Augustibebis 2012
Yep som sagt helt ok om den är pastöriserad vilket de flesta är. Har nog lite cravings på det.
Yep som sagt helt ok om den är pastöriserad vilket de flesta är. Har nog lite cravings på det.
Mmm hur gör du fetaoströran? :)
Jag har aldrig tyckt något speciellt om honom att han skulle vara särskilt sexig eller så, så jag vet inte vad det kom ifrån. Men de visar alla gamla avsnitt i repris här i Tyskland så jag tittar på det nästan varje dag.
05091112: grattis va skönt!!! :)
Jag har också alltid tyckt att namngivningsfest är som ett låtsasdop. Förstår inte vitsen med att fira att barnet fått ett namn?
Jag skulle inte kalla mig religiös men jag ör def troende och jag vill gärna döpa mitt barn, har dock inte rett ut ännu om jag tycker att det är orättvist att "tvinga" på min tro. Jag tror inte riktigt jag ser det så. Jag tänker snarare att jag gör det jag anser rätt för mitt barn då, inte att det därefter är automatiskt bestämt att barnet ska förbli kristen. Vill h*n inte konfirmera sig sedan så tänker jag inte hålla nån predikan om det.
I somras döptes mitt gudbarn och det var det trevligaste dop jag varit på. Vi var hemma i föräldrarnas trädgård och prästen kom dit och döpte pojken på deras soldäck. Sen grillades det korv och åts cupcakes. Mycket mysigare och mer avslappnat än de stela församlingshemmen! Var förresten Ola Salos pappa som var präst! :)
Jag är så kluven i dopfrågan. Jag och min bror är döpta och när jag var liten gick jag på kyrkans barntimma (existerar det ens längre?!), det är antagligen därifrån jag fått min tro. Jag går bara i kyrkan vid högtider och jag har inte alls så bra koll på bibeln men tron har alltid funnits med mig och verkligen hjälpt mig när saker varit jobbigt. Om det på nåt vis började med mitt dop så är jag bara tacksam. Min bror tror däremot inte och har gått ur svenska kyrkan men jag tror inte han känner att nån tvingat honom till nån tro. Jag har aldrig stött på någon som varit arg för att föräldrarna döpte en, bara föräldrar som är rädd för att påtvinga nåt. Men jag respekterar såklart allas beslut och har varit på ett par fina namnfester också fastän det är nåt som går bort för egen del. Jag tror i slutänden att jag personligen inte se det så pass allvarligt med dop eller icke dop, tycker inte det är något livsavgörande beslut.
Själv tycker jag att religion är inget man någonsin kan tvinga på någon, vare sig genom dop eller "skenkonfirmationer". Den verkliga tron finner man endast själv på egen hand, det är inget kommersiellt man kan klistra på en som en etikett.
God morgon! Nytt craving här: MJÖLK!!! 
Hoppas att allt går bra denna gången och att du hänger med hela vägen i mål, KLART du ska! :)