• KnytetsMamma

Linköping maj/juni 2012

Hallå där ute,

är det fler i Linköping som väntar sitt första barn i maj/juni 2012? Jag tycker att det vore skoj att lära känna andra mammor att prata om allt möjligt med, fika, gå barnvagnspromenader m.m.

Finns det nån där ute som känner sig träffad? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-06 12:49
    Är det verkligen ingen mer i Linköping som ska ha barn maj/juni 2012?

• Svar på tråden Linköping maj/juni 2012
  • sandraf

Hej hej!

Jag kan också på fredag. Jag vet inte var Babettes är men jag är långt ifrån kräsen så det blir säkert bra.

Fika på stan fredag 3/2 ca kl.16:

KnytetsMamma (Maria) - JA
    Javli (Alexandra) - JA
    Franed (Annica) - JA
    Emmis78 (Emma) - JA
    Sandraf (Sandra) - JA

Jag har också funderat på en bärsjal. Ingen av mina kompisar som har barn har använt det men jag tycker att det ser så mysigt ut både för föräldern och bebisen. Jag ska nog investera i en vad det lider. Bärselar kanske man kan låna/köpa av någon kompis för de flesta jag känner har haft det om det skulle visa sig passa bättre.  

Jag fortsätter väl att uppdatera listan också.

KnytetsMamma (Maria) - 31 år, BF 5/6
    Emmis78 (Emma) - 33 år, BF 20/6
    Franed (Annica) - 35 år, BF 18/5
    Sandraf (Sandra) - 25 år, BF 30/4

Knytetsmamma: Passa på att gå! Det är säkert inte så för alla men jag börjar få lite ont i diverse fästen när jag går långt/snabbt mm. Jag har ju hund så det är bara att gå vare sig man vill eller inte och det är också min enda träning. Jag får inte så att jag inte kan gå alls men det liksom hugger till. Det slutar dock direkt jag stannar så det är ju skönt. Lite foglossningar har jag börjat känna av också men det är bara om jag har suttit länge/dåligt och ska gå som jag känner av det (problemet är att jag pendlar). Inga av mina (mycket små) krämpor är speciellt jobbiga förutom att jag blir irriterad och trött. Jag kan leva med det! Det är ju inte precis så att jag ligger på sjukhus/åker rullstol eller inte kan äta, så jag ska nog inte klaga så mycket. Det är bara konstigt att inte kunna göra allt som vanligt. Skrattande

Franed: Det där med att ställa tusen frågor är nog något som vi alla gör. Jag tycker dessutom att det är extra skönt att ha kompisar att fråga och inte bara barnmorskan. Det är skönt att fråga någon som känner en och som man vet har gått igenom samma sak för inte alltför länge sedan. Till mina kompisar vågar jag dessutom ställa ännu dummare frågor än till barnmorskan. Har någon av er varit på förlossningsinfon på US än? Jag ska nog dit den 13/2 (då borde det vara om jag har fattat det rätt). 

Dags att fortsätta surfa efter barnvagn och sen tidigt i säng! 

• KnytetsMamma

Babettes låter väldigt trevligt tycker jag, inte varit där så många gånger men de gånger jag varit där har det varit trevligt och mycket folk.

Ska vi ses utanför lite efter kl.16 ? Tror ni att vi förstår vilka vi är? Jag slutar som sagt kl.16 men det tar ju inte mig många minuter att gå från jobbet (Specsavers) till Bebettes så jag kan säkert vara där runt 16.05. Blir kul att ses Glad

Nu har vi precis sett film, Arne Dahls "Upp till toppen av berget" första delen, jag är så trött på kvällarna att vi måste börja se film kl.19 om jag ska orka hålla mig vaken. Den var bra och imorgon blir det andra delen. Ska äta lite kvällsfika nu och sen blir det nog sängen.

Jag uppdaterar BF-listan genom att ställa upp oss i datumordning Glad

Sandraf (Sandra) - 25 år, BF 30/4
    Franed (Annica) - 35 år, BF 18/5
    KnytetsMamma (Maria) - 31 år, BF 5/6
    Emmis78 (Emma) - 33 år, BF 20/6

• 12Juni

Hej!

Jätteny här, men skoj att det är fler i Linköping som går å längtar till sommaren precis som jag!
    Om allt går som det ska så kommer det en liten knodd 11 juni.

Hänger gärna med på barnvagnspromenader i sommar!

• KnytetsMamma

Kul med ännu fler i tråden, välkommen 12Juni. Barnvagnspromenader i sommar låter toppen tycker jag Glad

Måste rusa tillbaka till jobbet, bara hemma en sväng på lunch.

Hoppas ni alla mår bra och att vi ses på fredag eftermiddag, ska bli trevligt. 

• franed

Fika på Babettes låter nice Bra val!
    Vi ses på fredag, det ska bli trevligt. 

• KnytetsMamma

Var ska vi ses? Jag slutar som sagt kl.16 och hoppas på att kunna komma ifrån direkt (om jag inte håller på med några frågvisa kunder Glad) och då bör jag kunna vara på Babettes vid 16.05. Ska vi ses i lilla trädgården utanför så vi hittar varandra?

Ser fram emot det, ska bli trevligt.

• Emmis78

Utanför Babettes strax efter fyra låter bra.

• KnytetsMamma

Perfekt, då ses vi utanför Babettes strax efter kl.16. Tycker att det ska bli jättekul att ses, skönt att prata lite bebis-grejer i verkligheten också Glad

• 12Juni

Åh jag missar tyvärr fika på fredag, men nästa träff hänger jag gärna på!

Svar på tråden Linköping maj/juni 2012