• Cloudberry

Timeout är...

För ett omöjligt barn som är van att bestämma så är time out...vad?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Timeout är...
  • Cloudberry
    lövet2 skrev 2011-11-24 23:17:31 följande:
    Definiera timeout!
    Sätta barnet någonstans och låta det vara där en stund så att barnet fattar vad som som menas med "straffet" att det blivit förflyttat dit.
  • lövet2
    Cloudberry skrev 2011-11-24 23:21:30 följande:
    Sätta barnet någonstans och låta det vara där en stund så att barnet fattar vad som som menas med "straffet" att det blivit förflyttat dit.
    OK. Blä! Kräks
  • Cloudberry
    lövet2 skrev 2011-11-24 23:25:43 följande:
    OK. Blä! Kräks
  • Miss P71

så länge du förklara för barnet vf du har satt barnet där..så förstår dt visst vf den får time out.... hur gammalt e dit barn???

• Rhoda Horswunce

Daligt. Men jag kan pa ett satt forsta att man tar till en sadan metod nar allt sparat ur totalt och man ar helt slut och upplever att inget hjalper. Det ar synd att det inte ar lattare att fa bra stod fran t.ex. BVC, sa att det slipper ga sa langt att man hamnar i den situationen.

• Minifer

När sonen blir hysterisk brukar jag bära in honom på rummet och säga att nu får du vara här en liten stund och leka tills du lugnat ner dig, men stänger inte dörren eller så. Inom fem minuter brukar han ha övergått till att leka med sina grejer och är lugn som en filbunke. Han är två. Räknas det som time-out?

• krompa

Om det inte är ett straff tycker jag det är bra att låta dem sitta ner några minuter. Det hjälper dem att varva ner. Att däremot ta barnet till ett annat rum eller skamvrå som straff tycker jag är fel.

Så rätt eller fel beror ju på hur man gör och hur det läggs fram...

Svar på tråden Timeout är...