• Kampis

Augustibebis 2012

LiJon skrev 2012-06-06 09:59:08 följande:
    Tack för era svar om vändningsförsök! Försöker tänka bort det tillsvidare, är ju inte alls säkert att det blir så.

Har också kört en liten inventering av bebiskläder, har tyckt att vi haft så mycket men när jag gick igenom så insåg jag att det nog behövs lite mer av basplaggen i varje storlek. 

Byxor strl 50 (även 50-56) - 6 st
    Långärmad body strl 50 - 4 st
    Kortärmad body strlk 50 - 2 st.

Byxor strl 56 - 5 st.
    Långärmad body strl 56 - 3 st.
    Kortärmad body strl 56 - 4 st. 

Sen har vi strumpor, klänningar och pyjamasar. Och flera byxor & bodysar i större storlekar men det känns inte lika viktigt att fylla på innan det är dags. Det är ju så svårt att veta hur mycket man behöver i storlek 50 tillexempel? Tror ni man klarar sig på det här om man kompletterar med lite fler bodysar i varje storlek? Byxor känns som att det räcker ett tag, men känner jag mig själv rätt så kommer jag nog hinna fylla på hennes garderob ytterligare innan det är dags ändå ;p 

Tänk på att du lär få kläder också, och att affärerna har öppet även efter att bebis kommit :) Jag hade nog tyckt det räckt, i 50/56 har jag 3 byxor och typ 6 bodys och det klarade vi oss med (fast då hade vi egen tvättmaskin).  I bara 50 har jag väl typ ett par byxor och två bodys..
  • Kampis
    anneh skrev 2012-06-06 11:13:52 följande:
    Frågar igen.. Är det nån som har samma problem som mig..?
    Det känns som att bebis har flyttat in i min högra ljumske??? Det är obehagligt hela tiden, och ibland gör det så fruktansvärt ont (bebis sträcker på sig?) så jag tappar andan. Har knappt fått sova på 2 nätter pga att jag vaknar av smärtan. Bebis verkar ha disco i ljumsken då..

Det kanske är en nerv som den ligger och trycker på?

Åh idag hämtade jag ut min skötväska!! jag är sååååååååååååååååååååå himla nöjd den var verkligen skitfin!!!!  
  • Kampis

Idag är det min dag att ha pissdag deluxe. Eller det började väl egentligen igår. Jag har varit nästan helt förskonad mot SD denna gång men igår fick jag onda hela eftermiddagen, var även duperduperjätteöm när jag tog på magen. Det lättade sen på kvällen.

Inatt har jag nästan inte sovit nånting, och vaknade med en grym smärta i svanken, inte alls som foglossningen. Nu har den även spridit sig till ljumskarna så jag knappt orkar gå :( Så nu ska jag lägga mig  nån timme innan det är dags att hämta dottern på dagis igen, känns osm det kommer bli mycket teve och understimulrat barn och hund idag!

• Kampis

Nu har bebis sjunkiut lägre för nu är hickan i rumpan min, precis som i slutet med dottern. SJUKT!!! irriterande ;)

• Kampis

Är lite mycket irriterad på sambon just nu.
    han har länge sagt att han vill ha en pool, en sån där ovanpåmarkenhistoria. Jag har sagt tvärnej - såna och små barn hör inte ihop tycker jag (dottern är 2 ½) . Det räcker ju lisom med att jag går in en inut och hon drar fram en stol och hoppar i..  Han har sagt att jag är såååå löjlig och att dottern är "ovanligt klok och riskmedvten"! som sagt, 2 ½ år....
    Min kusindotter hittades med fötterna upp i en sån när hon hade en "flytkudde runt midjan" (en sån med två koner på ryggen) när hennes mamma kom ut efter att ha gått in och hämtat sin mobiltelefon. Detta vet sambon om.

Däremot vill jag skaffa e sån liten barnpool som blir typ 25 cm djup och sen sätta kompostgaller runt den när den inte används. Dels för att barn har ju inte den där förmågan att veta upp/ner och kan drunkna i 5 cm vatten, men också för att hunden inte ska trampa sönder den ;)

Nu ringde han till sina föräldrar   och önskade en sån stor i födelsedagspresent nästa vecka, men hans mamma avrådde också. Så  nu ska vi inte ha nån , för att HON sa det!  Och så berättade hon om det där med att barn inte förstår upp/ner i en vattenpöl (vilket jag sagt 10000 gånger) så nu ska vi inte ens ha en sån liten grund barnpool.

Såhär är det med mycket, jag kan säga en sak och är helt fel ute/löjlig/överbeskyddande osv men sen när de säger samma sak lyssnar han på det. 
    Kul kul :(

Och så var jagöverbeskyddande när jag fick ett utbrott på honom när han inte tyckte att hon behövde hålla handen idag när vi gick på en brygga med djupt vatten på båda sidor. " Hon är ovanligt klok för sin ålder!"  "Vi hinner ju ta henne om hon skullehamna i vattnet!"

ÅÅÅHHH!

Så, nu har jag öst ur mig färdigt!    

• Kampis

Och nu ska jag bli pinsam igen

natlup skrev 2012-06-08 12:24:17 följande:
    jag ringde nyss förlossningen då jag fick en konstig flytning som va rätt lång.. Ursäkta för beskrivningen!
    De sa att det var en bit av slemproppen. Hon sa att det inte var någon fara alls. E det verkligen så? Hört så mycket om proppen. Kommer förlossningen starta snart?

Jag vill lita på de på förlossningen men samtidigt så e man lite orolig..

Och nu ska jag vara pinsam igen.

Jag har haft några gånger under graviditeten att när jag sätten mig på toa hänger det 15 cm tjock "slemtråd" ur slidan.... som jättejättejättetjock äggvita ungefär. Döäckligt...
    Var det typ så?  
  • Kampis

Haha ja de dära äckliga flytningarna verkar kunna te sig hur som helst! Mina har gått mer åt grönt nu, hhuuu haha!

• Kampis

Håller på att bygga hundkoja idag, blir spännande att se resultatet av detta..

• Kampis

Förra gången gick jag ner min +11 på tre veckor, sen gjorde inte amningen ett skit nytta.... Däremot  får man ofta ett ökat sötsakbehov så man går upp istället, så det gäller att hålla sig i skinnet ;)

Idag har vi hämtat ut tältet vi ska ha på semsetern, och jag vill gärna provligga det inatt, spännande! det är svinstort med tre rum,och dottern är salig för hon ska på ett EGET RUM TLL!!! Haha
    Blir spännade att se hur fogarna gillar att ligga på luftmadrass.... 

Svar på tråden Augustibebis 2012