• Tesdy

Augustibebis 2012

Saftmedbulle skrev 2012-04-10 14:30:25 följande:
    Var på RUL kl 8 i morse... underbart och är helt lycklig. Allt såg bra ut. Hoppas det gick bra för er oxå!
    Härligt att allt såg bra ut.
    Dotter -03, Son -04 och BF 3/8-2012
  • Tesdy

Angående rakningen mellan benen så gjorde jag en frisering i morse och fick ta hjälp (redan nu) av en spegel för att se vad jag gjorde där nere.

Har inga tips på det där med vaxning då jag alltid rakar med gilettes hyvlar (appråpå NiniMe blogginlägg)

• Tesdy
    Fyran2012 skrev 2012-04-12 15:38:22 följande:
    Igår hade jag sammandragningar till & från hela eftermiddagen & kvällen..magen blev stenhård. Vet att den övar sig, men är det inte lite tidigt i vecka 20?
    Hur har ni det med sammandragningar?
    Jag hade en massa sammandragningar innan påskhelgen, men denna veckan knappt några. Jag är idag i v 23+5
  • Tesdy

Oj oj vad ni hunnit skriva sen i fredags... Men nu har jag läst i kapp.
    Jag dricker 2-3 koppar kaffe på vardagarna, dock blir det mest cappuccino då det är snällare mot halsbrännan som är fruktansvärd... I början kunde jag inte dricka kaffe alls utan det är först sen två tre veckor tillbaka som jag klarar av kaffe igen.

I torsdags passade jag på att väga mig hos mina föräldrar och jag har gått upp 6-7 kg sen jag plussade (23+5 var jag i då).

Finnar har jag inga problem med, hade dock en del stress finnar som jag äntligen börjar få bukt med nu sen starten av graviditeten då jag inte visste varken ut eller in... Men däremot är jag bra mycket torrare än vanligt så nu kompletterar jag min vanliga fukt med en extra fet fuktkräm utanpå. Funkar kanon. Ett tips från "coachen" se till att ni använder er av samma märke rätt igenom rengöring och fukt till era ansikten. Det är A och O då märken jobbar på olika sätt och endast jobbar på ett bra sätt om ni kör i samma serie!! (Jag jobbar med hudvård. )

Här har vi också bara 12 veckor kvar att jobba innan semestern.

• Tesdy

Måste bara få skriva av mig lite.... Helt of topic men ändå... Vi har budat på ett hus som är större än det vi har idag samt med mindre tomt. Har alldeles för stor tomt idag. Nu sitter jag som på nålar och bara väntar på att banken skall ringa och berätta om det är OK eller ej att vi byter bostad. Vi kommer att skriva en klausul att vi måste sälja vårt hus först och vårt hus är värt mer än det som vi skall köpa.

Magknip......

Annars så har även jag en livlig bebis i magen och den stackarn hade enormt mycket hicka igår så jag var tvungen att stå upp och jobba för det blev obehagligt till slut för min del.

Jag har gått upp ca 7 kg och hoppas att jag inte går upp så värst mycket mer.. Väger idag 95 kg och vill inte över 100 så att säga.

• Tesdy
    Sandra1983 skrev 2012-04-18 21:42:50 följande:
    Ett tips för er som bor i/nära Göteborg. Söndagen den 29/4 kör sportlife igång en gravidyogakurs. Jag har precis gått den och hon som håller den är superbra och dessutom doula så hon har massa bra tips om förlossning och liknande. Det är 6 gånger (ca 1,5 timme varje gång) och går på söndagarna. Jag funderar på att gå igen faktiskt, skönt med träning som bara är anpassad till gravida (kör ju annars vanliga pass som instruktör fortfarande..) Tror att priset låg på 650kr om man är medlem i sportlife och 850kr om man inte är medlem. Ett tips som sagt!

Min bebbe älskar när jag yogar. Eller h*n blir lugn och sparkar inte så hysteriskt som vanligt....

Fick ett presentkort på massage när jag fyllde år, men jag vet inte om jag ska vänta med det. Mailade lite med massören och hon verkade inte helt säker på hur jag kunde ligga, eller hur hon skulle stötta upp mig ( =magen alltså). Känns lite olustigt att hon inte visste så jag vet inte hur jag ska göra.. Vad skulle ni gjort?
    Jag såg detta på hemsidan. Funderar också på att anmäla mig. Dock går jag en utbildning hela nästa helg för just Sportlife. (är instruktör där. )
  • Tesdy
    Albasmamma skrev 2012-04-19 10:32:59 följande:
    Tesdy: lycka till med budgivningen och banken! Spännande med husbyte och försäljning. Jag har själv jobbat som mäklare tidigare. :)

7eHimlen: Om din BM skrev in dig på 85 tycker jag du ska förklara att du nog vägde mer. Sen tycker jag inte att man alltid ska stirra sig blind på siffran. Jag vet att jag kommer gå upp mycket men jag har en förstående BM som vet att jag kan gå ner det sen och det är inte överdrivet mycket så att jag eller bebis tar skada av det.
    Tack Hur kommer det sig att du inte längre jobbar som mäklare? Är det arbetstiderna?
  • Tesdy
    A R skrev 2012-04-19 11:41:40 följande:
    Jag lever i graviditetsbubblan, men mina två barn är 11 och 12 år så jag har tid att vara gravid. Däremot känner jag mig besviken på mannen som inte alls är så engagerad. Vi har pratat om det de sista dagarna och det kanske blir bättre. Jag tror han har svårt att ta till sig barnet innan det är fött. Det var likadant när jag var gravid med tvåan.

Min bebis känns väldigt livlig och jag tycker det känns riktigt obehagligt ibland när den lever om där inne, måste också ställa mig upp för att det ska kännas bättre. Men härligt samtidigt att känna den.

Tedsy, håller tummarna för er, låter som en bra plan med större hus och mindre tomt : ) 

Vi bodde på landet i hus tidigare men kände att vi lade ner för mycket tid på huset och tomten vilket är en av anledningarna till att vi flyttade tillbaka till stan. Sjukvården, skola och längtan efter stadsliv var andra anledningar. Nu löste det sig så att vi har kvar huset på landet och där är vi på helger och sommaren, men det här med att lägga ner mindre tid på hus och tomt blev det inte så mycket av med. Men i veckorna när vi är i stan har vi mycket tid för varandra!

Jag trodde inte att jag ökat så mycket i vikt och blev lite förvånad att jag gått upp drygt 9 kg, jag är med gå ner i vikt tråden till hösten. Egentligen är det inte så konstigt att jag gått upp för efter alla blödningar jag haft så har jag inte fått anstränga mig alls och aptiten har varit mycket god. Nu törs jag promenera lite gran men jag får så lätt sammandragningar så det känns inte så skönt. Om jag är det minsta kissnödig när jag rör på mig får jag ganska mycket och starka sammandragningar, någon mer som känner av det?

En avstickare, jag skrev och berättade om min 11-åring som hade ont åt hjärtat, vi fick komma in till sjukhuset och de gjorde både lungröntgen, EKG och blodprover och allt var bra, puh. De tror att han får kramp i mjälten ?! vilket ska vara ofarligt men göra ont och kännas obehagligt. Nu kan vi pusta ut några månader till innan det är dags för magnetröntgen och se om tumören växt eller inte.

Ni har gett mig inspiration att fynda på tradera så nu ska jag klura ut maken och försöka hitta något jag med Skrattande inloggning

Jag kan också njuta av min graviditet då mina troll hemma är 9 och 8 år.

Jag har förutom mitt heltidsjobb även eget företag som fristående hudvårdskonsult samt som Kontrollansvarig (vid byggen) plus är även instruktör på Sportlife vilket gör att jag inte har tiden till en stor tomt. Vi kommer gå ifrån en tomt på 2120 kvm till en på knappt 400. Vilket känns som en lättnad för min del. Nu kommer vi undan rätt lindrigt (om vi nu får huset) att den enda insyn vi kommer ha är i barnens rum vilket inte stör barnen, detta är skönt med tanke på att vi idag inte heller har någon insyn alls i vårt hus.
    Jag ringde banken nyss men hon verkar vara antigen upptagen i telefon eller på lunch... Orkar inte vänta mer...

Vad skönt att det inte var någon fara med din son. Jag kommer att hjälpa er med att hålla tummarna vad gäller tumören.
  • Tesdy

Hej Tjejer.

Jag har haft fullt upp dom senaste dagarna. Fick ett positivt svar ifrån Banken i torsdags så vi skall få köpa huset vi hittat om vi får sålt vårat. Detta ledde till att mäklaren fick eld i baken och kom och fotograferade vårt hus idag. Vilket i sin tur ledde till att vi inte har suttit ner och tagit det lugnt sen i lördags morse... Vi har fixat och donat här hemma från tidig morgon till sena kvällarna nästan nätterna... Altanen skulle bli klar, allt "överflödigt" skulle bort inne i huset, rabatterna rensas fyllas på med ny jord, krukorna skulle planteras. Plattorna runt huset borstas, gräset krattas, ny papp på förråds taket, parkeringen jämnas ut... Ja som ni kanske kan förstår så har data och tv tid inte prioriteras direkt.

Så nu på fredag kommer vårt hus ut på hemnet, på måndag är det med i GP´s stora bostadsbilaga. Första visningen på onsdag och nr 2 på söndagen efter.

Måste erkänna att igår var mina SD inte roliga, men desto lugnare idag ja förutom på lillbäsen som sprattlar hej villt i skrivande stund.

Sandra1983: Vilken anläggning kör du på och vilka pass?

Idag har jag 100 dagar kvar.   Hjärta

• Tesdy
    Sandra1983 skrev 2012-04-25 19:19:29 följande:
    Tesdy:
    kör den här terminen yoga på backaplan och Bodypump på Kållered. Vad/var kör du?
    Jag kör Indoor Walking både i Partille och i Angered.
Svar på tråden Augustibebis 2012