• KnytetsMamma

Linköping maj/juni 2012

Hallå där ute,

är det fler i Linköping som väntar sitt första barn i maj/juni 2012? Jag tycker att det vore skoj att lära känna andra mammor att prata om allt möjligt med, fika, gå barnvagnspromenader m.m.

Finns det nån där ute som känner sig träffad? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-06 12:49
    Är det verkligen ingen mer i Linköping som ska ha barn maj/juni 2012?

• Svar på tråden Linköping maj/juni 2012
  • Javli

Hej!
    Jag bor i hus lite utanför stan och väntar första barnen i maj! Det ska bli väldigt spännande nu när man känner att det blir mer och mer verkligt! Vi har så smått börjat köpa lite saker och väntar på att tiden ska gå fortare.
    Hur mår ni?

• KnytetsMamma

Jag mår bara bra, har nu gått nästan precis halva tiden och det blir mer och mer verkligt, längtar efter att börja känna lite sparkar också (har moderkakan i framkant av livmodern och då  kommer jag förmodligen få vänta lite längre än vanligt innan jag känner fosterrörelser). Annars mår jag bara bra, mådde bara lite illa ett par veckor mellan typ 7 och 10 men sen dess har jag mestadels mått bra, så jag passar på att njuta för man vet ju inte om man får ont i ryggen eller nån annanstans längre fram.

Känner du många i stan som ska ha/redan har barn? Jag känner som sagt inte mer än 1 så det är alltid kul att lära känna nytt folk.

Vi har också börjat köpa lite saker; spjälsäng, babyskydd, vagn och lite kläder, svårt att veta hur mycket kläder man ska köpa till den lilla.

Hur mår du? Är det tvillingar du väntar? Du skrev ju " väntar första barnen i maj". Men det kanske bara var stavfel?

• Javli

Hej igen!
    Hihi, ja det var ett stavfel. Väntar bara ett barn även om det hade varit häftigt med två =).

Skönt att du mår bättre, ja det gäller att njuta nu så länge man kan. Hoppas att du snart får känna lite rörelser. Jag ligger några veckor före och känner lite varje dag. Lite sparkar också som känns utanför magen, ger trygghet nu när det inte blir fler ultraljud.

Jag känner inte så många som ska ha barn i år men är med i en grupp på facebook för blivande mammor som väntar barn i vår/sommar. Du får gärna säga till om du vill vara med, det har varit lite fika och så inne i stan =).

• KnytetsMamma

Hehe, min sambo vill gärna ha tvillingar men jag tycker att det räcker med 1 barn i taget, tror det blir en tillräcklig omställning ändå.

Jo, jag hoppas också att jag snart får börja känna lite, men nu efter RUL och efter att vi var hos barnmorskan igår och fick lyssna på den lillas hjärta är jag lugn. Men det är klart att det ska bli mysigt att börja känna av lite mer från barnet :)

Jag är med i en grupp på Facebook för mammor våren 2012, vet inte om det är samma grupp. Men eftersom jag inte ska ha förrän i början av juni känns det som att jag ligger ett antal veckor/månader efter och mycket av det som det skrivs om i den tråden har jag inte ens börjat fundera över och ett par stycken har redan fått barn...men jag ska försöka hänga på nån fika nån gång. Och om det är en annan grupp du är med i så går jag gärna med i den gruppen Glad 

• Javli

Hihi..Det kan vara samma grupp, den jag är med i heter Vi i Linköping med BF våren 2012 tror jag. Där är det också några som fått barn. Annars tar jag gärna en fika =). Vi ligger ju inte så många veckor efter varandra =)

• Mars12

Kul med fler från Linköping :) jag ska dock ha i Mars så går in i v35 om några dagar.

• KnytetsMamma

Låter som att det är samma grupp, tar gärna en fika nån dag. Känns på nåt sätt enklare om man är i ungefär samma sits, både tidsmässigt med förlossningen men också att det är första barnet man väntar, då är ALLT nytt och man har massor med frågor och funderingar och andra kompisar man har som INTE ska få barn lär ju tröttna om man bara tjatar om barnsaker hela tiden :)

Har du varit på nån av fika-träffarna som gruppen på FB har ordnat?

Vi får försöka hitta nån dag som passar och ses för en fika på stan, hade varit trevligt. Vad heter du föresten? Jag heter Maria. 

• Javli

Håller absolut med, det är ett par av vännerna som ha barn fast ingen som väntar just nu.

Jag heter Alexandra, var du från Skåne från början?
    Det är nämligen jag med =)

• KnytetsMamma

Ja, jag är från Skåne från början, närmare bestämt Kristianstad. Flyttade därifrån 2002 för att bo 6 år i Göteborg innan jag hamnade här i Linköping sommaren 2008 eftersom min sambo fick jobb här. Nu trivs vi bra här i stan men det tog ett tag att komma in i en ny stad, inte så lätt att lära känna nya människor heller i en helt ny stad.

Varifrån i Skåne är du? Hur länge har du bott i Linköping?

Mars2012, välkommen hit även om du är rätt långt före mig. Hur mår du? Känns härligt att det lilla underverket snart tittar ut va?

Hur jobbar ni om vi skulle försöka få till en fika nån dag. Själv jobbar jag lite oregelbundet, ibland till kl.16 och ibland till klockan 18.15, ledig helger. 

• Mars12

Knytetsmamma: ja det känns fantastiskt, inte så långt kvar nu. Första barnet här också men känner mig relativt lugn.
    Har haft turen med mig att få må riktigt bra hela tiden. Verkar som du också fortfarande mår bra? Är det full fart i magen nu? :)

Svar på tråden Linköping maj/juni 2012