• Kampis

Augustibebis 2012

Någon som har koll på när beisarna börjar "övningsandas"?
    Gör de det nu så tidigt som v30? Såg ut som det när jag myste med magen innan

Min Bm förra gången sa att det är en typisk "höggravidgrej", att när bebisarna är färdiga och mest ska växa till sig  gör den  det, men där är jag ju inte än på länge än.  

• Kampis

Mycket möjligt! Jag trodde att de hickade för att de svalde fostervatten, men när man kommit längre är det kanske en kombination?! För de borde ju logiskt sett få hicka av att andas in det med =)

• Kampis

Usch och FY för dryga barnmorskor!!! de borde ju förstå att man är orolig.

Sally: Lite av min lossnade för nån vecka sen men de återbildas :) 

• Kampis

Vällingdoserare är superbra!

Tycker allt lite synd om bebis som har haft hicka i över 40 minuter nu :/   

• Kampis
    fransyskan skrev 2012-05-30 09:32:20 följande:
    Hah, dagen började med att en kollega skakade oroligt på huvudet och sa (föreställ er nu engelska talad med stark fransk brytning): "Du är så stor! Jag är verkligen orolig för att du ska behöva ett kejsarsnitt." Hon är verkligen jättesnäll och menade helt klart bara väl men, hah, tack, tack.

Den enda värre kommentaren har nog varit en kollega (vuxen människa!) som, i respsons till att hon fick reda på att jag var gravid, sa; "Oj, mitt katt är också gravid. Eller, ja, hon var gravid. Veterinären berättade igår att hon fått missfall. Visste du att kattmammans kropp kan absorbera upp fostrena när det händer?"

Nej, men nu vet jag det. Tack, tack! Tur att man kan ta det mesta med lite humor

Hahhaha men gud vilka kommentarer!!!
  • Kampis

Ja den vär rätt kul, betydligt bättre än babyproffsens iaf.. ett par nappar , matningsked och lite tvål, oljor och så.

Jag fick också knappa i medmerakortnumret på Kronans, men sommaren jag tror definitivt du kan låna svärmors :) 

• Kampis
    Fyran2012 skrev 2012-05-31 09:05:52 följande:
    Gadget: Jättefin vagn, så bra att ni kunde byta chassit!

Jag känner oxå att det börjar bli strång uppåt revbenen..fasar nästan redan för bilresan mellan Kalmar & Göteborg om 5 veckor..jisses hur ska det gå att sitta såå länge?Flört

Ni får ju självklart ta ett stopp i Ullared ;)
  • Kampis

Idag blev det onyttig frukost deluxe :D

7 rostade mackor med apelsinmarmelad och oboy, mmmm gott! 

• Kampis

oj vad tätt du går!  jag ska dit i morgon för v 30 kontroll, senast var v 24

Svar på tråden Augustibebis 2012