Augustibebis 2012
*springer till spegeln och stirrar*
*springer till spegeln och stirrar*
Grattis babymarie! Hjärtat stannade en liten sekund när jag bara läst första raden och trodde att det hänt något hemskt. Men så skönt att allt gått bra och ni redan kunnat åka hem. Grattis igen!
Två vänner har fått barn i helgen, båda med samma bf-datum som jag...(.konstigt nog). Här sitter jag med magen och trycker in fötter som ploppar ut ovanpå revbenen. Fattar inte hur hon lyckas med det, men ont gör det! Och envis är hon, stoppar tillbaka foten så fort jag släpper.
RockTheRebell - Härligt! Slem med blod är bra!
Just hemkommen från mitt sista bm-besök. Allt är oförändrat. Tappen är fortfarande 2 cm och jättebakåtlutad så hon kan inte få tag på den. Hon sa att någon med långa fingrar borde försöka dra fram den så ikväll har min man inget val, vi ska leka doktor och patient!
På torsdag ska jag ringa och boka tid på spec.mödra för överburenhetskontroll på måndag eller tisdag nästa vecka (10-11/9) . Då har jag gått 14-15 dagar över bf. Senast den 13:e trodde hon att jag skulle bli igångsatt, det blir BF+17.Ojojoj...jaja, nu vet jag iaf att hon är här om senast 10 dagar. Bara gilla läget.
Challelotten - Aha, det visste jag inte. Men när du säger det så hade jag samma "problem" med 2:an men inte med 1:an. Och man kan alltså vara öppen trots att tappen är bakåt? Bm sa att den var väldigt mjuk och som sagt förkortad till 2 cm. Jaja...snillen spekulerar....så bra gick det att fokusera på skolan....haha! Tack för pepp!
Jag hade glad gubbe på äl-testet på morgonen den 6/12 och hade bf 27/8, så väldigt likt dig. Men graviditetens längd beror väl på cykelns längd oxå? Jag har ca 26 dagars menscykel.
RockTheRebell - Jag har oxå normal tid mellan äl och mens (14dagar), trots min korta cykel. Mensen hinner knappt ta slut innan jag har äl. Även om jag inte riktigt hänger med i ditt resonemang så tycker jag absolut att du har tillräcklig underlag för din forsklning och borde ta patent. ;-P Haha...nä, men det är faktiskt en tanke jag haft själv. Sa det till mamma här om dagen oxå, att jag tror egentligen jag borde ha bf lite senare. Enligt mina egna uträkningar iaf. Men precis som du vill man ju inte vänta längre så jag är glad för 27/8 så de sätter igång mig senast 13/9.
Stort grattis till Sowe!
Alltid så kul att få läsa hur det gick till!
Lycka till Roos! Det låter ju lovande!
Mamma070912 - Det är så tråååkigt! Men lika bra att försöka hitta på något annat så att tiden inte står helt still. Så var glad för era planer och försök orka med dem. (lättare sagt än gjort)
Igår kväll tvingade jag min man att försöka nå min kära tapp för att dra fram den (eftersom bm sagt att det var ok) men trots hans långa fingrar så kunde han inte komma under den och dra fram den. Typiskt!
Inatt när jag var upp och kissade blev hela toan röd av blod och jag bara "vad är detta?" tills jag upptäckte att det var mina otrevliga hemmisar som gått sönder. Å, man känner sig sååå fräsch!
Idag ska jag till skolan, ska bli kul att träffa alla, men jag funderar på att skriva en lapp med information på magen så alla slipper fråga samma sak: När ska du ha då?
Helt knäckt efter en halv dag på skolan. Har nu bestämt mig för att bara plugga halvtid resten av utbildningen. Skulle ju ha blivit klar i januari men det får bli maj istället. Kändes alldeles övermäktig efter kursintrot idag. Vill ju hinna njuta av min bebis oxå (som förhoppningsvis oxå vill njuta av mer än insidan av min mage snart). Känns riktigt skönt att ha bestämt det nu.
Alltså, hur kul är det att va i vecka 42?! Bara en tanke så här på kvällskvisten. Gonatt damer!