Inlägg från: Sommaren12 |Visa alla inlägg
  • Sommaren12

Augustibebis 2012

Helt matt! Har varit på 1-årskalas. Förlåt men jag blir helt dåsig när fem ungar i olika åldrar hoppar runt, skriker å drar föräldrarna i benen. Bad en tyst bön om en lugn bebis. Och alla morsor sen som ska tala om för lilla mig hur allt funkar... :S
    Gjorde en snabb uträkning att på våra barnkalas kommer det bara bli vår bebis och min brorson, sen är resten av barnen redan tonåringar. SKÖNT!! ;)

• Sommaren12

Lijon: quicktime måste du ha. Är nog nåt hos dig för många andra har sett dom. Min mage är med helt fjunig nedanför naveln. Tur iaf att det är ljusa små fjun och inte en griv raggarsträng som jag hört att man kan få... Försvinner sånt sen?

Idag sa morsorna på kalaset att de använde stödstrumpor hela tiden! Jag trodde man bara hehövde det när man flyger... Ska ta fram mina nu... Hur gör ni?

• Sommaren12

Lijon: fast stödstrumpor ska förebygga proppar och åderbrock. Jag är livrädd för det sistnämnda så nu åker de fram. Hur mycket ska de klämma åt egentligen? Mina är ju tajta men inte extremjobbiga att få på. Märker inte sen att jag har dom. Tänk om de inte gör nån nytta?

Ellenbmt: massa slem här med för två veckor sen. Knappt en dl ca. Ringde sjukvårdsupplysningen som sa att jag skulle ringa förlossningen om det kom mer. Det gjorde det inte.

• Sommaren12

När jag köpte stödisar fanns det bara stl S-XL typ och jag har en slags mellanstorlek mellan M och L. Finns det mer exakta storlekar nånstans? Ska kolla det där noggrannare nu. 

Har varit på grillkväll nu hos mannens chef och chockade två av hans kollegor haha. Pratade om min skola och så sa jag att jag ska ju va ledig ett år nu varpå mannens kvinnliga kollega tittade konstigt på mig och frågade varför. "Men vi ska ju ha barn!" sa jag ganska rakt på sak. HAHA hon hade ingen aning och inte kollegan bredvid henne heller! Helt otroligt! De är max 10 pers på min mans arbetsplats och han berättade för tre pers inkl chefen för typ två-tre månader sedan. Räknade väl med att det skulle sprida sig till resten men tydligen inte. Herregud, sånt där som sprider sig med rekordfart annars. Vi satt ute då, lite snopna de blev när vi gick in och min stora mage uppenbarade sig. Tyst 

• Sommaren12

Nån sa till mig att det finns roligare stödstrumpor än de svarta på nätet men hon sa aldrig vilken sida. Låter inte så snyggt i mina öron heller mammsen men åderbråck är värre. Ska använda stödisar så ofta jag kan nu. Kommer inte ha det till kjol eller shorts dock.

• Sommaren12

V 25 idag! Är också sista veckan på den här extremt påfrestande kursen. Puh!

Står i min gravidapp att mannen kan höra hjärtslagen från bebis om han lägger örat mot magen. Har ni provat det?! :)

• Sommaren12

Var tog Ladyhummingbird vägen? Har inte sett henne skriva på länge.

Och hur går det för Strongenough?

• Sommaren12

Strongenough: skönt att höra från dig, tänker på dig! Bra att det verkar mer positivt med dina töser! Hoppas det fortsätter så. :)

Svar på tråden Augustibebis 2012