annika81 skrev 2012-01-19 10:44:58 följande:
Grattis Gadget!
Angående mammakläder har jag fortfarande inte börjat handla några. Gick ner lite i vikt innan jag blev gravid så nu har jag några kilo att gå upp och fortfarande passar mina kläder. Strechjeans är bra!
Någon tipsade om hm:s mamma kläder på nätet och där tyckte jag det fanns en del fint, kommer nog beställa där såsmåningom.
Hur ser ni inför att vara höggravida på sommaren? Min barnmorska kommenterade det som om det skulle bli jobbigt men jag tänker ligga i skuggan och läsa. Hur länge får man bada utomhus innan man ska föda?
Finns väl fördelar och nackdelar med alla årstider. Jag ser fram emot att vara höggravid på sommaren. Lättare med kläder och man kan ha tunna svalkande klänningar på sig. Min kompis som var höggravid förförra vintern (då det också var kallt å jävligt å massa snö i södra Sverige) tyckte det var jobbigt med alla kläder som skulle på och så blev allt så trögt och jobbigt i snön.
Inte vet jag. Tycker det ska bli härligt med ett sommarbarn. :) Jag som pluggar kommer knappast få nåt sommarjobb de juni och juli så jag ska vara ledig då och bara ta det lugnt, det hjälper väl med antar jag.