Aprilia1977 skrev 2012-03-08 18:31:02 följande:
Måste bara fråga (ska även prata med min BM). Enligt den läkaren som jag träffade idag, så talade han om för mig att jag inte fick ligga på höger sida och sova, utan rygg + vänster sida. Enligt honom belastar jag levern extra mycket om jag ligger på höger sida. Och stoppar blodtillförseln, då levern har stora blodkärl. Låter för mig så orealistiskt.. men jag vet inte om det är högre risk om fostret ligger längre in i livmodern.
Tror ni att min läkare har rätt??
Mm, på min första hjälpen träning i måndags så sa både han som höll i träningen och våran företagssjuksköterska samma sak... fast inte om att sova, utan om att läggas i framstupa sidoläge eller vad det nu heter på svenska. Det handlade också om blodtillförseln, fast till babyn hävdade dom.
Usch, har haft en riktig skitkväll/natt. Först fick jag hux flux jätteont i tandköttet efter middagen, sedan fick jag ont i magen (små onda hugg), blev yr och fick lock för öronen. La mig i soffan vid åtta, maken väckte mig vid ett för att jag skulle lägga mig i sängen men då var jag plötsligt störtledsen och kunde inte sova. Låg vaken i timmar och oroade mig över prematurfödsel, sent missfall och annat elände.
Hoppas ni andra sovit bättre!