Inlägg från: Sommaren12 |Visa alla inlägg
  • Sommaren12

Augustibebis 2012

Tycker med det är svårt vilken stl man ska köpa. Jag var en STOR bebis, vägde 5000 när jag kom!!! Om jag får en sån klump lär jag väl få gå på 62 direkt liksom...

• Sommaren12

Undrar om det är någon mer som på nåt vis känner sig distanserad till sin graviditet?

Jag har varit så avis på allas magar innan jag blev gravid. Avis när kompisarna pratat om sina gravidkrämpor och sådär. Längtat tills det är min tur!
    Men nu när jag är här känns det så naturligt eller vad man ska säga. Det var häftigt de första sparkarna men sen är det liksom som det är. Känns som jag liksom inte kan ge mig hän eller njuta så som jag trodde.
    Jag tror det till stor del beror på att jag har så ofantligt mycket i skolan nu och speciellt den kurs jag har nu där föreläsaren är fruktansvärd (han har jag ju redan berättat om). Man släpper det liksom inte när man kommer hem utan detta "jagar" mig till och med när jag sover. Drömmer om skolan då. Jag har sån hög ansvarskänsla som jag har svårt att stänga av och har ganska svårt för att ta motgångar, oroar mig lätt. Jag hinner liksom inte sitta och bara analysera ifall bebisen där inne hickar eller slår volter och jag hinner inte sitta och titta på bebisprylar på nätet dagarna i ända som jag gärna vill. Jag är rädd att jag inte kommer känna den där fantastiska känslan förrän jag har bebisen i mina armar, men jag vill ju kunna njuta fullt ut redan nu. Det ska ju vara fantastiskt att vara gravid men det känns som jag står vid sidan om lite grann. Det ÄR härligt men jag känner inte det där lyckoruset.
    Nån mer eller är jag helt knäpp?

Ska kanske tillägga att jag känt den här vid-sidan-om-känslan flera gånger i mitt liv. Till exempel var jag nästan apatisk till att mina föräldrar skilde sig (jag var 19 då) fastän det var himla oväntat. Inte förrän senare började jag "känna" allt det där som skilsmässobarn "ska" känna. Mitt i det så var det så naturligt på nåt vis. Kändes bara "jaha".

Oj va djupt det blev... 

• Sommaren12

Jag frågade min bm lite om vikt när jag skrev in mig, vad som är "normalt" att gå upp. Hon sa att de flesta går upp runt 15 kg men att det är helt okej om man går upp 22 eller bara 8. Så hon verkar inte lägga så stor vikt vid vikten (för att vara lite ordvitsig). :)

• Sommaren12

Tack ni som delat med er av era tankar och erfarenheter till mig. Känns skönt att fler känt samma. Jag tror med att det kommer bli mer verkligt och njutningsfullt när skolan är slut. Ska vara ledig från 1 juni så jag har ju tid på mig. Inte lätt alltid att plugga och va gravid samtidigt. Om en vecka slipper jag ha att göra med min idiotföreläsare, om jag klarar kursen dådå... Det ska bli skönt!

• Sommaren12
    Gadget skrev 2012-04-19 19:21:57 följande:
    Jag var med min snälla svärmor för att köpa lite mammakläder idag. Blev lite förvånad dock över att jag behöver L och ibland XL, samt vissa byxor på H&M kunde jag inte ens ha den största stl 44 .
    H&Ms storlekar är faktiskt himla konstiga! Jag har i vanliga fall stl 40 men ibland passar inte ens 42 på mig! Var med mamma på H&M i veckan, hon behöver ha stl 46 och kunde ha ett par tajta jeans i den storleken men i chinos fick hon inte ens på sig stl 50!! Tycker deras storlekar i toppar och sånt brukar stämma men byxor är värdelöst.
    Hejåhå skrev 2012-04-19 20:05:43 följande:
    Gadget: får man låna din svärmor? Jag är ganska störd på min ;)
    Jag med, vilket är synd för hon är jättebra egentligen men sen jag blev gravid har hon blivit lite av en mardröm. Undrar när vi ska gifta oss, kommer med namnförslag hela tiden fast vi har sagt att vi inte vill ha några och så frågar hon om min vikt varje gång vi träffas.... Grrr...
  • Sommaren12
    Bellatrixx skrev 2012-04-19 22:13:34 följande:
    Vad tokigt, är det bara i mammakläderna det är så? Är det dumt att beställa på internet då med tanke på storlekarna?
    Jag har mammabyxor i både stl 40 och 42 därifrån så jag hade inte vågat beställa på nätet. Fast tja... det är ju rätt smärtfritt att skicka tillbaka till H&M så kanske ändå.
  • Sommaren12
    Bellatrixx skrev 2012-04-19 22:28:55 följande:
    Sommaren12- Mm, jag köpte ett par för ett tag sedan i 38 men skulle vilja ha ett par tighta snygga jeans då alla är för trånga nu, haha. Vet du någon annan bra sida som säljer kläder annars?
    Har inte beställt mammakläder därifrån men asos.com har fiiina kläder, likaså topshop.com (men har varit i deras butik och alla mammakläder, speciellt linnen och sånt, är inte speciellt rymliga så man kan inte räkna med att de passar i slutet av graviditeten). Ellos har också ett rätt fint sortiment tycker jag.
  • Sommaren12

När det gäller mammakläder satsar jag förresten rätt mycket på kläder från vanliga avdelningen. Har köpt en del klänningar som är skurna under bröstet, det framhäver magen fint tycker jag och så har jag köpt en del vanliga rymlig tunikor och långa tajta linnen. 

Större problem börjar träningskläder bli. Hittade ett par jättebra Rönischbyxor med mudd man kunde fälla upp över magen så tror de kommer passa hela graviditeten faktiskt, jättebekvämt! Men linnena börjar bli för små en efter en. Har bara ett nu där magen får plats och eftersom jag vanligtvis tränar ca tre gånger i veckan så känns det inte så fräscht att använda samma hela tiden... Nån borde satsa på att starta ett mammakläderföretag i Sverige! Tycker utbudet är superdåligt! Finns det nåt så är det massa ryschpysch och stora fula mönster som skriker restlager! 

• Sommaren12

Tycker inte det finns gott alkofritt vin. Drack bara det på julafton för att inte avslöja min graviditet. Just det jag fick tag i smakade som ospädd svartvinbärssaft!!

Alkofri öl dricker jag gärna! Är annars inte så glad för öl. Bara fatöl en riktigt varm sommardag. Gillar Carlsbergs och Störtebeckers alkofria. De är lite mer friska i smaken. Dricker det när de andra dricker vin på bjudningar. Blir sugen på nåt festligare än coca cola då liksom... Imorgon ska vi på middag hos mannens chef och då har jag två kalla öl i kylen. Oroar mig inte det minsta för 0,5 %!

Svar på tråden Augustibebis 2012