Inlägg från: Augustimamman |Visa alla inlägg
  • Augustimamman

Augustibebis 2012

Corinnel: låter som att det kanske kan va problematiskt att sövas som gravid. Hade ringt och kollat.

Ellenbmt: har kollat flygbolaget, SAS, och de var förvånande generösa med hur länge man fick flyga. Tror till och med v 36 med intyg! Innan v 28 behöver man inget. Stödstrumpor ja! Minns att min kompis hade det när vi flög och hon var gravid. Varför? Löper man högre risk för blodproppar som gravid? Hade inga när jag flög till England nu i jul... :S

• Augustimamman

Hittade en sida nu där det stod att det är en perfekt tid att passa på att resa kring v 26 för då har man mer energi än tidigare. Känns just nu som att energin aldrig kommer att komma tillbaka! :D

• Augustimamman

Randiga rut: så länge det inte kommer mycket färskt blod så håll dig vid mod. En vän till mig sa att det verkar va mer regel än undantag att lite blod kommer nån gång under graviditeten. Här kom det lite blod på bim, trodde det var mensen men sen kom det inte mer. Sen kom plusset och på vul förra veckan såg jag hjärtat slå. Jag håller tummarna för dig!

Ellenbmt: jag ringde en privat gyn med utrustning för att göra vul, de ifrågasatte inget alls utan bokade tid direkt. Kostade 300 kr men frikort gällde så för mig blev det gratis. Hos oss blir också alla erbjudna nupp vilket man gör v 11-13. Tänkte försöka få göra det så sent som möjligt så man samtidigt ksn passa på att få se pyret efter "den magiska gränsen" på 12 veckor.

• Augustimamman

Välkommen och grattis Jolllijanna!

• Augustimamman

Maajsi: neeeej!!! :( fan för missfall. Ta hand om dig och hoppas utredningen ger något.

• Augustimamman

Ellenbmt: också osäker MEN (och detta är viktigt!) du måste vara inskriven på arbetsförmedlingen i glappen utan några glapp. Alltså från dagen efter ditt kontrakt är slut till samma dag det börjar ett nytt. Annars går den tiden du jobbat förlorad.

• Augustimamman

Välkommen alla nya! Nu är vi MÅNGA! :)

MariaOstling: skönt att du fick vul! :) snart får du se ditt frö! :)

• Augustimamman

Kiwifröet: vul ingår inte. Vill man göra det av motiverad anledning hör man sig för med sin bm eller privat gyn. Det görs alltså ingen speciell tidpunkt.

• Augustimamman

Baraen: jag köpte med förra veckan å är glad för det för i morse var jag så svullen att jag inte kunde knäppa mina vanliga jeans. Har därför invigt mammabyxorna idag. SÅÅÅ skönt!

Nu är jag besviken. Såg fram emot inskrivningen i morgon men min bm är sjuk så nu blir det den 17e ist. :/ jaja...

Bor i Kalmar nu när jag pluggar men är rätt mycket i Malmö också där jag bott de senaste sju åren. Älskar Skåne! :)

• Augustimamman

Kampis: jag hoppas på Kalmar! ;)

Svar på tråden Augustibebis 2012