Inlägg från: fransyskan |Visa alla inlägg
  • fransyskan

Augustibebis 2012

Grattis till alla lyckade RUL!

Jag vaknade upp riktigt hungrig imorse och stekte upp en massa uppklippta pannkakor i massvis med smör. Var min första riktiga "craving" och jag stod verkligen och tänkte "nu fasiken ska jag unna mig!"

Sedan tappade jag stekpannan i golvet just innan jag skulle servera min 1,000 calorie frukost.

Hah. Så var det med den "cravingen".

• fransyskan
    capy skrev 2012-03-07 11:02:39 följande:
    Svenskar har ofta en oerhört konstig mentalitet tycker jag. Som exempelvis att ingen hjälpte mig när jag svimmade på bussen för några veckor sedan. Visserligen syntes det inte då att jag var gravid, men i en sådan situation kan jag ju tycka att man borde få hjälp oavsett om man är gravid eller ej.
    Nej men... hu :( Var det ingen alls som hjälpte dig? Inte ens han som körde?

Och så en fråga, ni som arbetar vid datorer hela dagen... kan ni sitta bekvämt i stolen? Jag tycker det trycker på magen oavsett hur jag sitter :(
  • fransyskan

Vilken tur att man inte är ensammen! Smart att variera sitta och stå men mitt dumma bord går inte att höja :(

Prövade att sänka stolen så att jag måste sträcka på mig mer men nej... ska pröva sitta på knä en stund, men ja, så kan man ju inte sitta heller.

Finns det något sätt man inte alls ska sitta på? Med benen i kors eller?

• fransyskan
    Sommaren12 skrev 2012-03-07 17:08:17 följande:
    Ser att ni snackar svensk mentalitet. Kan tyvärr bara hålla med. Tror det har att göra med att vi ändå är ganska jämställda (iaf jämfört med många andra länder, vi är ju kända för det, även om jag själv tycker det finns oerhört mycket att jobba på) så tror att män tycker det är förlegat med vett och etikett á la låta kvinnan stiga på först i köer och sådär. Har pratat rätt mycket med manliga kompisar om det och det verkar va så de resonerar.
    //...//
    När jag är i London och hälsar på mamma är det helt andra grejer. Iofs lever de fortfarande med lite femtiotalstankar om att kvinnan ska vara hemma och sköta hemmet och barnen så skulle inte vilja byta det mot Sverige men där är de himla rara mot kvinnor. Är man på puben ser männen till att man aldrig står med ett tomt glas tex. Flört 
    Hah, gick från ett förhållande med en svensk kille till ett med en engelsk man.

Från millimeter-rättvisa i allt till en gentleman som från dag ett propsat på att bära alla tunga kassar och alltid låter mig ha den största bullen! I mitt fall var det helt och hållet en uppgradering. Som tur är så förväntar han sig inga mirakel av mig, bara en kopp te då och då.

Och ja, min navel har också krympt! Jag blir helt fascinerad och sitter och petar Skrattande
  • fransyskan
    TheMaraja skrev 2012-03-08 14:03:05 följande:
    Vad kul med en pojke! Och vad skönt att det gick som ni hoppades med fostervattenprovet! {#emotions_dlg.flower}
  • fransyskan
    Aprilia1977 skrev 2012-03-08 18:31:02 följande:
    Måste bara fråga (ska även prata med min BM). Enligt den läkaren som jag träffade idag, så talade han om för mig att jag inte fick ligga på höger sida och sova, utan rygg + vänster sida. Enligt honom belastar jag levern extra mycket om jag ligger på höger sida. Och stoppar blodtillförseln, då levern har stora blodkärl. Låter för mig så orealistiskt.. men jag vet inte om det är högre risk om fostret ligger längre in i livmodern.

Tror ni att min läkare har rätt??
    Mm, på min första hjälpen träning i måndags så sa både han som höll i träningen och våran företagssjuksköterska samma sak... fast inte om att sova, utan om att läggas i framstupa sidoläge eller vad det nu heter på svenska. Det handlade också om blodtillförseln, fast till babyn hävdade dom.

Usch, har haft en riktig skitkväll/natt. Först fick jag hux flux jätteont i tandköttet efter middagen, sedan fick jag ont i magen (små onda hugg), blev yr och fick lock för öronen. La mig i soffan vid åtta, maken väckte mig vid ett för att jag skulle lägga mig i sängen men då var jag plötsligt störtledsen och kunde inte sova. Låg vaken i timmar och oroade mig över prematurfödsel, sent missfall och annat elände.

Hoppas ni andra sovit bättre!
  • fransyskan
    Issan8 skrev 2012-03-09 17:05:13 följande:
    oj hjälp nu blev jag lite stressad, har inte köpt nånting av det där. Men smart att dela upp köpen så attt det inte blir så saftiga utgifter sen när det närmar sig.
    Nej, bli inte stressad over det! Det ar absolut smart att dela upp inkopen, men du kan ju lika garna lagga undan lite slantar varje manad och sedan ga och shoppa los nar du har tid och lust!

Har i Frankrike sa far alla blivande mammor 900 euro kring manad sju, sa det ar da jag ska handla

@jguz och saftmedbulle

Jag har inte heller kant nagot an. Nasta lakarbesok ar den 27e (sa drygt en miljon ar bort) men langtar efter att fa hora hjartslagen igen...

I andra nyheter hade jag en riktig flaskardag igar. Stekt agg och vita bonor i tomatsas till frukost, pasta-sallad till lunch och en hel tonfisk pizza till middag. Som mellanmal sex oreos och en nave jordnotter. Och tanka sig att for inte sa lange sedan kunde jag bara ata yogurt och banan...
  • fransyskan

Hah, just som jag trodde att det var slut med allt illamående heter så slår det till igen mitt i lunchen.

Maken klappade mig litte förstrött på ryggen innan han frågar "åh, kan jag ta resten av din macka?" Tyst Jag bara tittade på honom och sa sedan att ja, han var mer än välkommen att käka upp vilken halva av mackan han än var intresserad av...

• fransyskan
    Blomsterfröna skrev 2012-03-13 09:03:11 följande:
    Hur många känner inte sin bebis??? Jag har känt några buffar men va ett tag sen nu. Är i vecka 17+5 idag och väntar nr 4. Lite nojjig e man sllt
    Jag är i vecka 17+1 och har vare sig känt buff eller fladder. Men det kommer hoppas jag. Fast man blir absolut lite nojjig...
  • fransyskan
    fransyskan skrev 2012-03-13 11:01:40 följande:
    Jag är i vecka 17+1 och har vare sig känt buff eller fladder. Men det kommer hoppas jag. Fast man blir absolut lite nojjig...
    Ursäkta, jag ljuger :P 16+1 ska det stå.

LiJon -- hah, bodde i Borlänge för några år sedan men gick aldrig på Peace & Love. Typisk att dom ska ha Regina Spektor nu... henne hade jag verkligen velat se! Och grattis! :)
Svar på tråden Augustibebis 2012