30:
    HB 134 (130)
    Tryck 110/70 (110/65)
    Bebishjärtat 144 (148)
    Sfmått 32 (27)
    Socker 4,4 (4,7)
    Vikt +6kg (+5kg).
    Läge: huvudet nedåt och rörligt.

Bm sa att jag skulle passa mig för att få feber för då blir bebisen påverkad och slö. Och hosta kan sätta igång förlossningen. Så det är sängläge för mig även idag. Vi skulle ut och äta ikväll, jag och några tjejkompisar men det har jag fått ställa in. Känns surt, då jag verkligen sett fram emot det. Men...inte så mycket att göra åt och vädret är ändå för tråkigt för att sitta på en uteservering.

• Svipp

Snart hostar jag ut ungen! Blä för att vara förkyld och gravid samtidigt. Usch, var bara tvungen att få klaga lite...

• Svipp

Alltså, jag väntar mitt tredje barn och har aldrig hört talas om gallerfilt! Var tvungen art googla det och då kände jag ju igen dem men har ingen, borde kanske skaffa en. Man lär så länge man lever...

• Svipp

Å jag är så glad! Ska ut och äta med några kompisar och göra stan osäker...haha, kanske inte ändå. Men jag provade mina snyggjeans och kunde ha dem!! Helt öppna med ett bälte som insynsskydd men ändå! Sitter här med en alkoholfri xider och känner mig nästan ogravid. Långt ifrån er som verkar ska föda barn snart. Men jag är å andra sidan bara i vecka 34. Frågan är om jag ska våga ha lite klackar ikväll...wiii...  

• Svipp

Håller med, ni är då för roliga typer här! Inga hämningar, riktigt skönt!

Jag har haft det så kul ikväll. Klackar blev det och mycket surr och drinkar. Mycket skönt att kunna köra bil ut till stugan nu oxå. Trodde aldrig att jag skulle orka sitta där så länge, sex timmar blev det, men tiden rusade iväg.

Ni har skrivit så mycket jag skulle vilja kommentera, men nu orkar inte ögonen va öppna nå mer. Hoppas ni får sova gott i natt iaf alla sköna damer!

• Svipp

Å, om man kunde sova. Mannen kom hem full som ett ägg vid ett och jag kände bara obehag. Det är obehagligt med fulla människor, speciellt nu när jag är gravid. Vet inte varför det känns extra jobbigt nu men det gör det. Han har själv sagt att det är nära förlossning nu och han borde hålla sig nykter men jag (mitt dumma fån) uppmuntrade honom att åka på denna fest med tanke på att det kan bli länge innan nästa. Har inget emot att han tar en öl eller två till maten för då märks det inte på honom. Men nu ligger han här och snarkar och fiser och stinker sprit och det är verkligen inte lätt att somna då. Blä...nåja, jag får väl skylla mig själv till viss del, men jag hoppas han håller sig nykter resten av tiden som är kvar.

Ursäkta min klagan men jag tror det hjälpte. Nu ska jag nog kunna sova. Gonatt!

• Svipp

Men oh så härligt! Grattis till bebisarna!!

Och så fina de är i bildtråden oxå!

Ja, nu längtar man ju ännu mer efter sin egen. Men det lär dröja. 36 dagar kvar...

• Svipp

Grattis till alla nya bebisar som sett dagens ljus! Vilken boom!!

Själv har jag 30 dagar kvar och det känns som en evighet. Hela familjen bara väntar och väntar. Imorgon har vi bestämt oss för att åka till mina föräldrars stuga, 10 mil in i skogen, bara för att ha något att göra. Åkte till en sandstrand idag men det var så kallt, jag satt med långbyxor och kofta och frös. Tråkig sommar! Önskar att bebis var här så vi hade något att göra.

Angående krämpor så har jag mycket förvärkar, är sjukt trött och har konstant ont i huvudet. Men det känns ändå lindrigt motför den överjävliga foglossning jag hade med de tidigare barnen.

Ja, nu har jag fått skriva av mig lite. Tack för det!

Svar på tråden Augustibebis 2012