• Ellenbmt

Augustibebis 2012

Har gått upp 17 kg ungefär. Sist gick jag upp 11 kg, äter sämre mat nu än sist, men åt mer godis sist mot nu...
    Hade sallads craveings sist, nu vill jag ha matig-mat.

Har med levt med ätstörningar sedan 13 års ålder så det är väl inte så konstigt att jag har viktnoja även om jag fortfarande är ganska "liten"....

Idag pratade vi smärtlindring på föräldragruppen. Jag har en jobbig bakgrund med mkt drogproblem, så jag är ju emot allt vad medicinering och nålar och gas- heter, så jag känner mig ganska låst vad gäller bedövning, hoppas verkligen att jag är lika stark nu som sist. Jag är så rädd för vad ex lustgasen ger för euforisk känsla, jag vill verkligen inte känna mig hög....

Kom hem efter det samtalet och kände en helt ny känsla i kroppen, jag känner mig färdig nu, lugn och harmonisk och färdig? Konstigt efter ett så känslosammt samtal.... Jag är redo nu.

Har släppt slemproppsbitar två ggr denna grav. Än har inget hänt :)

• Ellenbmt

Min treåring tar ut mig totalt! Jag har otroligt lite tålamod och förståelse.

• Ellenbmt

Jag tappade mina kilon sist på promenader! Lite crosstrainer och styrka senare när kroppen orkar. Minns inte hyr det var men tror man skulle hålla sig från gymmet första åtta tio veckorna?

Ammade ju iofs men inte direkt mkt...
    Man är ju törstig i början så då äter iaf jag mkt mindre mat..

Nu ska jag bråttas med bebisen om en plats i soffan, inte det lättaste att hitta en position som passar den lille!!

• Ellenbmt

Min Karl får måla naglar, hade jag sluppit bråcket hade han fått raka "lilla vaginan" (haha!!) också, men det gör jag genom att spegla mig i vår nya dusch, själva duschställningen och blandren och allt är kromat ;)
    Benen gör jag snabbt och slarvigt men än har jag hållt dem på en okej nivå :)

Sover relativt bra men är sjukt gasig... Jobbigt och pinsamt och tråkigt. Stackars kille lixom...

Min bebis brukar vakna runt sju, men jag har fortfarande inte känt av den? Borde jag noja? Usch, blir kall när jag tänker på det....

• Ellenbmt

Nu fick jag tillbaka ett tryck..... Drack två glas juice.... Usch, blir så jäkla orolig gör jag sov på höger sida... Dumma rön och artiklar.....

• Ellenbmt

Usch ja, och man vänjer sig fort vid ett visst mönster tex mkt på morgonen och på kvällen, blir man helt kall när man börjar leta rörelser och inte får gensvar...

Din bebis tog säkert också sovmorgon.... Kram på dig!

• Ellenbmt

Nej jag hade hört det om att sova på rygg, men bara att det var farligt om man blev yr av det själv...

Man ska nog lyssna på sigsjälv!
    Nu har jag precis bjudit mig och dottern på världens godaste lunch: stekt röding med färskpotatis och en kall sås med dill chremefresh pepparrot hackad tomat och peppar. Det var så gott att jag åt två portioner, fast jag åt sen frukost och lunchen blev tidig :)

Nu ska vi fly regnet med en film, jag ska sova i smyg :) sen blir det barnkalas och ikväll är det personalfest... Köpt lite olika skojigheter från systemet. En vän som jobbar där som hjälpte mig. Bland annat den där ölen som -sommaren- tipsade om....

• Ellenbmt

Haha jag är likadN :) "inget fika idag" sen vipps finns här bullar hemma lixom :)

• Ellenbmt

Utan att ha läst alla svar----

Tira- jag fick så, fast mitt gjorde nog ondare än ditt för jag fick kramp i bröstet av ansträgning, jag ringde fl och de sa att det förmodligen var ett innre bråck som brustit. Ingen fara men ordinerades några dagar med mkt liggandes och kyla ner i värsta fall.

Var samma som du beskrev att jag kunde inte stå stilla, trampade runt på jobbet och det gjorde ont nåt jävulskt....

• Ellenbmt

Nu var det mkt jag ville svara på... Men vad? Dumma telefon.

Sommaren- jag har tyvär inga adapterar, men jag förespråkar vagnen ja, absolut!
    Letar själv efter billiga adapterar till maxicosis babyskydd.... De som fanns på blocket verkar vara slut :(

Ang sex: någon frågade hur det blir efterråt?
    Jag har ju en treårig dotter som gör det knepigare än innan.... och dessutom en lite utstickande läggning (gillar rep och underkastelse osv) som inte passar sig när man ska smyga :) men vi får till vanligt "vaniljsex" någon gång i veckan och lite "petting/oral" utöver det...
    Det tog oss tre månader att våga prova efter fl.

Nu törrs jag inte ha sex efter bråcket som sprack, men har nästan fått en craveing på morgonstånd :) så gubben har det la gött kan jag tro? ;)

Svar på tråden Augustibebis 2012