Inlägg från: Augustimamman |Visa alla inlägg
  • Augustimamman

Augustibebis 2012

Grattis alla som går in i v 13 nu! :) Drygt en vecka kvar för egen del... hoppas det går fort! Blir ul då också! Glad

FruA85: Jag har haft mammabyxor på mig sen vecka 10! Glad Stormtrivs i dom! Magen svullnar fortfarande upp lite framåt kvällen och då kan jag inte ha mina gamla tajta jeans så nu har jag dessa på mig hela dagarna. Jättesköna! Skulle kunna ha dom när jag är ogravid också! Tyst

• Augustimamman
    Gadget skrev 2012-01-19 10:39:13 följande:
    Är också 12+0 idag. Som man längtat efter denna dagen. Och imorgon har vi läkartid och hoppas få se eller åtminstone höra skrutten. Sen ska jag banne mig inte oroa mig en massa givet att det inte finns något verkligt skäl till det.
    Känner också att jag fått växtvärk på ett nytt sätt sista tiden. Är mer öm i magen/livmodern(?).
    Tack! Äntligen nån mer än jag som är öm! Var så orolig över det ett tag eftersom det var en ny känsla, men nu verkar det poppa upp fler med samma känsla.

Grattis till v 13! =) 
  • Augustimamman
    annika81 skrev 2012-01-19 10:44:58 följande:
    Grattis Gadget!

Angående mammakläder  har jag fortfarande inte börjat handla några. Gick ner lite i vikt innan jag blev gravid så nu har jag några kilo att gå upp och fortfarande passar mina kläder. Strechjeans är bra!

Någon tipsade om hm:s mamma kläder på nätet och där tyckte jag det fanns en del fint, kommer nog beställa där såsmåningom.  

Hur ser ni inför att vara höggravida på sommaren? Min barnmorska kommenterade det som om det skulle bli jobbigt men jag tänker ligga i skuggan och läsa.  Hur länge får man bada utomhus innan man ska föda?
    Finns väl fördelar och nackdelar med alla årstider. Jag ser fram emot att vara höggravid på sommaren. Lättare med kläder och man kan ha tunna svalkande klänningar på sig. Min kompis som var höggravid förförra vintern (då det också var kallt å jävligt å massa snö i södra Sverige) tyckte det var jobbigt med alla kläder som skulle på och så blev allt så trögt och jobbigt i snön. 
    Inte vet jag. Tycker det ska bli härligt med ett sommarbarn. :) Jag som pluggar kommer knappast få nåt sommarjobb de juni och juli så jag ska vara ledig då och bara ta det lugnt, det hjälper väl med antar jag.  
  • Augustimamman

Lycka till mariaostling! Ser fram emot bild! :)

Jag har också svackor då jag blir skitsur, gnäller och höjer rösten för ALLT. Har däremot inte fått några gråtattacker över skitsaker som en del beskrivit, ska bli intressant å se om det kommer ;) Min man är ganska tålmodig men han sätter ganska snabbt ner foten ändå.

FruA85: har jag redan frågat vad du pluggar? :) Har inte kollat men tror vi också bara kan ta hela terminer. Ska försöka skaffa mig ett extrajobb att ha under våren så man har lite pengar i juni-juli, annars löser det sig ändå med sparpengar och mannens ekonomi.

• Augustimamman

Härligt!! Känner mig starkt av fler som pluggar! :) pluggar ett program som heter Media Management, medie- och kommunikationsvetenskap i princip men med ett ekonomiår. Kan man ta ut föräldraledighet innan alltså? Hur långt innan då?

• Augustimamman

Jag mannen och magen är på väg till Malmö för att träffa vänner. Ska sova hos svärföräldrarna som ännu inte vet. Senaste dagarna har min mage blivit ordentligt synlig. Vill inte berätta än dock... Ska bli intressant å se om de märker nåt, jag gissar att det blir svårt att dölja. De andra vi ska träffa vet redan.

• Augustimamman

Naimisen: jag åt också sushi idag för första gången! SÅ GOTT!!! jag känner killarna på sushistället ganska väl så frågade ifall jag kunde äta lax å det va inga problem då den är odlad och har varit fryst. Mmm... :)

Hanna: härligt!!! Fint å få lite skjuts ett par dagar sådär. Ta nu hand om dig så du inte får mer problem med vätskebalansen.

• Augustimamman

Jannonym: jag var med beroende av cola innan, fast cola zero. Kan inte heller alls dricka det längre vilket e jätteskönt. Gillar inget alls som är för sött så allt godis går bort. Ska va syrliga frukter å fet mat! Försöker låta bli det sidtnämnda men ibland tar begäret över! :D kebabtallrik med massa sås och fetaost är den våta drömmen haha!:D men annars har jag skärpt mig och försöker äta mer fisk och grönsaker.

• Augustimamman

3apågång: jag hade tagit en stl större än min normala på topshop, de är små i stl där. 8 motsvarar 36. Mamma bor i London så nästa gång jag hälsar på tänkte jag kolla på Topshop där. Var där med min kompis när hon var gravid och de hade hela sitt sortiment där! :) I Lund har de också slutat med mammakläderna i butik... :(

Är det bara H

• Augustimamman

Välkommen Evelina B! Nä visst det sa jag med, titta på oss nu haha! :D gäller nog att sålla, skrivs ju helt sjuka trådar här på FL. Vet ju inte om man ska skratta eller gråta när det gäller en del folk...

Svar på tråden Augustibebis 2012