• Kampis

Augustibebis 2012

Det här ni känner som ni tror är armarna är säkert det :) De får som små ryck (reflexer) när de är ute sen och de får de dem i magen så det är kanske det. Min ligger med huvudet ner och grejar ofta mot linningen på byxorna, ibland är det axlarna som tar emot, ibland är det vad jag tror är en armbåge som sticker ut :) De börjar bli stora och starka nu!

• Kampis

Igår hade jag och sambon en rolig diskussion med dottern:
    -Mamma har du en bebis i tuttarna också?
    -Nej bebisen ligger i magen
    -Men varför är tuttarna så stora då?
    -Det är för att det kommer mjölk i dem snart
    -Jaha.... och juice eller?

hahhaha!

Hon frågade också om bebisen äter i magen och fick väldigt stora ögon när ja berättade att den sitter fast i en slang i magen som den får mat genom :D               

• Kampis

Haha ja precis! Men tänk vad smidigt egentligen om man blir törstig när man är iväg, vill man ha äppeljuice är det bara att äta ett äpple först?!

• Kampis

Ja och sen den klassiska: Det bästa för bäbisen är om du orkar och den får komma denna vägen.
    Fick jag höra under mitt maraton.

Fuck you liksom!
    :D    

• Kampis
    natlup skrev 2012-06-04 16:59:15 följande:
    Måste beklaga mig lite. Var hos frissan idag och sa exakt hur jag ville bli klippt. Tror ni att hon lyssna? Nej..

Jag sa att hon skulle klippa upp håret så att set blir mer volym å klippa mer snelugg.
    När jag sa att ja inte var nöjd och fråga om hon kunde klippa mer sa hon ne du ser ba inte skillnaden....

Konstigt att jag alltid sätt skillnaden förr å inte nu..

Jag som skulle fotas i fotostudio nästa vecka men med denna frisyr så börjar jag tveka. Känner inte för att lägga ut 390 kr en gång till gör att gå till en annan frisör.

Gravid + inte nöjd

Men vilken frisör - vil du ha det kortare ska du ju få det, inte hennes roll att säga nej!
  • Kampis

och dessutom - vad är det för mening att gå och klippa sig om man inte ser skillnaden?!

• Kampis

1177= Sjukvårdsupplysningen :)

Igår hade jag stora problem med att somna. På rygg och höger sida blev jag yr, och på vänster levde bebis om som en galning, vet inte hur hon låg för hon sparkad hur långt ut på sidorna som helst, måste vara så långt som livmodern går nu. På både höger och vänster.. sen vårt hus.. det liksom.. hmm. "lever om" ibland om ni förstår va jag menar så det låg jag och lyssnade på. Och varje gång det lät rusade mitt hjärta som en galning och varje gång blev bebis hyperaktiv , stackas barn =D 

• Kampis

Nu ska jag bli lite up close and personal..

Det är jättevanligt bland gravida så jag lär väl inte vara den enda här som har  fått hemorojder(stavning)?

Vilken salva tar ni mot det? 

• Kampis

Tack för era svar!

ang gördel: Jag använde inte det sist och mina magmuskler var på plats igen tre veckor efter förlossningen så jag chansar på att det blir likadant igen och hopar det :) 

• Kampis

Hämtade ut min box från kronan, vilket skämt!!!!

En napp, en badolja och en tidning.

Min kompis som hämtade för nån månad sen fick förutom detta blöjor, bindor, tuggummi, flera flaskor olja, creme mm från natusan.      

Svar på tråden Augustibebis 2012