• Ellenbmt

Augustibebis 2012

Trossan och fransyskan- såklart kommer det att vara mkt bebis i ert liv nu, men jag kan nästan våga lova er, att när ni sitter i soffan och bebisen har somnat på kvällen och ni är helt slut båda två, oroliga för diverse bevisbekymmer och stolta och livrädda för framtiden och att bebisen ska vakna igen osv, osv, då finns det ingen man älskar så mkt som sin älskade man/fru/sambo! Man inser hur stort det där samlaget för några månader sedan var. Att "våra kroppar kan göra sånt mirakel?!" att sitta för i soffan och inse det.... Det är kärlek. Ni kommer hitta tid, och sex blir en ny grej, nya känslor, ny prioritet och för mig blev det skönare med!
    Vi "hånglar" inte då ofta längre, men kärleken är så mkt större och starkare.

• Ellenbmt

Jag blir så nostalgisk av att tänka på tiden då coco var nyfödd.... Kärlek. Herrejösses.

• Ellenbmt

Trossan- herregud va hormoner man har som flödar, jag blev tårögd av att du tackade mig för inlägget :) haha!

Kan man få hinnsvepning i v 38 av någon viss anledning?

• Ellenbmt

Bebistops behöver du till att göra rent både navelstumpen och öronen till. Jag skulle köpt hem sånna små små saltlösningstuber med till täppta näsor... Minns inte när vi använde dem om hon va nån månad kanske eller tidigare men minns att näsan ofta var igentäppt så hon hade svårt att sova

• Ellenbmt

Jag använder babytopsen av försiktighet för jag tycker man kommer så långt in i örat med de vanliga, eller om de rycker med huvudet... Kanske totalt onödigt men för oss har de använts flitigt. Även nu på dottern Jon hade aldrig klarat att göra rent öronen med vanliga utan å ha sönder trumhinnan....

• Ellenbmt

Både jag och min dotter har abnorma mängder vax så vi måste... Men jag har med hört det uttrycket, därför vill man ju inte köra in vanliga. Till naveln hår ju förståss vad som hellst men vi har ju haft dessa tjocka tips hemma så vi använde dem...

Har duschat av mig lite krämpor nu, men jäklar vad det stretar i ljumskar å ryggslutet... Hoppas fasen på bebis inom en vecka jag står inte ut längre än så?!

• Ellenbmt

Den dyrare på babyproffsen isåfall enligt mig, man drar en grej på locket så varje blöja snurras in i plast, de billiga är bara som en vanlig påse i en plasthink. Gå till en babyaffär å jämför! Påsarna är dyra till nästan alla. Annars kör du på gratisvarianten och slänger ner bajset i hundbajspåsar av kvalité i själva hinken...

• Ellenbmt

Sommaren- blöjhinkar är ju lite samma sak, det läggs ju ett gäng bajsblöjor i innan man byter eftersom refillerna är snordyra, så det luktar oavsett, vi provade tre olika, den vi var nöjdast med var någon variant hos babyproffsen som man vrider runt som sagt, så när du tar ut blöjorna ur hinken så är de som en korvkjedja. Dock luktar det så illa när man öppnar att man fan trillar av pinn, så hade jag bott som ni gör idag hade jag förmodligen förvarat dem i hundbajspåsar i en tunna med lock på ex balkongen eller nåt.... Men som mammsen sa, det första bajset luktar inte bajs. Det är först när man ger smakportioner det börjar lukta lite mera. Jag tycker såhär, död barnet och kolla sedan behovet av bajshink.

• Ellenbmt

Cupcake- på mig gravidapp står det att man ska ringa bm el. Fl om ansiktet svullnar mer än vanligt, kan vara ett tecken på havandeskapsförgiftning. Dock gemensamt med fler symptom men kanske ska ringa ändå om du är obegagnad av det? Kram på dig! Snart är vi "våra egna" igen :)

Svar på tråden Augustibebis 2012