• Kampis

Augustibebis 2012

Köpte en extra hög på netto, tror den var runt 40 cm hög. Finns även höga på Jysk :)

• Kampis

Jag struntar fullständigt i det där med hur man ska/inte ska sova, har aldrig hört nån ananstans förrän nu denna graviditeten på FL att det kan vara farligt (alltså jag menar inte att det är hittepå, utan bara att jag inte läst det nånstans ) :)

• Kampis

usch jag har feber idag :( Absolut värsta tajmingen också, har inte jobbat på en månad men så har jag lovat att hoppa in för en anna mån, tis,tors-lördag! Och så ska vi fira sambons födelsedag på tisdag.

• Kampis

Igår frågade ag farmr om hon kunde tänka sig att virka en babyfilt till mig, och hon tackade gladeligen ja (antagligen mest för att få något att göra ;) )

Någon som har något bra mönster? 

• Kampis

Ang rörelser: Vilka aktiva bebisar ni måste ha! Det tar alltid ett par tre timmar på morgonen innan jag känner något alls, och sen har den ett par rejs varje dag där det är massor bök men där emellan är det ingenting.
    Nu är det inga sparkar heller längre när det börjar bli trångt utan det är mer "tryck", men det är ju helt normalt =) 

• Kampis
    Tira skrev 2012-06-10 20:24:45 följande:
    Jag måste fråga er en sak..de gånger jag o sambon haft lite "kul" så känns det efteråt som om hela bäckenet ska typ trilla ut då jag står upp. Vi var iväg för och kolla i lite affärer och kunde inte stå still så ont det gjorde.. Jag tänkte att det kanske var foglossning men då brukar det väl oftast göra ont då man rör på sig, nu kunde jag inte stå still utan va tvungen att gå runt eller vaja fram o tillbaka då vi stod i kö..himla märklig för det har jag inte upplevt tidigare. Såhär har det blivit varje gång efter sex.. det går ju alltid över men det är väldigt obehagligt och gör ont. Någon mer som upplevt detta eller liknande?

För övrigt så köpte jag de första plaggen till grabben idag...ett par typ beige harmenbyxor från LIndex, sockar och en blåvit randig skarfs...fast min mamma o pappa har köpt ett startkit till oss innan men det är det första "jag" köpt. Ska in till stan imon efter mvc och köpa lite mer som jag sett på Kappahl.

För övrigt så låg pappa inne på sjukhuset en vecka och fick äntligen då komma hem i fredags eftermiddag...igår kväll fick ambulansen hämta honom igen för han inte kunde andas, så nu var han tillbaka på sjukhuset igen. Det blev en sen kväll på akuten så jag har vart jättetrött idag. Han har fortfarande svårt att andas men jag känner mig ändå rätt lugn nu för han är på rätt ställe och de tar bra hand om honom. Jag jobbar på sjukhuset så ska hälsa på honom imon..      

Du menar som att det känns som att man har en hästk*k mellan benen??!!  I så fall har du en like här ;)
  • Kampis
    Tira skrev 2012-06-10 21:25:12 följande:
    Kampis -HAHAHA...nja nej det vet jag inte direkt, har aldrig haft det men det värker väldigt mycket..och ner i benen..

*puh* vilken tur!

:D
  • Kampis
    Sommaren12 skrev 2012-06-11 00:07:56 följande:
    Funderar på att sy ett eget babynest men blir tveksam till ifall de är bra att ha. De blir ju ganska trånga för bebisen och jag har hört att bebisen ska ha fri yta runt huvudet så den inte blir överhettad. Vad tror ni?

Hör bebisens hjärta nere vid blygdbenet. Tror ni hon ligger med huvudet ner då?

Jag har aktiskt aldrig förstått meningen med dem. De kan inte ha dem länge + att när de lärt sig rulla rullar de ur dem. Om man vill ha nåt mellan sig och bebisen kan man rulla ett lakan/handduk etc och lägga runt bebis.
  • Kampis
    natlup skrev 2012-06-10 23:51:34 följande:
    Ellenbmt - usch stackars. Krya på dig

Jag har en liten fråga. Ska man köpa regnskydd till liggdelen eller räcker det med vindskyddet?

Vindskyddet? Menar du locket?
  • Kampis
    Stövelkatten skrev 2012-06-11 10:57:28 följande:
    Var ju hos bm på morgonen, allt är bra med bebis men mina järnvärden var kassa. TROTS niferex. vet inte vad jag ska hitta på, järntillskott gör mig så dålig i magen!

Annars var bm lugn, sa att jag skulle säga till om jag ville komma oftare i slutet, sa även att jag skulle ringa och grina ifall jag inte orkade mer. svaren gjorde mig nöjd, känns som att jag har en chans att påverka och det är bara det som behövs.

Har du bara provat niferex? Det är ju den som ska vara mest elak mot magen, snällast är Hemofer. Sen finns duroferon med den hade jag sist. Blutsaft som nån skrev, blodpudding är ju också järnrikt och bra :)

Jag använde/r regnskyddet så fort det regnar för att spara på vagnen :)  
Svar på tråden Augustibebis 2012