• Kampis

Augustibebis 2012

Sommaren12 skrev 2012-06-13 08:18:20 följande:
    Mår mycket bättre idag! Fick nåt morphinliknande inatt och har inte sovit så bra på flera månader haha! Bebisen mår fint så det är nåt annat som spökar. Nu väntar fler läkarundersökningar innan jag får gå hem vilket jag tror och hoppas blir idag. Tror de kollar extra noga pga de sjukdomar jag har.
    Hoppas att de hittar vad som är fel på dig, men himla skönt att bebis mår bra :)
  • Kampis

Nu är det def slutsexat penetration här hemma...mös igår men när han stötte till tappen (varje stöt) kändes det som en kniv som skar!
    Så nu är det slut haha!  

• Kampis
    natlup skrev 2012-06-13 22:59:08 följande:
    här är min checklista =)

Till mig:

-  Papprerna med min och bebis blodgrupp (X)

- Förlossningsbrev 

- Lipsyl (X)

- Stora bindor

-Toffs, hårspännen + diadem

- Underkläder/Strumpor

- onepice

- Amningsbehå (X)

- Tofflor (X)

- Hårborste (X)

- Massageolja

- TENS - Maskin

Till Andreas:

- Bekväma skor

- Kallsonger (X)

- Strumpor (X)

- Ett ombyte

Till Bebis:

-Blöjor (X)

- Två kortärmade bodys (X)

- Två pyjamasar (X)

- Mössa (X)

- Två par strumpor (X)

- Två par byxor (X)

- Två  långärmade bodys (X)

- En tjocktröja för hemfärd (X)

- Bilbarnstol (Babyskydd)

- Snuttefilt

- Filt (X)

- Babyskydd

Övrigt:

-Mynt och kontanter

-Toapapper

-Chips/Godis/Drickyoghurt/vattenflaska

-Hygienartiklar

-Kamera/kameraladdare/mobilladdare(X)

- Ipad

- Tandborste/Tandkräm (X)

- Schampo och balsam

- Duchkräme

- Linsvätska/linsburk

- Minfläkt

- Handduk (X)

Ni med erfarenhet får jätte gärna säga till om det är förmycket eller om det behövs något mer=) 

Jävlar vad grejer haha du klarar dig nog :D
  • Kampis

Uscj jag har fått celluliter även på framsidan av låret halvvägs ner til knäna :( Har ju bara gått upp 5 ½ kilo men det är hormonerna eller? Säg Ja :D

• Kampis

Jag tänker packa väskan när det är ett par veckor kvar tror jag. Förlossningsbrev behöver jag väl inte skriva antar jag, ska ju gå på amanda (aurora) samtal och planera förlossningen så det skrivs väl då antar jag.

MIn lista på vad som ska med: Hade också med mig aldeles för mycket senast.
    Planerar att stanna tills PKU testet är taget så 2-3 dagar. 

Till Mig:
    Godis
    Dextrosol
    Cola
    Hygienatiklar
    En extra tröja
    Amningskupor/amningsbh
    Extra trosor (tänker bo i deras rock och nättrosor - blodar hellre ner deras kläder ;) )
    Tunna bindor
    Kamera

Sambon får en extra tshirt med sig, han ska hem till dottern när det är klart

bebis:
    Filt
    babyskydd
    Blöjor (här får man bara 4 st)
    Bodys 1 strl  50 / 1 strl 56   
    Ett par byxor
    Ett par strumpor
    Åka hem set     

Napp tänker jag inte ta med, de ska de inte ha när de är så små. Snutte behövs ju inte heller.

Kräklappar fanns sist.         

• Kampis

De tar blod från handen när bebis är 48 (har jag för mig)  timmar gammal =)

• Kampis

Jag ville inte att dottern skulle ha napp innan, jobbigt när man tappar dem, komma ihåg dem, de stör barnet i sömnen när den trillar ut och så blir tändena skeva..

Men när hon var ca två veckor gammal och hade kolik och ville snutta snutta och snutta heeeela tiden, och fick MER ont i magen för all mat stopade vi i pluggen. Och det blev tyst! Hon har älskat sin napp och vi plockade bort den nu när hon var strax över två år. Den är smidig som tröst, det är den. Men gud vad bökig att ha att göra med haha!

Denna ungen får o den behöver, men har den inget stort sugbehov ser jag ingen anledning.

Blir dock lite kräkfärdig nrä man ibland tom ser webbisbilder på bebisar med napp..!  
    Har hört mååånga som sagt att de ger napp "för att det ser gulligt ut" eller " det har väl alla barn?" yaddayadda...

Bellatrix: Jag tänker ta med det från start. senast ville jag absolut inte att sambon skulle försvinna från min sida, ens för att gå på toa haha! Och då hade vi ändå extremt många timmar på oss så han skulle väl hunnit handla 100 gånger men jag ville inte bli lämnad.        

• Kampis

Här får man ingen mat på förlossningen, nyponsoppa fick jag till slut, men ingen fast föda får man inte =)

Fick ett ryck och målade mina naglar chockrosa.. första gången nånsin i nån skrikig färg! Använder aldrig nagellack, inte min stil så sambon får väl en chock sen när han kommer in =D
    Han fyller år idag så i morse fick han frukost på sängen. Snäll tant han har.

och så har jag märkt att mina ben har börjat svullna..     

• Kampis
    O Hanna O skrev 2012-06-14 21:36:34 följande:
    Fick en chook idag på mitt aurasamtal...i dalarna gäller hemgång tolvtimmar efter förlossningen! vid andra barnet...började tokgråta...vet hur "pigg" jag var efter förra...to en vecka innan jag tog mig ur sängen!

Men är det inte om allt ser bra ut så FÅR man åka hem då, inte att man måste? Här får man åka hem 6 timmar efter har jag för mig om amning och allt funkar.
    Sen tror jag inte att de tvingar hem dig även om det är så att de helst vill att ni åker hem då, de vill ju inte skicka hem en om man mår dåligt och det är risk för att man tar avstånd till barnet tex. 
Svar på tråden Augustibebis 2012