Inlägg från: Augustimamman |Visa alla inlägg
  • Augustimamman

Augustibebis 2012

MariaOstling: det är inte ovanligt att inte känna nåt. Jag har också tampats med det. Var två veckor då jag plötsligt kände mig ganska gravid men nu är jag tillbaka utan symptom igen. Släppte dock mycket av oron efter mitt vul. Hoppas du med kan göra det! Hade då inte känt något öht men där var ändå en krabat med tickande hjärta så då om nånsin kopplade jag att allt kan vara perfekt utan att man känner nåt. Skön bekräftelse!

• Augustimamman

Såg att det finns barnvagnsworkout här i Kalmar! :D tycker det lät festligt. Men det e ju inte direkt aktuellt än... ;)

• Augustimamman

Alltså jag menade när man PASSERAT 11+6, det är vad som står på nätet iaf. 12+0 är v 13. Sorry om jag var otydlig...

• Augustimamman

Välkommen alla nya! =) Verkar bli många augustibarn i Sverige i år! Glad

Godisbit; vet inte ifall du är intresserad av att handla på nätet men själv tycker jag det finns mycket fint på Asos och Topshop. 

villnu och FruJJ: Jag får hög puls ibland, känner mej lätt andfådd och det svartnar för ögonen när jag reser mej upp mest hela tiden. Min bm sa att det är pga mitt låga blodtryck (95/55), så skulle kunna va så för er med? Det är i alla fall inget man behöver göra nåt åt eller oroa sig för.

Ser att ni skriver om vagnar. Min man verkar va mer intresserad än jag haha. Han vill kolla vagnar men jag tycker både det är för tidigt och att det verkar va en hel djungel. Känner mej inte så intresserad, men när det är dags ska jag sätta mig in i frågan. Vi ska köpa bil också. Vår håller på att ge upp och så vill vi ha en kombi nu. Mycket förändringar på G här! ;) 

• Augustimamman
    Ellenbmt skrev 2012-01-18 16:22:58 följande:
    Godisbit- jag hittade assköna mammabyxor, jeans-liknande stretch, på HMs hemsida, där fanns mer än i butik och det kom hem på två dagar! Sitter perfekt. Jag använder i vanliga fall typ slimleg tight modell på ex hm och Gina. Så dessa mamma brallor är alltså i mina ögon snygga tighta med tighta ben.

Mamalicious eller vad de heter har grymma jeans lite mer kvalité än hm men kostar 600-800 kr...
    Jag gillar med H&Ms byxor! Köpte ett par slim fit i blå stretch. De är jättefina. 
    Ställde till det för mig direkt dock. En tjej i skolan tyckte de var skitsnygga och undrade var jag köpt dom, antar att hon ville köpa ett par hon också. Haha jag svamlade bara bort det hela med att jag inte riktigt mindes och visade såklart INTE mudden... Tyst 
  • Augustimamman
    Juliette skrev 2012-01-18 18:44:37 följande:
    Har beställt en kjol och ett linne på rean på Mamalicious och de kom idag. Passade perfekt. Tänkte att jag måste ha nåt att ha på mig när vi åker till Gran Canaria i feb. Helt ok priser där, tycker jag, för er som vill ha shoppingtips. Särskilt när det är rea så klart :)
    Tack för tipset! Kikar bums!
  • Augustimamman
    novaunique skrev 2012-01-18 19:48:45 följande:
    April1977: Ja jag med Är i 12+0 idag så det vore väl typiskt om det skulle skita sig nu! Inga av er andra som kan ha så ibland? Jaja... det visar sig imorgon...
    Inte riktigt samma men här om dagen liksom högg det verkligen till i magen. Och igår var jag helt jätteöm och hade ont. Men när jag tänker efter så kunde sånt där hända innan jag var gravid också så man kanske inte ska bry sej så mycket om det. Man blir ju helt knäpp av det här. Tror att minsta lilla som känns i magen e pga bebben, finns ju andra anledningar till smärta än att man är på tjocken...
  • Augustimamman

Läste om trimestrar nu. Det delas ju eg in i mån 1-3, 4-6 o 7-9. 12+0 går man in i andrs trimestern. Lustigt att min app säger v 16!

• Augustimamman

Hmmm står olika överallt. Fritt fram att själva välja när man byter trimester tjejer :D

Nu på morgonen låg vi i sängen och kunde tydligt känna bebismagen. Min man pussade den för första gången och sedan satte han örat till och sa "Hallååå?", haha som om han skulke kunna höra nåt liksom... :D men mysigt var det!

Svar på tråden Augustibebis 2012