• fru Elle

Augustibebis 2012

Fick också med mig några paket med blöjor från Libero. Tog en på fredagen, fick även en av en kompis. Sen var jag till mässan på söndagen med och då blev det en väska till. Se. Brukar man ju få startpaket på BB. På östra fick man en från Libero och en från Pampers. På Varbergs sjukhus fanns det med men man fick fråga efter startpaketen.

Kommer fråga om de kan se kön på RUL. Samma BM som gör RUL som jag har haft tidigare. Hon är väldigt duktig på att göra UL. Väljer att göra RUL privat för att få henne. Hon berättar om hon ser vad det är.

• fru Elle

Bor inte i Stockholm men har en kusin som valde att föda på BB Stockholm. Vad jag har för mig så är det vissa MVC som är anslutna till BB Stockholm, går man på något av de Mvc så blir man garanterad en plats. Hon var väldigt nöjd med BB Stockholm.

• fru Elle

Känner mig så trött nu, BM ville att jag skulle börja med järntabletter i vecka 20. För att mitt järndepåvärde inte var så högt på inskrivningen. Men jag tänkte jag kunde testa att börja med det tidigare. Men tycker inte det hjälper mot tröttheten.

• fru Elle

Kommer föda i Varberg denna gången, mina föräldrar bor där och när vi åker in till förlossningen så får barnen bo hos mina föräldrar. Sen när jag är på BB så bor min man med hos mina föräldrar.

Vi bor i Göteborg och här har man dragit ner på förlossningsrum. Sen jag födde barn 2008 så har man fått hänvisa till förlossningar på annan ort. Tror inte det kommer minska när man gör nedskärningar.

Sen har jag pratat med förlossningen i Varberg och jag kommer få komma in på kontroll när jag är i vecka 38+0 för att göra igångsättning när kroppen är redo. Känns tryggt att få igångsättning så att vi kan fixa barnvakt och är på plats när förlossningen startar.

• fru Elle

I Varberg så får man välja hur länge man vill stanna på BB. Stor skillnad mot östra, det var det första de frågade när jag kom upp på BB, när jag ville åka hem. Har haft sånt strul med amningen och vill få hjälp med att få det att funka. Östra blir valet om det startar igång när jag är i Göteborg. Men är ganska säker på att jag kommer välja Varberg. Får igångsättning pga mina tidiga snabba förlossningar och där bor mina föräldrar som ska vara barnvakt.

• fru Elle

TheMaraja: härligt att allt såg bra ut på FVP . Jag hade med gått vidare och kollat bara för att veta innan.

AR; nej inte igen, har du fått någon förklaring till varför du får dessa blödningar? Skönt att känna bebisen sparka i alla fall.

Idag har jag känt av foglossningen ordentligt. Men det var en massa snö som jag fick halka runt i på väg till jobbet. Snön har varit borta ett tag här och det har varit vår i luften. Vill inte ha mer snö nu !

• fru Elle

Sessan 84, välkommen till tråden. Bor i Göteborg så jag har ingen koll på Akademiska.

• fru Elle

Aprilia1977 det att man inte får sova på en viss sida har jag inte hört. Vet att många mår illa av att sova på rygg och sova på mage brukar bli obekvämt längre fram. Men att man inte får sova på ena sidan har jag aldrig hört.

Tycker gravidmagar är fina stora som små, tänk på att det finns en liten bebis som växer därinne. Synd att många anser sig ha rätten att kommentera en gravid kvinnas kropp. Blir man väldigt svullen så vill man kanske inte ha kommentarer om det. Sen om man tycker att man har en liten mage så vill man inte ha kommentarer om det och kanske känna sig mer orolig. En på min mans jobb sa till en gravid om hon hade fått en allergisk reaktion. Hon hade samlat på sig mycket vätska och var väldigt svullen i ansiktet och ögonen var som streck. Hon såg nog väldigt annorlunda ut men hon började gråta, tillräckligt jobbigt att kroppen förändras och ännu jobbigare att få kommentarer om det.

• fru Elle

Kampis; foglossning är inte roligt. Förra graviditeten hade jag mycket besvär av foglossningen och var sjukskriven på 100 % från vecka 25. Har känt av foglossning denna gången med men det är inte alls lika illa som förra gången.

Har precis haft barnkalas för vår dotter Molly som har fyllt 4 år. Jag känner mig lite trött efter kalaset. Men Molly och hennes gäster var mycket nöjda med kalaset så det fick det vara värt.

• fru Elle

DetGodaLivet, det var bra fynd, speciellt BabyBjörn babysittern. Vi har haft en till våra barn och kommer plocka fram den igen.

Amningskudde har jag inte haft, men vi har tre avlånga kuddar som är 50 x 90 cm som jag har använt. De jag känner som har haft en amningskudde har främst använt den när barnen ska börja sitta och ha runt dem ifall de ramlar.

Svar på tråden Augustibebis 2012