• KnytetsMamma

Linköping maj/juni 2012

Hallå där ute,

är det fler i Linköping som väntar sitt första barn i maj/juni 2012? Jag tycker att det vore skoj att lära känna andra mammor att prata om allt möjligt med, fika, gå barnvagnspromenader m.m.

Finns det nån där ute som känner sig träffad? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-06 12:49
    Är det verkligen ingen mer i Linköping som ska ha barn maj/juni 2012?

• Svar på tråden Linköping maj/juni 2012
  • Javli

Tusen tack tjejer för en trevlig fika! Det får vi absolut göra om snart igen =)

• sandraf

Knytetsmamma: Det blev definitivt övningskörning. Framförallt blev det övningsihopsättning av delarna. Träna på att sätta i liggdel/babyskydd hjul mm. Jag kom dock fram till att vagnen är för bred för att kunna köras in i vårt extrarum. Det spelar ju i och för sig ingen större roll  men det betyder att vi måste fälla ihop den om vi vill få bort den ur hallen. Är det min kassa 70-talslägenhet med smala rum/dörrar som är problemet eller är det vagnen? Har ni som har en Brio Sing testat att få in den igenom andra dörrar än ytterdörren? Fjanthunden var inte jätteglad över den mycket läskiga mojängen som tog så mycket plats. Hon är en sån fegis! Nu har hon lite tid på sig att vänja sig vid vagnen i alla fall.

Kvällen kommer nog att ägnas åt slösurfande och eventuellt lite redigering av bilder. Förutom att kameran håller på att frysa ihjäl när det är så himla kallt så blir ju fint att det är värt att föreviga. Det har ju inte varit mycket utav fina dagar under vintern så kameran har verkligen haft ett riktigt långt vinterlov. Ska försöka komma igång lite igen... om några månader kommer ju ett underbart litet fotoobjekt att finnas tillgängligt. Glad Har ni funderat på att ta gravidbilder hos fotograf? Jag skulle gärna vilja göra det men känner mig inte så bekväm framför kameran. Funderar på att be en kompis som är duktig på att fota, alternativt min syster men jag har blivit så kräsen sen jag själv började fota att jag säkert bara kommer att bli jobbig. Skäms

Det var kul att ses idag. Det får vi absolut göra om.

Ha en trevlig fredagskväll!

• LindaVE

Hej! Vad roligt med en Linköpingstråd, jag hakar gärna på om det finns plats! Är 27 år och väntar mitt första i maj. Jag och min man flyttade hit för tre år sen och känner inga andra småbarnsföräldrar.

• Lilla a76 385

Uppdaterar listan lite tillGlad

Lilla_a76 (Anna E) - 35år, BF 27/4
    Sandraf (Sandra) - 25 år, BF 30/4
    Javli (Alexandra)- 27 år, BF 12/5
    Franed (Annica) - 35 år, BF 18/5
    PaddelGris (Anna) - 26 år, BF 31/5

KnytetsMamma (Maria) - 31 år, BF 5/6
    Emmis78 (Emma) - 33 år, BF 20/6

Sandraf: Brio Sing har bredare mellan bakhjul än övriga vagnar på marknaden... Det vet jag då min kusin påpekat det så vi kunde mäta till hissen och så   
    Vi har också räknat ut att det borde vara info på US den 13e - vilken är tanken att vi ska hinna gå på... Bättre att vara ute i god tid och infon så man inte missar den iaf det går undan på slutet, haha Hinner man glömma får man väl gå dit en gång till, hihi   

• LindaVE

Och ännu lite till: Lilla_a76 (Anna E) - 35år, BF 27/4 Sandraf (Sandra) - 25 år, BF 30/4 Javli (Alexandra)- 27 år, BF 12/5 Franed (Annica) - 35 år, BF 18/5 LindaVE (Linda) - 27 år, BF 31/5 PaddelGris (Anna) - 26 år, BF 31/5 KnytetsMamma (Maria) - 31 år, BF 5/6 Emmis78 (Emma) - 33 år, BF 20/6 Lite oroväckande att många av er verkar ha beställt/köpt vagn. Är nog ute i senaste laget, har knappt börjat titta, och har förstått att det kan vara ganska lång leveranstid. Har ni tips på bra affärer i Linköping? Har bara varit på babyproffsen och blev inte så mycket klokare av det.

• LindaVE

Oj ursäkta, gick visst inte att göra så i mobilen. Någon annan får hemskt gärna lägga till mig!

• KnytetsMamma

God morgon i kylan! Precis hemkommen efter en härlig men kall promenad, bylsar man på sig ordentligt med kläder är det skönt att vara ute när det är kallt tycker jag.

Sandra: tar du mycket foton? Vi ska få en kamera av mina föräldrar nu när lilla Knytet kommer men vi är lite osäkra på vad man ska köpa för nåt. Först tänkte vi köpa en digital systemkamera för vi tänkte att man nog behöver en sån för att kunna ta bra bilder. Men sen när vi tänkte ett steg längre konstaterade vi att en sån kamera är rätt stor och klumpig och kanske inget man enkelt tar med sig överallt. Så nu är vi inne på att köpa en kompaktkamera istället men av den bättre varianten som man kan filma med också. Men det är en djungel, har du några bra tips?

Jag uppdaterar listan med dig Linda, välkommen till tråden.

Lilla_a76 (Anna E) - 35år, BF 27/4
    Sandraf (Sandra) - 25 år, BF 30/4 
    Javli (Alexandra)- 27 år, BF 12/5 
    Franed (Annica) - 35 år, BF 18/5 
    PaddelGris (Anna) - 26 år, BF 31/5

LindaVE (Linda) - 27 år, BF 31/5KnytetsMamma (Maria) - 31 år, BF 5/6 
    Emmis78 (Emma) - 33 år, BF 20/6

Linda, en del av oss i tråden har köpt begagnade vagnar av folk vi känner, hade inte vi kunnat köpa min systers Brio Sing-vagn tror jag inte heller att vi hade köpt vagn redan. Det är verkligen en djungel..tyvärr kan jag inte tipsa dig om några affärer i stan eftersom vi inte varit runt och tittat. Men jag har för mg att Annica kollat runt lite eller hur var det Franed?

Vi skulle egentligen åkt till Sollentuna idag-imorgon och hälsat på några kompisar men deras barn blev magsjuka så vi ställde in det. Med tanke på vädret och det trafikkaos som verkar vara runt Stockholm är jag faktiskt rätt glad att vi inte ska ge oss ut och köra. Det blir nog en lugn och skön helg hemma istället, rätt skönt för sambon också tror jag som var iväg med jobbet tisdag-torsdag.

Nej, dags för lite andra-frukost och se ifall jag får upp sambon ur sängen Glad 

Ha en bra lördag i det underbara vintervädret så hoppas jag att vi ses snart igen!! 

• Lilla a76 385

LindaVE: jag har bara hittat en affär till i stan med urval av vagnar( leksaksaffären bredvid mcD vid trädgårdstorget) hittade även någon liten liten affär på en "bakgatan" ( parallellgata m Drottninggatan mot centrumhållet) Vi kollade även i en leksaks/barnaffär i Norrköping (ingelsta) när vi var där i andra ärenden... Men det var mer eller mindre samma som babyproffsen i Tornby..

• franed

Hej alla! Tack för en trevlig fikastund igår det gör jag gärna om snart.
    Jag har verkligen inte köpt nånting än, vet egentligen inte riktigt varför, men nu börjar jag bli lite sugen. Och det där med vagn gör mig helt nojjig, har fått för mig om att vi kommer välja fel och att vi inte kommer bli nöjda. Har bläddrat i alla mina barnvagnskataloger idag, har bestämt att framhjulen nog ska vara rörliga i alla fall... Skjuter det nu på framtiden och tänker ta tag i problemet nästa helg. Under tiden kommer jag gå och glo på alla med barnvagn ute på gatorna för att kanske komma på vad vi ska ha... Hoppas ni får en bra helg

Svar på tråden Linköping maj/juni 2012