• Ellenbmt

Augustibebis 2012

Ja just ja...
    Babynest - jag tycker inte det är värt att köpa, men vill man pyssla för pysslandets skull så är det ju bra att ha med till bb och bra att ha på golvet vid Tvn och bra i vagnen/sängen/spjälsängen de första veckorna....

Regnskydd- ska du parkera vagnen utanför ex BVC, fik, eller öppna förskolan så är det ju bra att ha, eller om du ofta går ut även om det regnar tex till affären eller BVC osv? Har du bil och inte går så mkt ute i rusk så är det ju onödigt.
    Jag har ett till candyn som vi använt kanske tiotalet ggr i Göteborg, men sedan vi flyttade ut på landet har jag aldrig ens packat upp det....

• Ellenbmt

Godisbit- bra att du tog reda på fakta. Dum säljare.

• Ellenbmt

Ninime-
    Här är en trots-drabbad till! Vet precis vad du går igenom! Min tjej gör en fight av allting! Verkligen varenda sak vi pratar om trotsar hon emot och skriker å vevar med armar å ben. Sen har hon börjat rymma med... Mormor var barnvakt igårkväll, då hade hon smitit ut ensam barfota och gått nästan 500m på en grusväg som det kan komma bilar på. Där gick hon för sigsjälv och pratade med någon påhittad vän "smilla" medan min stackars mamma sprang omkring helt livrädd när hon inte fick svar på sina rop! Som du sa "gråa hår"....

• Ellenbmt

Bez- jag har målat figurerna i bokserien "vem" tycker de är helt underbara!!

• Ellenbmt

Bez- jo jag målar i perioder, mkt seriehästar och pinuppor :)

Natlup- jag har haft diarré efter "tunga dagar" senaste veckan. Orolig att kroppen tömmer ur inför fl?!

Issan- jag är kock och borde verkligen veta bättre men här är det pasta, korv färskpotatis och kyckling som går mest... En å annan broccoli slinker ner för att dottern älskar det....

• Ellenbmt

Novixi- åh srf!! Vilka minnen! "bodde" på festivalen i fem år i rad innan jag fick dottern. Nu har vi runt 65 mil till Sölvesborg så det blir inte att man ens överväger det... Vad sa bebisen om allt ljud? Jag var på bio i förrgår, det var inte uppskattat :)

• Ellenbmt

Bellatrix- det är bara att stå på dig! Det är viktigare att din kropp mår bra än att du kanske drar in några kronor extra! Tänk om du skulle få långvariga komplikationer efterråt. Eller orsaka din bebis något? Det är inte värt det! Hur många veckor har du till bf? Det är ju inte ovanligt att man inte kan jobba från 10-12 veckor innan bf... Be din sambo läsa på om han har invändningar!

• Ellenbmt

Bella- Om du har sju veckor kvar så får du räkna in att det kan bli om tex fem veckor, så blev det ju för mig sist med dottern trotts försföderska... :)

• Ellenbmt

Sommaren- önska henne i ditt fl-brev! Jag önskade en ung nyutbildad tjej, och det fixade dom :)

• Ellenbmt

Åh mammsen!! Som vi oroat oss och undrat vart du tog vägen! Nästan så jag grinade när jag läste ditt nick :) gravidhormonerna flödar och jag gråter en hel del åt en hel del:)

Idag har vi varit på föreläsning om bb och fl på mälarsjukhuset i Eskilstuna. Lutar åt att det blir där jag ska pressa ut lillungen denna gången. Det var döden att sitta två timmar på en pinnstol i en aula, men helt klart värt besöket. Barnmorskorna verkade rara.

Jag vet att någon pratade om sjalar, var det astro eller Detgodalivet kanske?
    Vi funderar på att skaffa en och jag undrar om man kan få bra begagnade eller om de töjs ut efter ett tag? Och så vilket märke ni rekommenderar?

Svar på tråden Augustibebis 2012