Augustibebis 2012
Till min stora lycka fick jag först Veta att jag väntar 2 flickor. Har redan en pojke så ville så gärna pröva på flickor. Sen berätta han om TTS och allt vände. Nu ska man leva på hoppet.
Har tagit ledigt resten av veckan; har så mycket att göra.
Måste ordna sjukhus och dagisplats (!!!) redan nu. Sedan skicka in papper till franska motsvarigheten till försäkringskassan där vi redovisar hur mycket vi tjänat 2010 -- inte 2011, som kanske hade varit mer logiskt för mig i alla fall -- samt en massa annat jobbigt.
Hade ordnat att köpa en 2nd hand BabyBjörn Original Organic bärsele för 150kr (nypris här kring 1000kr) men känns inte alls kul längre. Hormonerna spökar och jag tänker bara på sorgligheter och allt som kan gå fel. Känns så hemskt att vi inte alla bara kan få vara trygga och glada.
Usch, vad jag hoppas det går bra för alla.
Min franska doktor har ocksa givit mig ett riktigt mysko datum. Hon haller helt med om att babisen blev tillverkad den 5 december och att jag ar i vecka 17 (16 + 4) MEN hon raknar och resonerar sa har: "Du blev gravid den 5e december och da ar det bara att rakna; 5e januari, 5e februari, etc, etc och barnet kommer alltsa att fodas den 5e september." Jaja, vi far val se. Jag tror pa den 26e augusti eller innan.