Ellenbmt skrev 2012-06-30 07:14:55 följande:
Hej åhå- flyktingar i trosan är inte att leka med! Hahahaha!!!! Hahaha!
Ninime- nej jag tar med sminket med. Sist när mitt vatten gick så duschade jag och rakade benen och mellan benen, sminkade mig och satte upp håret :) sjuk man är....
Tilläggas bör att jag inte skämms att visa bb-korten för någon, för jag var fin :)
Sommaren, och alla andra sömnlösa- se det positiva i att ställa om lite, det blir inte lika tungt sen att gå upp för matning av bebisen, och nästan alla bebisar vaknar ju runt fem-sex i början... Men jag hajar frustrationen, samma här, ligger å vrider å vänder, dessutom med en satans sexlust?!?! Sambon ligger där bredvid å ser så mysig ut :) haha man är ju sjuk.
Sommaren- igen- hur?! Hur kände du huvet? Är du öppen något eller menar du att det var hårt i "botten"? Måste fan känna efter här med!
Jag förstod vad du menade men ibland så blir det lite fel med orden i telefonen, flyktingar i trosan

.
Alla använder säkert lite olika saker, men jag hade med mig shampo, balsam, dushcreme, deo. Sen hårborste och hårsnodd. Liten sminkväska med ansiktscreme, läppglans, eyeliner, mascara, ögonfransböjare, någon ögonskugga. Använder sällan foundation och puder på sommaren. Sen vill jag inte glömma tandborste och tandkräm (på min första förlossning så kräktes jag och det var ganska skönt att kunna borsta tänderna och slippa kräkslukt.
Sist så duschade jag redan 1 timme efter sonen var född och vi fortfarande var kvar på förlossningen. Var pigg och var rätt skönt att ta en dusch efter träningspasset "föda barn". Tvättade aldrig håret för det hade jag gjort när jag duschade innan vi åkte in till sjukhuset. Men var rätt skönt att skölja av de nedre regionerna och tvätta av sig. Av det jag hade med mig använde jag duschcreme, deo, hårborste, ansiktscreme och läppglans. Låg bara ner under tiden som jag krystade och efter sonen var född, men jag lyckades ändå få ett skatbo till hår så hårborste var väldigt välbehövligt

. Resten i sminkväskan struntade jag i. Sen tog jag på mig ett amningslinne och en bekväm kjol. Satsar på att ha med mig samma typ av ombyte till förlossningen denna gången. Sen sandaler eller tofflor, något som är lätt att ta på sig, gillar inte att gå barfota på sjukhusgolvet. När man bär på bebisen så vill jag inte krångla med några skor.
Sen till förlossningen ska jag ha med mig några ombyten till bebis och någon liten bebismössa. Mina tidigare barn har använt storlek 50, men kommer ha med både kläder i 50 och 56. Filtar att ha om bebisen.
Sen ska självklart en laddad kamera och objektiv med, min telefon och laddare till dessa, plånbok, journal från MVC (planerar att föda på sjukhus som inte kan se min journal elektroniskt), förlossningsbrev, blodgruppering.
Sen får maken fixa lite fler saker till vistelsen på BB, fler ombyten till mig och bebis och iPad. Samt annat jag känner behövs, men tänker inte släpa med mig massor till förlossningen.