• fru Elle

Augustibebis 2012

Nu när jag såg att några av er ska göra RUL, så ångrar jag mig lite att jag bokade en ganska sen tid. Ska göra RUL om tre veckor, känns som en evighet.

Är i vecka 17 + 0 nu enligt BF jag fick på KUB. Min foglossning har verkligen lugnat ner sig, vissa dagar känner jag inte ens av den. Hoppas det förblir så, vill verkligen inte så sånna besvär jag hade förra gången.

banana81: Vilken härlig överraskning så kommer att leverera med tårtan och hoppas du kan dölja magen som du vill. Oavsett så kommer det bli en trevlig överraskning tror jag. Har svårt att dölja min mage nu, men det är mitt tredje barn. Magen kom senare med mitt första barn.

Molly 2008, Harry 2010 och BF 8/8 2012
  • fru Elle

Gör RUL i vecka 20+1, vi kommer att fråga om BM kan se. Samma BM som gjorde vårt RUL förra gången och hon berättade då. Har tagit reda på det tidigare. Har en känsla av att det är en tjej, men det har jag trott innan. Så litar inte på min känsla.

• fru Elle

DetGodaLivet, fina namnförslag. Vi har ju en liten Harry och jag gillar det namnet mycket. Folke heter en kille på dotterns förskola och Folke har en bror som heter Albert.

Vi kommer nog inte ta tag i namn innan vi varit på RUL och vet om det är en kille eller tjej. Är hemma och vabbar nu om sonen hinner bli feberfri idag så blir det nog ett besök på mässan imorgon.

• fru Elle

Var en sväng på Baby och Barnmässan i förmiddags, här är de erbjudanden som me and I har:

Jollyroom hade en goodiebag, men det var inte så mycket. Finns rabattkod på 10 % för att handla i deras webbshop. På söndag kommer de sälja ut vagnarna som de hade i sin monter. Brukar vara en del montrar och utställare som säljer ut mässans sista dag.

Libero delar ut en väska till alla gravida, i den är det bjöjor i storlek 1 och 2, våtservetter (både ett paket vanliga och ett mindre för hand och ansikte). Tester på Liberos lotion och babywash, bindor och rabattkuponger.

Gillar Nova Stars kläder och köpte lite därifrån och sen blev det lite från me and I. En babyinsats till vår ergosele blev det med, så något till trean blev det med.

Spojl erbjuder barnklippning för 50 kr, klippte vår dotter förra öret. Bokade en tid för båda barnen idag så när jag har hämtat storasyster så blir det en sväng tillbaka till mässan.

• fru Elle

Vad härligt med RUL, vi kommer med fråga om de kan se om det är en flicka eller pojke.

• fru Elle

DetGodaLivet, det var bara att leta i lådorna Me and I hade. Så man vet vad det är man köper. Tänkte inte på om Nova Star hade andrasortering. Årets byxor 360 kr, förra säsongen 300 kr och äldre 200 kr ( i de äldre så var det bara upp till storlek 86). Samma som deras utförsäljning som brukar vara dåligt i större storlekar. Hade paketpris på kortärmad skjorta och shorts för 300 kr. Förra sommaren så hade vi en turkosrutig skjorta till sonen som användes väldigt flitigt, blev en likadan och en med lite orange detaljer. Om ni köper sånna skjortor så tänk på att de är små i storlekarna. Sonen hade 86 i somras och den blev för liten för honom i slutet på sommaren, han är bara 82 lång nu.

• fru Elle

Angående klipptid så kan man maila och boka klipptid, finns adress på mässans hemsida, låg under aktiviteter tror jag.

Svar på tråden Augustibebis 2012