Augustibebis 2012
Oprofessionell: välkommen! Spanade genast in din blogg. Pluggar du? Blir nyfiken på vad. :)
Oprofessionell: välkommen! Spanade genast in din blogg. Pluggar du? Blir nyfiken på vad. :)
Oprofessionell: ja nu såg jag ju att du pluggar haha men undrar fortfarande vad. Jag pluggar ett program som heter media management, blir nyfiken på dig och din utbildning då vi kommer jobba inom samma bransch. :)
Kul! Vi har precis en kurs i retorik nu, intressant. Ja det är en eftertraktad utb bland arbetsgivare då vi pluggar ett år ekonomi också, inga andra medieprogram i Sverige har den inriktningen. Samtidigt många roliga praktiska kurser. Tanken är att man ska anta olika ledarpositioner inom branschen efter examen men jag blir mer och mer intresserad att jobba med själva produktionen.
Usch ja förstår precis! Vi ska hålla två olika tal inför först klassen och sen med mikrofon i kafeterian. För det första är jag nervös i sig men jag har heller inte berättat om bebben i magen än och nu när den börjar bli svår att dölja känns det ju sådär att stå i blickfånget... :/
Pojke: Knut vill jag (för jag hade en helt sjuk uppenbarelse kring det namnet) men mannen vägrar. Elton, Sigge, Sture och Vilde är andra namn jag gillar.
Flicka: Juli (och definitivt om hon råkar komma redan i juli månad!), Selma, Märta, Mathilde...
Min man dissar alla förslag, men själv kommer han inte på ett enda. Grrr...
Jag har också fått jättemycket finnar, har inte heller haft problem med det innan. Har fått på ryggen också. Känner mig jätteful och blir faktiskt ganska deppig av det. Har läst att för många försvinner det i andra trimestern men inte för alla tyvärr.
Marmite: Cornelis Ws ena fru hette ju Bim. Kanske därför Cornelia och Bim funkar ihop. ;)
Vaknade asdeppig idag. Drömt massa skumma saker, bland annat att min man lämnade mig. Är det bara jag som drömmer väldigt intensiva och färgstarka drömmar?
Funderar på att skolka från föreläsningen idag och bara ta det lugnt.
Känns också som klasskompisarna börjat titta lite fundersamt på min mage, men kanske nojar jag. Vill inte berätta för dom innan vi ens berättat för våra familjer! Och de ska få veta nästnästa helg... Känner mig som en tickande bomb...
FruFoxy: mina förldrar blev farmor och farfar för 9 månader sedan. Min sambos mamma har flera barnbarn tillsammans med sitt ex men min sambos pappa har inga. Han fyller 65 och pensioneras om två veckor så vi tänkte att det kommer bli en fin present, ska nog berätta genom att slå in nån kopp eller nåt som det står Världens bästa farfar på ;) tror han kommer bli helt salig! Annars ser jag mest fram emot att berätta för min bror och svägerska. Hoppas och tror såklart att alla kommer bli jätteglada! :)
Haha! :D nä de är sneaky tonåringarna! ;)