• Ellenbmt

Augustibebis 2012

I Göteborg tyckte jag alla flyttade sig från sittplatser och öppnade dörrar såfort man hade fått lite gravidmage :)
    Här på landet, är det ingen som gör något för någon... Typ.

Halsbränna idag, och massor av sd...

• Ellenbmt

Ang bb väska- vi packar två olika. En som får ligga kvar i bilen, den lägger jag kläder, hygien, bebiskläder osv. Det är som en strandbag typ 40*40 med bra fack.
    Till förlossningen har vi en rymlig ryggsäck. I den kommer finnas lite käk till sambon, tidningar, kamera ,musik, vetekudde, skön stor tshirt/nattlinne ist. För förlossningens asfula rock. (pedant med sånt), kanske en massageolja med.... Godis. Telefonladdare.
    Sen måste man fylla i mer mynt i bilen så då får sambon ta med klädväskan till bb. Så behöver de inte tro att jag flyttar in när vi kravlar oss in på fl :)

• Ellenbmt

Oxå libero-fan. Dottern har alltid kissat genom pampers på nätterna

• Ellenbmt

Alltså herregud. Tung kväll, bebis har borrat ner sig djupare och nyss fick jag "andas mig igenom" en nr2. Ursäkta Infon, men jag blev akut skitnödig och fick värsta värkarna av att gå på toa, och så var jag lös i magen, det har jag inte varit på flera månader? Oh... Nu blev jag nervös, hoppas det bara var maten.... :)

• Ellenbmt

Haha ja sommaren- menade att vi åt lite spicy :) framgick inte så tydligt !!

Jo katten- mkt känningar men inget som gör att jag får "det är dax att ringa" feelings... Men jo jag kan tro att tarmarna sätter igång lite när bebisen rör om i magen... Låter ju logiskt.

Om det är en kvick bebis, som dottern så är det ju 3veckor kvar... Hoppas inte det blir för mkt längre än så, men minst två får den lov att stanna så jag hinner bygga tvättstugan och fixa babyrummet ;)

• Ellenbmt

Sommaren- det låter som på mig. Kan vara nära nu då :)

• Ellenbmt

Här är med aptiten igång på högvarv!
    Tycker som du -tjockisbullen- att det är lite "tyst" i magen sen den sjönk ner i bäckenet.,. Gnider med huvet och baken då och då, och någon gång såhär på kvällen kan man få en spark, förut var det full rulle! Fick inte orolig för jag känner av den helatiden på ett eller annat sätt..

I morse hostade min kille till högt och plöttsligt. Då hoppade det till i magen :) så gulligt!!

Nu ligger jag här med vad som känns som en melon mellan benen och lite molvärk i soffan. Dottern och kan ser på film, vi passar på, för pappa är på party.... Suck. Känns inte helt hundra att han festar men jag vill inte vara gnällkärring.

• Ellenbmt

Hej åhå- flyktingar i trosan är inte att leka med! Hahahaha!!!! Hahaha!

Ninime- nej jag tar med sminket med. Sist när mitt vatten gick så duschade jag och rakade benen och mellan benen, sminkade mig och satte upp håret :) sjuk man är....
    Tilläggas bör att jag inte skämms att visa bb-korten för någon, för jag var fin :)

Sommaren, och alla andra sömnlösa- se det positiva i att ställa om lite, det blir inte lika tungt sen att gå upp för matning av bebisen, och nästan alla bebisar vaknar ju runt fem-sex i början... Men jag hajar frustrationen, samma här, ligger å vrider å vänder, dessutom med en satans sexlust?!?! Sambon ligger där bredvid å ser så mysig ut :) haha man är ju sjuk.

Sommaren- igen- hur?! Hur kände du huvet? Är du öppen något eller menar du att det var hårt i "botten"? Måste fan känna efter här med!

• Ellenbmt

Genomskinlig mascara finns olika sorter, men det fixerar dem, kanske böjer dem, men ger ändå ett naturligt osminkat i tryck. Som hårspray typ...

• Ellenbmt

Härligt med vagnen foxy!

Jag är ju iprincip singelmorsa nu när sommarsäsongen dragit igång på Julita Wärdshus, där vi jobbar, just nu är "vi" bara min sambo eftersom jag fått hp. Så jag och dottern kämpar på från kl 0630 till 20.00 varje dag, sen säckar jag ihop i soffan till tio-elva när sambon dyker upp hemma för lite krubb och sömn... Jag börjar bli så in i helskotta trött på att vara ensam, och säsongen har ju bara börjat....

Denna helgen blev/blir såhär:
    Upp å leka inne, gå promenad till mina föräldrar på lunch, gå hem, leka ute, leka inne, åka handla, äta, leka mera och titta på film.
    Idag blev det guldsporrarna (hästtävling) sen jordbrukets dag på julitagård på em. Nu är vi helt slut... Ska trotts detta leka ute så dottern inte däckar för tidigt. Sen har hon beställt lax. Gott!!

Imorgon har vi ingen aning om vad vi ska hitta på.....

Svar på tråden Augustibebis 2012