• Kampis

Augustibebis 2012

Grizabella skrev 2012-06-14 21:56:23 följande:
    Oj  på Mölndal i Göteborg får man fast föda, själv fick jag under första förlossningen in  smörgåsar, nyponsoppa, saft, glassdrinkar, kanske hade man kunnat få annan mat om man ville,  vi fick även gå upp och äta frukost på BB innan vi fick ett förlossningsrum, på andra förlossningen hann jag ju inte äta något, fast jag hade ätit en massa skorpor precis innan jag åkte in
    Ja det där verkar vara väldigt olika beroende på vilket landsting det är.. här har de den regeln ifall man behöver sövas =)
  • Kampis

Håller med dig om att smörja magen inte hjälper mot bristningar, man känner ju tom att de kommer inifrån och iaf mina är väldigt djupa, dit in går ju inte krämen :)

• Kampis
    Stövelkatten skrev 2012-06-15 15:03:09 följande:

Bläh, mina med! När de bleknat från det lila ser det ut som brännskador, typ. :s

Mina bleknade aldrig från förra gången :( de var lika lila¨2 år efter  som när de kom (90% kom EFTER förlossningen!!). Sen är jag blev gravid igen gick det svinfort så blev de vita...?!  
  • Kampis

hade en FB vän som ska ha barn i oktober, hon lade in en bild där hon har två cigg i munnen. Kommentarerna såg ut typ såhär:

Vän 1: - Men *** du röker väl inte fortfarande?
    Hon: -Jo det gör jag.
    Vän 1: -Men det är ju inte bra för bebisen!
    Hon: -Mmm jag vet  
    Vän 1: - Jaja det är ditt liv det handlar om..
    Jag: - Nej, det är bebisens liv det handlar om!!! 

Sen var vi inte fb vänner längre ;)
    Gör då  inte mig nåt.     

• Kampis

Jag är född 87 och mamma rökte inte under graviditeterna, men däremot inne under fläkten, i bilen osv när vi var små.

• Kampis

Jag spanade på deluxe'n och tyckte också den var himla liten. Var den inte bara 7 cm djup? jag tänkte som så att visst den funkar säkert när bebis är liten och allt är smått, blöjor och kläder och det, men sen när den är störe och man ska ha mer ombyte, större blöjor, välling, flaskor, barnmatsburkar, kex, vaten  osv hade den aldrig räckt för mig. Jag vill kunna ha en extra tröja i till mig också in case of olyckor.

Förra gången hade jag en från Ullared som var 30 lång och 18 cm bred, och jag lskade at den var så rymlig. Man (iaf jag) använde den som handväska när den var med, gillar inte direkt att dra på två väskor.

Den nya jag köpt är 35*29*15cm och den blir nog perfekt tror jag , för mina behov

• Kampis
    Sommaren12 skrev 2012-06-16 22:29:27 följande:
    Å blöjhink? Måste ha? Och vilka är bra isf?

Vi hade den som man fick från babyproffsen men när påsarna man fick med var slut bytte vi till en helt vanlig soptunna med vipplucka. Bebisbajs luktar ingenting och man viker/knyter ju ihop dem så de blir täta och tom nu när dotterns bajs luktar APA så luktar det ändå ingentig i badrummet. Går flera dagar mellan att vi byter blöjpåse och det luktar ingenting.. så jag säger nej på den frågan, funkar lika bra med vanlig tunna =)
  • Kampis
    Sommaren12 skrev 2012-06-18 10:08:06 följande:
    Haha! Babyproffsen-cirkusen fortsätter! Nu är chefen på väg HEM till oss! Undrar vad det ska lösa? Spänningen är olidlig!! :D

Skulle tro att han/hon inte kan tänka sig att det är nåt fel "utan det är de där jävla kunderna som inte kan fästa liggdelen, bäst jag åker och visar" ;)

Gud vad jag hoppas att det löser sig för er, har aldrig hört om så mycket problem tidigare :S

Fick ni skicka tillbaka den första delen eller vad hände med den?  
  • Kampis
    NiniMe skrev 2012-06-18 19:14:17 följande:
    Hej tjejer Hjärta
    Tack alla för er omtanke
    Har kommit hem nu och alla prover har blivit taget, även EKG men inget visa något vilket känns betryggande o veta, har lite småkänningar fortfarande men hon ordinera vila och dricka ordentligt osv... Dom kollade även sköldkörteln och det visade inget tack o lov... Dom trodde det var gravkrämpor men skulle det bli värre så skulle jag absolut kolla upp det igen...
    Men nu är man astrött...

Så himla skönt! Vila upp dig nu =)
  • Kampis

Oj jag brukar inte heller fråga om nåt, utan det som du sa "mår du bra" "ja" Bra osv :)
    Vi brukar parata en massa om annat istället haha!!

På torsdag ska jag gå igen men då har min vankiga semster så d ska jag å till den som jag skrev in mig hos, en riktig surkärring som pratade om min övervikt i 10 minuter =( Funderar på om jag ska vägra ställa mig på vågen denna gång, har säkert ökat en väldig massa kilon denna gång bara för att det är hon.   

Svar på tråden Augustibebis 2012