• Gadget

Augustibebis 2012

Caroline, var bor du?

• Gadget
    Carolines Secrets skrev 2011-11-28 10:11:29 följande:
    Gadget: jag bor i östergötland.. Storstad

Säger inte mer specifikt av olika skäl
    Det är ok, tänkte om du bodde i Stockholm hade jag några kliniker som jag tror erbjuder tidigt UL, men du vill säkert inte åka dit gissar jag?
  • Gadget
    AnnaSv skrev 2011-11-28 12:08:05 följande:
    Idag har jag känt mig så säker på att börja blöda så jag har binda.. Mensvärk som attan och så kände jag som hugg i typ livmoderhalsen :/ är livrädd!! Usch :(
    Åh nej, kan det inte vara kraftig växtvärk bara? Håller alla tummar jag har. {#emotions_dlg.flower}
  • Gadget
    oxle bo skrev 2011-11-28 11:32:56 följande:
    när du fick + o  - blödde du undertiden? vär börja du test o när fick du MF? förlåt för jobbiga frågor men jag är så nojiig att det ska vara tomt i där inne.. 

tog ett till test i dag rfsu  det blev två starka sträck..
    Du får gärna fråga, men jag hoppas ju förstås att vi alla slipper uppleva det nu med denna graviditet.

Jag plussade då jag testade mig första gången på BIM+3. Dock sa då det digitala testet jag använde Gravid 1-2 veckor, det borde då ha varit starkt nog att stå 3 veckor. Redan den eftermiddagen fick jag några bruna smulor på pappret när jag torkade mig och senare en rosa flytning.
    Dagen efter testade jag mig med en sticka av något tyskt märke, den gav inte utslag. Senare kommer mer rosa flytning med lite klart blod i. 
    Ytterligare en dag efter tar jag ett digitalt graviditetstest som säger GRAVID. Men det kommer fortfarande lite blod. Dock säger de på mödravården att det kan vara normalt med blödningar. Har ganska mycket mensvärk i mage och rygg den dagen. 
    Så fortsätter det med lite blödningar och 6 dagar efter plusset är jag på gynakuten. Graviditestestet där visar på HCG, men alldeles för lågt för den veckan jag borde vara i. Får göra VUL som visar en hinnsäck och mer är normalt att de inte ser så dags säger läkaren, men p.g.a det låga hcg-värdet säger hon att det troligen är ett MF på gång. 
    Två dagar senare blir jag plötsligt kallsvettig och får enorma kramper i magen. Ett par timmar senare kommer en rejäl blödning, själva MF, och sedan har jag som en normal mens i några dagar efter.

Hoppas detta inte skrämmer någon, och jag vill påpeka det som alla sa till mig i telefon att blödningar ÄR normalt. Likaså lite kramper, men det ska inte göra sjukt ont. 

Jag tycker det låter positivt nyköpingsbo att du fortfarande får starka utslag på testen, i alla fall om man jämför med min historia.

Håller verkligen tummarna för oss alla att vi snart får gå runt med runda fina gravidmagar.
  • Gadget

Ursäkta mitt inläggsbombande här, men jag är bara hemma och har tid.

Tog precis ett graviditetstest, någon vanlig sticka jag hade hemma, och den visade snabbt ett starkt fint sträck och då var det ändå mindre än tre timmar sedan jag senast kissade och sedan dess har jag både ätit och druckit.

Ska ner på stan sen, till tandläkaren för övrigt, inte är bedövning farligt? jag brukar inte ta bedövning när jag lagar hål, men detta var visst lite större. Ska byta ut en gammal lagning. Jag frågar tandläkaren, han vet säkert. Hur som helst, ska jag se om jag inte hittar något sådant där test med veckoindikator, men det törs jag bara göra på morgonurin för att inte göra mig själv orolig om det visar för få veckor. Se min tidigare historia från min förra graviditet som slutade i MF i inlägget ovan. 

• Gadget
    oxle bo skrev 2011-11-28 16:15:39 följande:
    nu ska jag äta flygadne jacop, gubben kommer när som helst med barnen. jag har sovit. ska jobba natt..
    Men åååååååh vad gott, det har jag inte ätit på evigheter! Tack för tipset.
  • Gadget
    Naimisen skrev 2011-11-28 20:11:38 följande:
    Några mer roliga symtom jag fått; sämre hy, fett hår och långsammare hårväxt på ben etc.
    Någon som känner igen detta?
    Ja, lite sämre hy har jag fått, men försöker ta hand om den så gott det går då detta var lite väntat. Min hy reagerar alltid på hormoner - stress och vid mens. Håret har jag inte märkt än, men är en sån som tvättar varje dag ändå och benen har jag ingen koll på hur fort de växer.

Jag är gråtmild som tusan, hittar massa skäl att gråta en skvätt när jag tittar på tv eller klappar katten. Annars är nog hungern fortfarande mitt starkaste tecken. 
  • Gadget

Åh nej nyköpings bo. men det måste verkligen inte vara kört. Vad hände sedan? Slutade det komma, eller hur mycket kom det? Tycker också att jag har läst att det ska vara klart blod.
    Blödningar kan man ju få lite av så många anledningar, efter sex eller vad som helst.

Jag hoppas verkligen det upphörde direkt.

• Gadget

Idag när jag klev upp ur sängen fick jag som kramp från ljumsken och ner i låret, eller mer som om jag sträckte mig. Blir glad över alla konstiga tecken man får. 

• Gadget

Idag gjorde mina bröst sjukt ont bara när jag vände mig i sängen i morse, och också när jag ställde mig upp och tyngdkraften slet i dem.

Åt bara en liten frukost hemma då jag har en frukostdate med en kompis nu snart men känner att jag nästan mår lite illa av hunger. Får väl knapra i mig något knäckebröd eller så först. Är dock glad över de symtom som finns.

Fast faktiskt är jag inte så svullen som flera av er skriver. Det minns jag att jag blev på kvällarna förra gången jag var gravid när det inte slutade så bra. Men de säger ju att alla graviditeter är olika också hos samma kvinna.
    Däremot visade vågen på ett kilo mindre mot i vanliga fall ungefär samtidigt som jag plussade och det har jag hållt denna vecka sedan dess trots att jag äter som en häst - mer mat och också en del kakor och sånt. Tränat har jag inte heller gjort, knappt gått en promenad. Kroppen känns liksom för ömtålig fastän jag vet att träning är bra också under graviditeten. Men hur som helst borde denna "viktnedgång" tyda på att kroppen faktiskt vill ha mer energi och därav den ständiga hungern. Fast jag tycker mig ha läst att man bara behöver mer kalorier i mängd av det som är i ett äpple i början. Men också där är kanske alla olika. Vill minnas att min syster sagt tidigare när hon varit gravid att hon direkt har gått upp massor i vikt. Längtar till efter i morgon när vi träffat läkaren, då har vi sagt att vi ska berätta för de närmsta.

Svar på tråden Augustibebis 2012