• Gadget

Augustibebis 2012

Är det bara jag som känner att jag mår lite för bra och har lite för lite känningar?
    Men jag vet att jag sett tusen trådar om sånt tidigare när det inte berört mig där kvinnor är oroliga för att de inte har symtom. Antar att allt är normalt.... Sa precis till sambon att jag vill bara att någon ska bekräfta att allt är som det ska och att det kommer ut en frisk bebis i augusti.

• Gadget

Vi vill inte veta kön. Jag vill spara på den överraskningen och tack och lov känner sambon lika.

• Gadget

Sitter också med telefonen, men någon kan gärna lägga till mig också, annars gör jag det senare:
    1/8 Gadget, 31 år, första barnet

Annars tycker jag mig ana lite illamående för andra gången idag. Inte så svårt, men jag behöver ibland ta ett djupt andetag liksom för att lugna det.
    Har för övrigt precis klarat av en stor släktträff idag där åtminstone ingen frågade varför jag tackade nej till vin. Däremot tyckte jag att de pratade om barn och barnbarn och gravida hela tiden. Men jag reagerar väl mer nu bara för att.

• Gadget

Ja, det är tufft att hålla på och smussla. Imorgon ska vi på födelsedagsfirande men då kan jag skylla på att vara chaufför. Dock dricker ofta min sambo INTE, så om det ska fungera MÅSTE han dricka. Haha, det är knöligt sånt här. Men trevliga problem ändå.
    Egentligen bryr jag mig ju heller inte om de gissar och anar, bara de inte frågar.

• Gadget

Tack Kosmos katten!
    Och Grattis Ninni13 - kul att i är några stycken nu! Lägg gärna till dig i BF listan som Kosmos katten skapade, jag uppdaterade trådstarten med länken dit.

Började precis gråta av den enda anledningen att jag såg ett sött barn på TV. Börjar inse att jag är gravid.

• Gadget

Grattis Offis!

Idag har jag mer ont i brösten i alla fall, annars känner jag inte så mycket. Tycker molvärken avtagit mer och mer. Men fy vad dåligt jag sov i natt. Vaknade nästan varje timme.

Min sambo har redan börjat kolla namn och har laddat ner massa gravidappar och sånt till sin nya telefon. (dubbel glädje... )

• Gadget

Ang trög mage: jag äter ett par katrinplommon till frukost och det håller den igång lite i alla fall. Annars kan man blötlägga ett par matskedar linfrön ett par timmar och dricka. Eller det vanliga: drick mycket vatten, ät fibrer och rör på dig.
    Vet också att man på Apoteket kan köpa något som ser ut som buljongtärningar ungefär som heter Frukt och Fibrer. Ganska goda.

Kom hem från födelsedagsfirande precis och slingrade mig från att dricka mousserande.

Nästa vecka ska jag äntligen till min gynekolog, bor utomlands och här får man komma lite tidigare. Fast det är ändå för tidigt att se hjärta även om han gör VUL eller hur? Borde vara v 6 (5+0).

Tänkte för övrigt på att det är lite tur att det är nu i dec vi har våra första veckor. Tänker att tiden borde gå rätt fort ändå såhär i advents- och juletider. Även om det å andra sidan är många festligheter då man måste smussla med att man inte dricker.

• Gadget

Jag bor i Tyskland.
    Aha spännande med hjärtat, jag trodde det bildades nu, började slå v 6 men att man såg det v 7.
    Tror i alla fall att han kommer göra VUL, läste på någon tysk sida att man ska komma tidigt så de kan utesluta utomkvedes. När jag ringde samma dag som jag plussade frågade de om jag ville komma till en annan läkare än min normala som hade semester. "när är han tillbaka då?" frågade jag. "Nästa vecka". skillnad mot i Sverige.

• Gadget

Ja, man blir lite förvirrad över hur man ska få i sig alla näringsämnen och vitaminer man läser om att man ska, samtidigt som det står att de som mår så dåligt så de inte får behålla något inte ska oroa sig för att bebisen ändå tar vad den behöver.

Jag tror jag tänker äta normalt mer eller mindre (ser till att äta ett mellanmål med mycket kalcium extra bara) med tillskott av folsyra om inte läkaren råder mig till annat.

• Gadget

Jag börjar också undra om man verkligen är gravid eller har inbillat sig.
    Sambon tyckte inte vi skulle testa mer efter det enda starka plus vi fick på stickan eftersom vi förra gången som slutade i MF fick en massa olika utslag. Positivt och negativt på varannan sticka typ. Nu ska vi ju träffa gyn på torsdag och de mäter säkert hcg halten och kan säga vad som är normalt, och förhoppningsvis ett VUL också.
    Nu åkte sambon bort på tjänsternas en natt och jag tror jag ska köpa en sticka med veckoindikator och smygtesta imorgon. Haha. Hoppas på ett snabbt GRAVID och 3-4 veckor, sen kan jag vara lugn. Men tänk om inte... :-s
    Hur länge är det man ska hålla sig från att kissa om man inte gör på morgonurin?

Svar på tråden Augustibebis 2012