Inlägg från: Augustimamman |Visa alla inlägg
  • Augustimamman

Augustibebis 2012

Stövelkatten skrev 2012-01-16 21:27:39 följande:
    Förresten: 12+0 idag! Gravid
    Grattis!! Då har du passerat "den magiska gränsen"! Solig
  • Augustimamman

Håller alla tummar och tår binniboo! När är besöket?

Här har ni en som inte sovit en minut i natt. Vred å vände på mig och provade alla tänkbara knep, men icke. Gav upp när mannens klocka ringde 5 i morse. Nu ska jag på inskrivning å sen hem å försöka sova igen. Helt väck i skallen!!

• Augustimamman

Välkommen Annika81! Du och jag är lika långt, också 10+2 idag, grattis till oss! =)

binniboo; återkom när du varit där. Lycka till! Kram

• Augustimamman

Idag har jag varit på inskrivning. Blodtrycket var lågt, 95/55, annars såg resten hon tittade på bra ut. 
    Har bokat tid för kub 31/1 och jag kommer få extra noggranna kontroller och läkarbesök under resten av graviditeten pga sjukdomen och medicinerna. Känns väldigt bra med min bm, hon var lyhörd och väldigt lugnande. Pratade om vikten av att njuta av graviditeten och att det enda man kan göra är att vänta, inte oroa sig. Hon sa att hon tyckte det var viktigt att jag kände mig trygg med dom. Det tyckte jag var förtroendeingivande.  

• Augustimamman

Binniboo: finns inte ord! Så ledsen för er! :(

• Augustimamman

Har jätteont i magen, ömmar rejält när jag rör mig. Känns inte alls bra. :(

• Augustimamman

AnnaSv: jo jag med. Typ snorkråkor... Mys mys... Men risgrynsgröt? Låter som det även kan va svamp.

• Augustimamman

Jag tränade mycket förut men nu är jag "bara" ute och powerwalkar en halvtimme varje dag. Har gjort det sen nyår. Jag tänkte att jag börjar smått och känner efter vad som känns rätt. Ska nog också börja simma och prova vattengympa.
    Orkar inte alls lika mycket som innan. Har ont i svanken och igår mätte bm mitt blodtryck till 95/55 så kanske inte så konstigt...

Nån som vet var gravida kan köpa träningskläder?! Verkar inte finnas... Max två veckor till jag får plats i mina löparbrallor...

• Augustimamman
    Stövelkatten skrev 2012-01-18 10:13:41 följande:
    Jag är med! Kör ju 1-2 gravidpilatespass om dagen. (a´10 min) Jättebra utformat för att träna inför förlossning osv.
    I love it!

Jag trivs jättebra på mitt nya uppdrag, sitte och pillar med Excel-listor hela dagarna. Och har ett eget litet kontor! :D

Min mage är superfin just nu, men folk påpekar hela tiden hur stor jag är. :( Det får mig att känna mig rätt tjock. Speciellt när folk hälsar "Hej Tjockis!" och petar på magen och säger att det nog är fler där inne osv. Är väl inte allmänt gods bara för att min mage är stor. :( Igår grinade jag lite i smyg för att jag är så tjock. hej och hå, va töntig man kan bli av hormoner. :D Uppdaterar bildtråden med magen på jobbet. :)

Förresten, jag kom inte in på FL alls igår! Kändes jobbigt att inte hinna läsa vad ni skrev. ;)
    Jag kom inte heller in på FL igår! Trodde det va min dator som blivit knäpp...

Men när de säger att du är stor är det nog som en komplimang. Ingen kan ju tycka annat än att din mage är fantastisk liksom! Jag är själv pissigt avis haha! Vill med få bebismagen nu, eller mja, skulle iofs kunna vänta tre veckor så jag hinner berätta för alla enligt planerna INNAN magen avslöjar mig... 
  • Augustimamman

Annika81: den officiella gränsen är när du passerat 11+6, alltså när du går in i v 13.

Svar på tråden Augustibebis 2012